2022-08-01, 10:58
Medlem
Computerzs avatar
Ordningsvakter nu för tiden är nästan uteslutande invandrare med en underliggande kärlek för våld. En vit medelålders man måste vara en jackpot för dem att få utöva sitt våld på. De ser sin chans att på brutalast sätt slå ner mannen och känna sig mäktiga. Som svensk sprider de mer skräck än trygghet när de patrullerar perrongen med rakade skallar och mord i blicken. Fy fan. Hoppas de åker dit ordentligt och aldrig mer får arbete i uniform.
Citera
2022-08-01, 11:14
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytefoam
Säger väl sig självt? Många situationer skulle spåra ut ännu mer om dom vid varje tillfälle ska vänta på polisen, det skulle gå ut över tredje man, ta mycket tid och skapa stora problem,
Känna ju jättetryggt🙄
Citera
2022-08-01, 11:20
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Det är knappast förvånande att OV´s i sin tjänsteutövning skulle ha ihjäl någon. Jag har själv fått smaka på överdrivet och omotiverat batonganvändande och ryggsittande av både OV´s och av snutar. Och även om jag förstås inte varit oskyldig och att jag tidigare i händelseförloppet har varit stökig så ger det förstås inte motparten rätt att misshandla någon som är under kontroll och inte utgör något hot. Det var länge sedan och på den tiden var det om jag inte missminner mig SSHV och Svensk bevakningstjänst som var aggressivast.

Jag hade dessutom en "granne" och bekant som p.g.a. funktionshinder hade ett rörelsemönster och ett tal som kan misstas för berusning och jag har själv vid flertalet gånger bevittnat honom helt utan rimlig anledning bli riktigt dåligt och våldsamt behandlad av olika OV. OV's är helt enkelt generellt jävligt fega och patetiska människor. Huruvida dom redan är sådana innan yrkesvalet eller om det är yrket som gör dom till dom as dom är ska jag dock låta vara osagt.

Det som är lite märkligt i detta fallet att ev. övervåld verkar ha skett öppet och inte i något skrymsle. Något som batongviftare har gemensamt är nämligen att dom är fega OCH har bra koll på var någonstans dom kan prygla klienten med så få nyfikna ögon som möjligt. Men i detta fallet verkar det ju ha handlat om rel. färska OV´s så det kan väl möjligen var en förklaring.

Vi får väl hoppas att detta tas på allvar av åklagaren men jag är tyvärr skeptisk. Även om detta handlar om OV´s och inte snutar som i princip har carte blanche att misshandla folk så är standard att offret själv blir anmäld för hot och våldsamt motstånd och att batongviftarna får en smäll på fingrarna.

/#LOUDmouth#
Citera
2022-08-01, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Det sägs att vittnen ska ha filmat det inträffade. Varför ligger inga klipp uppe på nätet ännu? Om någon som läser detta har klipp kan de PM:A så laddar jag upp det någonstans. Viktigt för diskussionen och transparens att vi får se vad som verkligen hände, skit i om polisen säger till er att inte sprida klippen. Det är i grunden en demokratifråga som berör oss alla.

Vem av oss har aldrig haft en snefylla nån gång? Det kan hända vem som helst. Ska man vara orolig för att en ordningsvakt kan döda en nästa gång man går ut å dricker om det råkar bli för mycket? Fy fan säger jag bara till de som försvarar detta.
Skitprat och tala för dig själv, det händer bara specifika människor. Det är lååångt ifrån alla som blir våldsamma när de dricker. Klarar man inte av att dricka alkohol utan att dampa loss så kanske det är läge att avstå. Tråkigt att mannen dog men kanske inte en helt oväntad konsekvens om man uppför sig som en kriminell våldsverkare.
Citera
2022-08-01, 11:30
Medlem
Kiiingdomofheavens avatar
Vad jag har förstått ska ena ordningsvakten vara *lex N*rd*n (*=A,O,I).

Kvinnan ska heta Irm* (*=a)

Har det bekräftats samt vet vi efternamn på den misstänkta kvinnan?
Citera
2022-08-01, 11:33
Medlem
TokyoBarns avatar
Är det inte bara att sätta fängsel runt smalbenen och händerna?

Vad ska personen sedan utföra för fara? Han kan liksom bara ligga och sprattla lite i väntan på att polisen kommer.

Men det är alltså bättre att inte sätta handfängsel och idt bara misshandla och pryla.

Om han utgjort så stort hot så är ju polis prio 1.
Citera
2022-08-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiingdomofheaven
Vad jag har förstått ska ena ordningsvakten vara *lex N*rd*n (*=A,O,I).

Kvinnan ska heta Irm* (*=a)

Har det bekräftats samt vet vi efternamn på den misstänkta kvinnan?

Inte Irm* utan Ilm*
Citera
2022-08-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Är det inte bara att sätta fängsel runt smalbenen och händerna?

Vad ska personen sedan utföra för fara? Han kan liksom bara ligga och sprattla lite i väntan på att polisen kommer.

Men det är alltså bättre att inte sätta handfängsel och idt bara misshandla och pryla.

Om han utgjort så stort hot så är ju polis prio 1.

Kanske inte riktigt funkar som på film: att någon bara brottar ned någon och på en halvsekund sedan i en rörelse bara smäckar på bojorna.
Citera
2022-08-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Fast enligt ett vittne så var han bara lite högljudd

Ett annat vittne som uttalade sig på tv-nyheterna menade också att han inte alls var våldsam mot andra utan bara betedde sig lite "underligt".

Fylla eller psykisk sjukdom kan ju vara en förklaring, men det kan ju också röra sig om en helt normal människa som lider av diabetes, där ju ett anfall av lågt blodsocker kan förväxlas med fylleri och även leda till ett aggressivt beteende innan koma sätter in. En sjuk person bör förstås inte utsättas för våld av en inkompetent ordningsmakt.
Citera
2022-08-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Ordningsvakter nu för tiden är nästan uteslutande invandrare med en underliggande kärlek för våld. En vit medelålders man måste vara en jackpot för dem att få utöva sitt våld på. De ser sin chans att på brutalast sätt slå ner mannen och känna sig mäktiga. Som svensk sprider de mer skräck än trygghet när de patrullerar perrongen med rakade skallar och mord i blicken. Fy fan. Hoppas de åker dit ordentligt och aldrig mer får arbete i uniform.

Ja men de har dock svenska namn båda två, BO var dessutom finsk.
Senast redigerad av adrienbroner 2022-08-01 kl. 11:47. Anledning: fel
Citera
2022-08-01, 11:55
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Ja men de har dock svenska namn båda två, BO var dessutom finsk.

Nja, den kvinnliga OV'n har enligt uppgift ett efternamn som klingar bosniskt. Och den "pursvenska" manliga OV'n må ha ett svenskt namn men ska ha bytt från ett typiskt babbe-namn.

/#LOUDmouth#
Citera
2022-08-01, 11:57
Medlem
Troians avatar
Hade missat misstankegraden, men det är tydligen sannolika skäl. Grovt brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in