2022-07-31, 13:33
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Att han var inkompetent helt enkelt.

Ja, fy fan vilken insiktsfull jävel musikern Franco är
Citera
2022-07-31, 21:28
Medlem
Jag har alltid tyckt att Philip är svår. Tough love kanske funkar på vissa men jag uppfattar det gerenellt som att han inte lyssnar och, som de tar upp i programmet, går han mycket på sina fördomar och förutfattade meningar. Visst kan fördomar spara tid men vill man ses som professionell kan man ju i alla fall låtsats lyssna..
Citera
2022-08-01, 16:33
Medlem
krisus avatar
Hade lite med Diab att göra när han satt på MINC i Malmö.
Väldigt hyper och närmast manisk. Gav mig konstiga vibbar.
Rykten då var han hade varit i USA och nu kommit hem, skulle ha tjänat massa kulor där.
Men ingen kunde tala om VAD han hade jobbat med där.
Om jag minns rätt hade han plockat med sig sin Ford Mustang med hem från USA.
Ironiskt så har han tydligen en riktig svår uppbrott (skilsmässa?) bakom sig och ett ex som hatar honom.
Citera
2022-08-01, 19:46
Medlem
Kollar på avsnitt tre nu, och frågan ”Albin flörtar när Matilda inte är med” kommer upp när paren ska svara ja, nej eller aldrig. Hur fan ska Matilda veta om något som sker när hon inte är med?

Instruktionerna var att man ska inte tveka det minsta på svaret, för då ska man svara ”aldrig”.

Har Diab skrivit frågorna?

Vilken ärke-bajskorv i så fall.

Det som visas av honom i den här serien får honom att framstå som fullkomligt OMÖJLIG att ha att göra med.

Den där är ingen ”coach”, han är en uppviglare.
Vem vill veta allt som ens partner tänker och tycker 24/7? Hade jag och min snubbe varit i samma rum som den där hade vi garanterat börjat bråka om vem skulle knäppa honom på näsan först.

Är han släkt med Farmen-profilen Sebastian Dawkins? Båda har skånsk dialekt, och liknande obehaglig framtoning.
Senast redigerad av foersoekte 2022-08-01 kl. 19:58.
Citera
2022-08-02, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Coachen Philip Diab verkar ha förlorat sin professionalitet i Vi eller aldrig. Han blir affekterad och partisk. Riktigt dåligt. Har nån annan märkt detta? Han var bra i Lyxfällan mem nu verkar bubblan ha spruckit.

Han är väldigt rak och ärlig, men jag veti fan om man ska göra TV av det här, nog för att det är små kul att titta på. Men folk ställer ju upp så då får dom ju skylla sig själva. Och man verkar kunna göra Tv av allt för majoriteten tycker detta är ok.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ch-philip-diab

Den här artikel svarar ju lite på problematiken. Är dock inte förvånad att Amanda och Franco hoppar av som inte tål kritik. Särskilt om man ska vara offentlig.

"– När vi börjar samtalet säger jag ”jag behöver erat tillstånd att coacha er, får jag ställa vilka frågor jag vill? Ni behöver inte svara men jag måste få lov att ställa dem. Har jag även tillåtelse att utmana er? Och har jag tillåtelse att pausa eller avbryta resonemang som ni för om jag inte tror att det gynnar er?”. Har jag inte ”ja” på detta så går jag inte vidare i samtalet.

Den biten kommer inte med i programmet, och Philip förstår att han därför kan uppfattas som hård av tittarna. Han säger också att han har förståelse för att Franco och Amanda uppfattar honom som hård, men är noga med att påpeka att han inte gör det för att vara elak.

Att vara hård, eller utmanande och modig som jag skulle kalla det, är också att vara omtänksam. Vad är motsatsen? Att vara mjuk? Att hålla tillbaka för att man inte tror att folk klarar av jobbiga frågor eller utmaningen? Då håller jag ju inte avtalet vi precis gjort, och de måste kunna räkna med mig, att jag håller det vi kommit överens om, säger Philip."

Folk måste också fatta att konflikt är också förändring - och kan så fall leda till förändring sen såklart är det lite hur man gör det, vissa ska man nog gå mer försiktig på med respekt, han går hårt för det är passande tv.
Senast redigerad av rawjudge 2022-08-02 kl. 01:53.
Citera
2022-08-02, 07:22
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Givet att Franco är tydlig med att han inte får ut något av coachningen, och inte kan tydliggöra sina förväntningar på coachingen känns ”Vänta lite” som ett lämpligt uttryck för att försöka få honom och duck face Amanda att fundera på varför de frivilligt sitter i Y -stolarna.

Heter han Franco?
Vad heter de övriga deltagarna? ”Musse” Mussolini? Eva Braun? Ingvar Amin och Moa Tse Tung?

Franco…
Senast redigerad av Vaclav-Korunka 2022-08-02 kl. 07:25.
Citera
2022-08-02, 07:35
Medlem
Jag tycker han verkar vara enda vettiga i programmet, men de där paren är ju helt kört att coacha.
Kan väl misstänkta att det som vanligt är hopskrapat för att få underhållande TV.
Citera
2022-08-02, 07:50
Medlem
Franco saknade all form av självinsikt. Philip genomskådade honom totalt.
Citera
2022-08-02, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Heter han Franco?
Vad heter de övriga deltagarna? ”Musse” Mussolini? Eva Braun? Ingvar Amin och Moa Tse Tung?

Franco…

De heter Yoxx och Spike. Japp, rätt stavning.
Citera
2022-08-02, 09:44
Medlem
Jag tycker Philip är bra. Lite tough love sådär i sina coachningar. Bra på att coacha tuffa killar. Soyboys som Franco är svårare att nå.
Citera
2022-08-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Att han var inkompetent helt enkelt.

Får man säga att Franco 'är efterbliven' eller 'handlar efterblivet' i varje givet tillfälle han är med i rutan?
Detta par vill inte jobba på relationen. De vill vara med på tv No matter what! Exakt som Julia och Angela, ser fram emot deras första samtal med 'sexologen' och hur de ska fejka ett fungerande sexliv med en människa av samma kön när de aldrig erfarit något sådant.
Citera
2022-08-04, 18:57
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Hade lite med Diab att göra när han satt på MINC i Malmö.
Väldigt hyper och närmast manisk. Gav mig konstiga vibbar.
Rykten då var han hade varit i USA och nu kommit hem, skulle ha tjänat massa kulor där.
Men ingen kunde tala om VAD han hade jobbat med där.
Om jag minns rätt hade han plockat med sig sin Ford Mustang med hem från USA.
Ironiskt så har han tydligen en riktig svår uppbrott (skilsmässa?) bakom sig och ett ex som hatar honom.

Kommer också ihåg att det gick lite rykten om USA och skumma business/pengar förr i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in