2017-12-21, 20:16
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Södermalms egen kamratposten DN har en hel artikel om Aschberg där han får tala ut. Och Flashback stämplas som "obskyr". Aschberg kommer att aktivera sitt kapital och advokater för att tysta massan.

https://www.dn.se/kultur-noje/vag-av...-ung-mans-dod/

Vad står mer i artikeln bakom betalväggen?

Jag har följt med i trådarna om ”journalisten” som dog, och de är så fulla av antisemitiskt hat riktat mot Robban att till och med Julius Streicher skulle ha ryggat tillbaka.

Jag är förvånad över hatet mot honom. De flesta här växte troligen upp med hans program, och han ansågs vara en tuff outsider i nya TV3 och många, särskilt unga män, såg upp till honom och hans maschostil. Hur kan en bara pga att han har judisk släkt börja hata honom?

Att antisemitismen är ett virus har en hört ofta, men det blir allt tydligare hur sjukligt och blint hatet är.

Det finns inte tillstymmelsen till ett embryo att Robban skulle vara inblandad i ”journalistens” dödsfall. Polisen utreder inte ens saken, så dödsfallet är av de som bäst känner till alla detaljer helt utan koppling till något brott. Mot bättre vetande fortsätter ändå konspirationsteorierna flöda.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2017-12-21 kl. 20:19.
Citera
2017-12-21, 21:38
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Megafonernas genomgång av Robbans verksamhet:
https://www.youtube.com/watch?v=w4cJzKvKCfc
Skulle videon försvinna från youtube så finns den för nerladdning:
https://minfil.org/r4D2k2d9bf/Aschbe...8kbit_AAC_.mp4

Vilken pajasreporter i megafonerna

Allt i den så kallade dokumentären är gamla nyheter.

Inga nya avslöjanden utan bara gammal skåpmat.
Senast redigerad av Doktorphil 2017-12-21 kl. 21:42.
Citera
2017-12-21, 22:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Vad står mer i artikeln bakom betalväggen?

Jag har följt med i trådarna om ”journalisten” som dog, och de är så fulla av antisemitiskt hat riktat mot Robban att till och med Julius Streicher skulle ha ryggat tillbaka.

Jag är förvånad över hatet mot honom. De flesta här växte troligen upp med hans program, och han ansågs vara en tuff outsider i nya TV3 och många, särskilt unga män, såg upp till honom och hans maschostil. Hur kan en bara pga att han har judisk släkt börja hata honom?

Att antisemitismen är ett virus har en hört ofta, men det blir allt tydligare hur sjukligt och blint hatet är.

Det finns inte tillstymmelsen till ett embryo att Robban skulle vara inblandad i ”journalistens” dödsfall. Polisen utreder inte ens saken, så dödsfallet är av de som bäst känner till alla detaljer helt utan koppling till något brott. Mot bättre vetande fortsätter ändå konspirationsteorierna flöda.

Ett par citat (åt den late Kulturmarxist (det är ett oskick att posta länkar utan citat eller referat)):

"Natten mot den 15 december hittades en förgrundsgestalt inom den svenska radikalnationalismen avliden. Mannen, som var i 30-årsåldern, har kallat sig för medborgarjournalist och skaffat en bred följarskara bland annat genom strategin att göra hembesök hos journalister och publicister.

Polisen har bekräftat dödsfallet och uppgett att det inte finns någonting som tyder på brott. Men i sociala medier och alternativmedier, både i Sverige och internationellt, har ryktesspridningen varit långtgående: dödsfallet har legat till grund för en våg av konspirationsteorier, grov antisemitism och grundlösa brottsanklagelser."

/.../
och

"Snabbt efter beskedet att mannen avlidit började grundlösa anklagelser mot Robert Aschberg florera i sociala medier, alternativmedier och på internetforum. Många inlägg har varit grovt antisemitiska, och ett av huvudspåren är påståenden om att Aschberg samarbetat med ”judiska kontakter”, finansmannen George Soros eller den israeliska säkerhetstjänsten Mossad för att mörda mannen, något som Medievärlden tidigare rapporterat.

Det har blivit en skitstorm på nätet, som har förstärkts i varje led. Det sprids på Facebook, Flashback och olika obskyra forum och det kommer en hel del skit, hot och förtal om mig, säger Robert Aschberg till DN."*

/.../

"Jag är ganska van vid sådant här och går inte direkt i däck. I januari ska jag sätta mig i lugn och ro och titta igenom allt. Det är insamlat och jag ska tala med en mycket bra advokat. Men det är inte bråttom.
Robert Aschberg vill samtidigt tona ned betydelsen av ryktesspridningen. Han tror att bara en liten minoritet tar till sig av de konspirationsteorier som sprids, och menar att reaktionerna i sig bidrar till att öka motsättningarna inom radikalnationalistiska och högerextrema rörelser."

Det ryktas att även den avlidnes anhöriga avfärdar konspirationsteorierna. Jag har glömt var jag såg det, tyvärr.

https://www.dn.se/kultur-noje/vag-av...-ung-mans-dod/
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2017-12-21 kl. 22:26.
Citera
2017-12-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GranskningSverige
Är inte konspiratorisk, men lite realistisk. Kolla på fakta som de är:

Solvallakungen blåser Aschberg på 19 miljoner. Begår självmord i skogen. "Omöjligt" säger en vän
https://www.expressen.se/nyheter/sol...en-hittad-dod/

Stieg Larsson dör i hjärtattack precis när han slår igenom och precis testamenterat bort pengar till Expo - efter sin död. Aschberg är chef för Expo. Stieg Larsson dör endast 49 år gammal i hjärtattack.

Bechir Rabani, 33, dör i hjärtattack efter att gjort hembesök hos Robert Aschberg, där han blivit hotad av Robbans fru.

Fakta om Robert Aschberg som person:
Robban hyllar massmördaren Mao under hela 70-talet.

Han leder Expo & AfA, som beskrivs av säpo som ett hot mot rikets säkerhet och som utför våldsamma hembesök, mordförsök och mord.

Han är god vän med Jacques Wallner, som mördat, samt startar Expo ihop med exhustrumordbrännaren Tobias Hubinette. Även han misstänkt för mord.

Han har rört sig i den undre världen i många år.

Kolla in reaktionen:
https://youtu.be/hCbPBgSNWZI

Lyssna på hans humör:
https://www.youtube.com/watch?v=_bNCbm011qo&t=2s

Han är liksom too big to fall också. Då ökar självförtroendet. Man tror att man kan komma undan med mer då.

Har jag glömt något! Pekar inte dessa fakta i en minst sagt skum riktning. Kan det vara slump? Hata slumpen som GW säger.

Klockrent och det finns säkert mer att granska. Synd att folk med lite makt att kunna göra något åt saken skiter fullständigt i det.
Inte en chans att ens Reinfeldt skulle komma undan om det log i hans bagage.
Citera
2017-12-29, 01:14
Medlem
Aschberg berättar allt om vad det innebär att vara jude.

http://www.ilikeradio.se/podcasts/gerts-varld/
Citera
2017-12-29, 20:25
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SladjanBukhielm
Aschberg berättar allt om vad det innebär att vara jude.

Intressant att han inte ens anser sig vara det...
Citera
2017-12-30, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Intressant att han inte ens anser sig vara det...

Han vacklar väl i judefrågan?

Om han inte är en jävligt bra skådis så låter det ju nte som att han vare sig har means or methods att aktivera Mossads dödspatruller för att nån ringer på hans dörr..,
Citera
2017-12-30, 15:10
Medlem
Konstigt att det är rent omöjligt att läsa till sig mer om Robert Aschbergs tidigare liv. Föddes han i USA, vart i USA växte han upp... Tror att om man börjar gräva lite i hans USA-liv så kommer många skelett att dyka upp. En man med hans temperament finns där säkert mycket om. En intervju med folk i USA som han växt upp med skulle nog ge en bra bild.
Är han "vänster" eller är detta en fasad? Tänk iallafall tanken... väldigt rik släkt, uppväxt i USA, inte mycket information om hans tidiga liv....

Hur mycket inblandning har Robert Aschberg i mordet på Olof Palme? Olof var starkt kritisk till USA och deras Vietnam krig.
Robert Aschberg har varit hårt knuten till mordet i form av journalist och hans kontakter med Christer Pettersson...som hittades död (han också)... Där han kunnat påverka otroligt mycket...
Citera
2017-12-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TradigaSvea
Konstigt att det är rent omöjligt att läsa till sig mer om Robert Aschbergs tidigare liv. Föddes han i USA, vart i USA växte han upp... Tror att om man börjar gräva lite i hans USA-liv så kommer många skelett att dyka upp. En man med hans temperament finns där säkert mycket om. En intervju med folk i USA som han växt upp med skulle nog ge en bra bild.
Är han "vänster" eller är detta en fasad? Tänk iallafall tanken... väldigt rik släkt, uppväxt i USA, inte mycket information om hans tidiga liv....

Hur mycket inblandning har Robert Aschberg i mordet på Olof Palme? Olof var starkt kritisk till USA och deras Vietnam krig.
Robert Aschberg har varit hårt knuten till mordet i form av journalist och hans kontakter med Christer Pettersson...som hittades död (han också)... Där han kunnat påverka otroligt mycket...

Om du inte bara trollar så berättar RA om sin uppväxt, sitt knarkmissbruk, sin karriär och politiska resa i den här purfärska podden.

För att återknyta till topic så har jag aldrig hört talas om att han skulle ha kopplingar till USA (CIA?)...

Mossad, som ju opererat i Norden redan, är mindre osannolik konspirationsteori i så fall.
Citera
2017-12-30, 21:38
Medlem
Sueidis avatar
Fick inte typ Aschberg sin karriär serverad på ett silverfat av Janne Stenbeck? Enligt vad som sades i SVTs Stenbeck-dokumentär så Stenbeck mer eller mindre impulsivt ha anlitat den unge praktikanten (tror jag?) Robert som programledare efter första mötet. Minns att det verkade lite skumt
Citera
2018-01-03, 02:37
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sueidi
Fick inte typ Aschberg sin karriär serverad på ett silverfat av Janne Stenbeck? Enligt vad som sades i SVTs Stenbeck-dokumentär så Stenbeck mer eller mindre impulsivt ha anlitat den unge praktikanten (tror jag?) Robert som programledare efter första mötet. Minns att det verkade lite skumt

Helt fel.

Aschberg var etablerad journalist efter bland annat sju år på Expressen. Därefter sökte han och någon annan person jobbet att starta Stenbecks tidning Z. Efter ett antal år på Z blev han motvilligt övertalad till att bli tv-programledare på nystartade TV3.

Jag tackar för tipset om den här podden:

http://www.ilikeradio.se/podcasts/gerts-varld/13196/
Citera
2018-01-07, 21:41
Medlem
crawlys avatar
Jag tycker det är intressant hur mycket hat som riktas mot RA. Nog för att han är kontroversiell ibland och att hans hembesök är allt annat än smakfulla i vissa fall, men vad finns det konkret som tyder på att han är någon slags superskurk? Att ogilla någon för saker ens släktingar varit inblandade i håller inte enligt mig. Inte heller judehatet som luftas, alldeles oavsett hans härkomst.

De gånger jag sett honom utanför rutan har han alltid haft ett väldigt värdigt och bra beteende, och även om han naturligtvis får tåla kritik, så måste den vara balanserad och konkret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in