2022-07-30, 14:08
Medlem
Vem f*n i helvete resor till Iran efter Israel.!?

Själv har jag svänger familj där och har rest flertal gångna och ärligt har ingen personlt problem att skylla resor idag, var det inte för min 2mån baby som inte kan. Men jag vet som enhver fornuftig människa att man ska hålla huvudet nede när man reser ditt..

Det är idioti som denne person som förstör livet för os andra vanliga Svensson..! Sluta snälla och la os återvända till vanlig "Mexican standoff" mellem dom två lande så vi andra kan resa igen, tack.
Citera
2022-07-30, 14:19
Medlem
Farbaute666s avatar
Finska UD skriver såhär i sina rekommendationer:

Citat:
Det politiska och samhälleliga läget i Iran är känsligt. Håll dig undan stora folksamlingar, parader och demonstrationer. Det finns en risk för politiska kravaller. Sammandrabbningar mellan medborgare och polisen kan bli våldsamma. Ordningsmaktens verksamhet och tolkning av lagen kan vara egenmäktig. Också utlänningar har blivit godtyckligt häktade. Risken är särskilt stor för iranska personer med dubbelt medborgarskap.

Angående påståendet att det är "totalförbjudet för utlänningar att ta sig in i Iran om man tidigare har varit i Israel". Gäller inte det sedan gammalt i arabländerna och Iran, att du inte får ha någon stämpel från Israel i passet? De kan väl knappast ha span på alla som någon gång har varit i Israel?
Citera
2022-07-30, 14:47
Medlem
halaltarzans avatar
Från svt.se.......

Citat:
UD bekräftar till SVT att det handlar om mannen i 30-årsåldern som suttit frihetsberövad i Iran och som svenska medier rapporterade om redan i maj.
Citera
2022-07-30, 14:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Så trött på idioter som inte kan följa UD:s rekommendationer.

Personen får nu skylla sig själv.

Håller med.

Men många tror i sin enfald att ett svenskt pass är ett fullgott skydd mot allt o alla.

Kan ge mig på att svensken är en ”svensk”…
Citera
2022-07-30, 15:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Finska UD skriver såhär i sina rekommendationer:

Angående påståendet att det är "totalförbjudet för utlänningar att ta sig in i Iran om man tidigare har varit i Israel". Gäller inte det sedan gammalt i arabländerna och Iran, att du inte får ha någon stämpel från Israel i passet? De kan väl knappast ha span på alla som någon gång har varit i Israel?

Ställer inte det där till det för alla muslimer som vallfärdar till Klippmoskén på Tempelberget i Jerusalem? Den räknas ju som islams tredje heligaste plats efter Kaba i Mekka och profeten Muhammeds moské i Medina.
Citera
2022-07-30, 16:43
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
En person som är iransk medborgare är för alltid det. Går inte att bli av med. Om denne uppger att han har barn blir dessa automatiskt iranska medborgare. Därför hemlighåller många att man är förälder.
Citera
2022-07-30, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtuXARS
Vem f*n i helvete resor till Iran efter Israel.!?

Själv har jag svänger familj där och har rest flertal gångna och ärligt har ingen personlt problem att skylla resor idag, var det inte för min 2mån baby som inte kan. Men jag vet som enhver fornuftig människa att man ska hålla huvudet nede när man reser ditt..

Det är idioti som denne person som förstör livet för os andra vanliga Svensson..! Sluta snälla och la os återvända till vanlig "Mexican standoff" mellem dom två lande så vi andra kan resa igen, tack.

Jag förstod allt du skrev. Not!
Ska du fortsättande SFI:n?
Citera
2022-07-30, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Jag förstod allt du skrev. Not!
Ska du fortsättande SFI:n?

Undskyld mit dansk/svensk ikke tiltaler den herre. Det var ikke min mening at fornærme dem lulz.
Citera
2022-07-30, 17:10
Medlem
Citat:
Undskyld mit dansk/svensk ikke tiltaler den herre. Det var ikke min mening at fornærme dem lulz.
Helt lugnt för min del. Men du rätade inte ut mitt problem och du svarade ej på frågan.
Citera
2022-07-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Helt lugnt för min del. Men du rätade inte ut mitt problem och du svarade ej på frågan.

Frågade när jag flyttade hitt, men jag är inte berättigad.

"Personer som har sådana kunskaper i danska eller norska att utbildning i sfi inte kan anses nödvändig har inte rätt att delta i utbildningen."

https://www.skolverket.se/regler-och.../ratt-till-sfi

Back on topic.. --> tänk när man reser
Citera
2022-07-30, 17:27
Medlem
Citat:
Frågade när jag flyttade hitt, men jag är inte berättigad.

"Personer som har sådana kunskaper i danska eller norska att utbildning i sfi inte kan anses nödvändig har inte rätt att delta i utbildningen."

https://www.skolverket.se/regler-och.../ratt-till-sfi

Back on topic.. --> tänk när man reser
Tack?
Är inte det diskriminerande? Alla borde väl få samma rättighet/ tillgång till det Svenska modersmålet.
Märklig regel. Jag är dock ej förvånad.
Frid vare med dig.
Citera
2022-07-30, 17:56
Medlem
Troians avatar
Någon borde begripa att man inte bör besöka både Israel och Iran. Att så skulle ha skett behöver iofs inte stämma, då gripandet är en del i ett diplomatiskt spel.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och hur ska Sverige göra då för att blidka Iran så vi får hem svensken?

Släppa (eller ”utlämna”) Hamid Noury… Tror inte det kommer ske dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in