• 2
  • 3
2022-07-30, 21:06
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Ja vad händer den dagen vi inte har råd att ösa bidrag över ”flyktingarna”? Ett nordiskt Brasilien förmodligen.
Citera
2022-07-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Är den? Affärer som redan för flera år sen klagade på stora kriminella gäng som kommer in och stjäler. Vissa butiksägare har funderat på att lägga ner pga detta. Finns butiker som redan stängt pga upprepade butiksrån.

Vi är också sen länge nr 2 i internationell våldtäktsstatistik. Enbart Sydafrika slår oss i denna mindre ärofulla gren. Detta skylls på att vi räknar våldtäkter olika men naivt att tro det kan vara enda förklaringen...

Det där får du nog ta med en nypa salt eftersom länder har olika definitioner på vad en våldtäkt är. I Sverige behöver du inte sticka in den för att det ska räknas som våldtäkt.
Citera
2022-07-30, 22:12
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeilSeiGegrust
Påverkad av media? Vi behöver ha vakter i vårt centrum 24 timmar om dygnet för förhindra att total kalabalik utbryter. Media hjärntvättar folk att tro att detta är ett normalt tillstånd, vilket det inte är!

Edit: Idiot!
Är du också idiot?
🤗💓
Jag med.

Jaa a dom har vakter på discot här i Kangis där jag bor också. Det kan lätt bli kalabalik när lapparna kommer in på dansgolvet med renar och skit.
Det var bättre förr.
Citera
2022-07-31, 03:04
Medlem
barndomens avatar
Kommer nog bli likt Mexico inom några år även om det såklart aldrig kan bli exat som det är där då det är ett helt annat land med en annan kultur och historia. Men våld föder våld och gängen försöker hela tiden slå de andra med vem som är "bossen". Det är det vi ser nu med skjutningar hela tiden. Det logiska utvecklingen när skjutningar inte längre skrämmer är vad som händer i Mexico och Latinamerika med groteska avrättnings-filmer och dagliga polismord. I vissa delar av Mexico kan du bli kidnappad om du har otur och många väljer därför hellre att gå med i ett gäng eller flyttar (alternativt flyr) till ett säkrare ställe. Polisen MÅSTE ha våldsmonopolet annars urholkas hela samhället. De kriminella tar över allt som termiter. Tror tyvärr det kommer bli riktigt otäckt i det här landet inom en tio års period.
Citera
2022-07-31, 03:26
Sverige är inte integrerat. Det är klart att det uppstår spänningar när adel och överklicken håller sig i skärgården medan andra sitter i miljonprogram. Sen vill Sverige i sin iver att dessa grupper trots allt ska dela tunnelbana. Dessutom många män på få kvinnor.
Villasvensken behöver komma ut. Jag tror på ökad integration och minskad kriminalitet när bubblan spricker.
Citera
2022-08-01, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Det stämmer ju.
Är du rädd för att gå ut?
Inte jag.
Inte småflickor.

Men du är livrädd.
Hahaha.

Så du baserar fakta utifrån vad du själv TYCKER?
Inte den vassaste kniven du va?
Citera
2022-08-01, 08:29
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Så du baserar fakta utifrån vad du själv TYCKER?
Inte den vassaste kniven du va?
Jag är inte den vassaste kniven.
Icke.
Men du är det. 🤗👍

Fakta är vad Jag vet.
Bara vad jag 100% vet är riktigt är mina fakta.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in