Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Med dina noll poäng i juridik så tycker jag du skall låta domstol döma

Han dog för att han misshandlar folk på stan, hade han inte gjort det hade han levt nu, hur enkelt som helst att förstå, ett barn förstår detta, handlingar får konsekvenser, kör jag 300km i timmen och kör in i ett träd är det inte trädets fel att jag dör, det är min handling

Gissar att när rättegången/arna är över så står Sven på typ 10p o du ligger kvar på 0!
Citera
2022-08-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag undrar om de lyckades knäcka nacken på Juha.

Om jag får gissa har du rätt, och där spelade den kvinnliga ovn in väldigt mkt då hon trycker ner juhas huvud o den andra clownen drar åt andra hållet!
Citera
2022-08-04, 13:17
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur ,vet du det? Är alla fulla mäniskor som svingar lite kriminella avskum enligt dig?

Ja, misshandlar man folk på måfå sådär så är man kriminell. Eller du tycker det är normalt att nita en kvinna som väntar på tunnelbanan så hon hamnar på backen avtuppad? I såna fall borde du nog vara inlåst på rättspsyk.
Citera
2022-08-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Uteslutet? Varför?
Vi pratar om vad som ska åtalas. Han ska åtalas för mord alt dråp alt grovt vållande. Kvinnan ska åtalas för medhjälp i samma brott som mannen.
Det anser jag men vad fan vet jag egentligen?!
För att förenkla, mord kräver planering och syftet är att döda, dråp kan man väl säga är samma som mord men kan vara i stundens hetta, men åklagaren kommer aldrig kunna leda i bevisning att syftet var att döda. Orsaken till det är ju det enkla skälet att misstänkta GMs aldrig hade som avsikt att döda, så släpp sargen och kom med i matchen. Enda som enåklagare har kvar är vållande till annans död eller grov misshandel. Så enkelt är det med det. Vad folk i tråden vill att det ska vara för brottsrubricering har ju inget samband med vad det i verkliga livet kan vara för brott. Juridik är ju när allt kommer omkring inte en känslostyrd verksamhet…

Vi ska dessutom inte utesluta att de båda frias, för det kan framkomma mer under utredningens gång. Exempelvis kanske BO bar på kniv och försökte ta fram den och knivhugga våra misstänkta. Jag spekulerar bara, men en domstol kan ju finna att deras agerande var försvarligt under omständigheterna
Senast redigerad av scheele 2022-08-04 kl. 13:23.
Citera
2022-08-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Ja, misshandlar man folk på måfå sådär så är man kriminell. Eller du tycker det är normalt att nita en kvinna som väntar på tunnelbanan så hon hamnar på backen avtuppad? I såna fall borde du nog vara inlåst på rättspsyk.
Nu vet man som sagt inte exakt vad som hänt. Vill se mer film innan Juha ska "dömas" som kriminell...
Oavsett vad Juha gjorde så blev han mördad av hämndlystna clownvakter.
Citera
2022-08-04, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
What?! Var skrev jag det?!?
Du skrev ju att din polare bodde nära Juha och hans morsa...
Dom bodde som sagt på olika ställen.
Citera
2022-08-04, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Har någon kollat upp Juha på Lexbase/Mr koll m.m.?

Nyfiken på hans leverne innan han började boxa folk i tunnelbanan.

Enligt tråden är det kollat o han är ren, iaf de sista 5 åren
Citera
2022-08-04, 13:26
Medlem
Mer.info.007s avatar
Vakter jobbar i yrket bara för att dom älskar att använda våld och drama.
Citera
2022-08-04, 13:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Ja, jag kan hålla mer än en tanke i huvudet samtidigt. Däremot så har jag svårt att förstå det ensidiga snyftandet i tråden till förmån för en våldsverkare, när det finns fler brottsoffer i det här fallet som man ägnat knappt en handfull inlägg åt.
Är du helt jävla slut?

Det är ingen som snyftar öht. ang offret.
Normalt folk anser dock att det är för djävligt om ordningsvakter använder förbjudna grepp och om detta mynnar ut i dödlig utgång.

Märk väl att tråden handlar om att en man dog vid ett ingripande varav två ordningsvakter är misstänkta för grovt vållande till hans död.
Detta är sakfakta.
Vad som skett innan har vi inte konkreta uppgifter om och det finns ingen film att beskåda.

Så lägg ner ditt bs som går på repeat om vart folk ska lägga fokus.
Citera
2022-08-04, 13:31
Medlem
Fick vakterna förresten tag på paret som försökte stjäla/stal handväskor, mobiler, plånböcker mm strax före denna händelse? De sprang mot tunnelbanan. Någon som vet? Och nej, jag var själv inte där och blev drabbad, om någon nu skulle fråga.
Citera
2022-08-04, 13:35
Medlem
En choke bruker bare noen få sekunder på å slå ut et menneske og er veldig effektiv.
Du struper ikke luftveien men pulsårene som går på hver side av strupen.

Ekstremt viktig at dette grepet slippes opp raskt og at man sørger for at vedkommende får igjen bevisstheten etter først å ha sikret.

Hvis ikke dør vedkommende eller får varige hjerneskader pga oksygenmangel.

Her er en god video som utdanner deg i choke og hva du skal gjøre når den er utført.
https://www.youtube.com/watch?v=VyOO613qHEk
Citera
2022-08-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja63
Jag vet att det skrivits tidigare i tråden om viket vaktbolag dom misstänkta arbetar för men skulle någon som vet vilja skriva igen. Tusen tack på förhand 🙏

CSG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in