Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-31, 12:09
  #1
Medlem
80talistens avatar
Jag har haft Lightroom Classic på min M1 Air ganska länge och det har fungerat utan problem. Men från 1 dag till en annan har det kraschat ögonblickligen när jag försökt öppna den. Enda sättet att få igång det är att tvinga igång det genom att öppna via filmappen. Kan man fixa detta problem på något sätt i terminalen?
Citera
2022-08-01, 15:12
  #2
Medlem
80talistens avatar
Ingen som har en lösning.? Lightroom är ett viktigt program jag använt ofta. Har förvisso Darktable på min linuxlaptop som också är bra, men mer tidskrävande att använda.
Citera
2022-08-01, 18:26
  #3
Medlem
systems avatar
Jag har inga fler tips än det uppenbara: avinstallera LR och installera om det på nytt.

Återkom gärna.
Citera
2022-08-01, 18:33
  #4
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talisten
Jag har haft Lightroom Classic på min M1 Air ganska länge och det har fungerat utan problem. Men från 1 dag till en annan har det kraschat ögonblickligen när jag försökt öppna den. Enda sättet att få igång det är att tvinga igång det genom att öppna via filmappen. Kan man fixa detta problem på något sätt i terminalen?

Det låter som en trasig inställningsfil eller nåt problem med cachat innehåll. Det finns en del info här om hur man återställer inställningarna:

https://helpx.adobe.com/se/lightroom...lightroom.html
Citera
2022-08-02, 00:37
  #5
Medlem
80talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag har inga fler tips än det uppenbara: avinstallera LR och installera om det på nytt.

Återkom gärna.
Oja det har jag försökt flera gånger.
Citera
2022-08-02, 10:47
  #6
Medlem
80talistens avatar
Problemet löste sig. Jag hade råkat logga ut mig från Creative Cloud. Jag loggade in mig igen och vipps så funkade det att starta upp appen igen som vanligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback