2022-07-29, 20:50
Medlem
Enligt en SDare i kommunfullmäktige där så har just Sydsudaneser ett extremt lågt IQ och han var orolig för hur de skulle klara sig i ett modernt samhälle. Nån som vet hur det går för dem?

Bakgrunden är att en stor grupp Sydsudaneser kom som kvotflyktingar till just Trosa.
Citera
2022-07-30, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Enligt en SDare i kommunfullmäktige där så har just Sydsudaneser ett extremt lågt IQ och han var orolig för hur de skulle klara sig i ett modernt samhälle. Nån som vet hur det går för dem?

Bakgrunden är att en stor grupp Sydsudaneser kom som kvotflyktingar till just Trosa.

Om man antar att med "extremt lågt IQ" tänker sig runt 70 så skall man ha i åtanke att 70 år ungefär den nivån där 2% av svenskarna ligger under. Det förefaller inte speciellt orimligt att man kan lära sig att klara sig i ett modernt samhälle på den nivån.

Jag kan nog tänka mig att det finns plats i ett modernt samhälle för så lågbegåvade att göra nytta och tjäna till sitt uppehälle också. Därmed inte sagt att de faktiskt gör det, kan faktiskt tänka mig att det är en hel del dalt med dem och att de trots sin låga IQ inte är dummare än att de inser att de kan leva gott och pela navelludd hela dagarna med sådant dalt.
Citera
2022-07-31, 17:25
Medlem
Den här artikeln ger väl lite bakgrund.
https://www.expressen.se/nyheter/sd-...-har-lagre-iq/

Vore intressant att höra hur det går.
Citera
2022-08-02, 19:33
Medlem
Nedomanskys avatar
Med tanke på hur det fungerar med somalierna som är något mer intelligenta än sudaneserna, så är det kanske inte så svårt att räkna ut...
Citera
2022-11-06, 14:47
Medlem
Något nytt i ämnet?
Citera
2023-06-11, 10:24
Medlem
Hur går det för dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto