Citat:
Ursprungligen postat av
Bonden10
Hur har bilen varit i sitt ägande? Några dyra reparationer eller har den bara rullat på?
Hur har din soppa förbrukning sett ut?
Jag har ägt bilen sedan mätaren stod på 3600 mil. Fanns en servicekampanj om att byta ut ett plaströr (degas hose?) från turbon till expansionskärlet för kylarvätskan vilken Ford bytte gratis då bilen inte hade gått mer än 10.000 mil vid tillfället. I övrigt har jag servat den själv med ca 2000 mils mellanrum. Alltid med rätt olja från Castrol.
-Fjädern på högra främre dämparbenet gick av i nedre delen så den bytte jag nyligen.
-Bytte skivor och belägg runt om vid kanske 18.000 mil.
-Har ett mindre läckage på AC:n sedan förra sommaren men den har efter påfyllning + spårmedel ändå hållit sig hyffsat funktionsduglig i över ett år nu.
-Start/Stopp funktionen (att den ska stänga av sig vid stillastående) fungerar ej längre. Ska dock testa göra en återställning av systemet jag sett att man kan testa men inte orkat bry mig nämnvärt.
Enligt mätaren som jag aldrig nollställer snittar jag 0.53 l/mil (mestadels pendling med farthållaren i ca 100 km/h på E4:an). 426 kr / år i skatt.
Supernöjd med bilen i sin helhet. Det är ingen bil man drar släp med men som pendlarbil har den vart perfekt.