Citat:
Ursprungligen postat av
lavsduns
Coachen Philip Diab verkar ha förlorat sin professionalitet i Vi eller aldrig. Han blir affekterad och partisk. Riktigt dåligt. Har nån annan märkt detta? Han var bra i Lyxfällan mem nu verkar bubblan ha spruckit.
Han är väldigt rak och ärlig, men jag veti fan om man ska göra TV av det här, nog för att det är små kul att titta på. Men folk ställer ju upp så då får dom ju skylla sig själva. Och man verkar kunna göra Tv av allt för majoriteten tycker detta är ok.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ch-philip-diab
Den här artikel svarar ju lite på problematiken. Är dock inte förvånad att Amanda och Franco hoppar av som inte tål kritik. Särskilt om man ska vara offentlig.
"– När vi börjar samtalet säger jag
”jag behöver erat tillstånd att coacha er, får jag ställa vilka frågor jag vill? Ni behöver inte svara men jag måste få lov att ställa dem. Har jag även tillåtelse att utmana er? Och har jag tillåtelse att pausa eller avbryta resonemang som ni för om jag inte tror att det gynnar er?”. Har jag inte ”ja” på detta så går jag inte vidare i samtalet.
Den biten kommer inte med i programmet, och Philip förstår att han därför kan uppfattas som hård av tittarna. Han säger också att han har förståelse för att Franco och Amanda uppfattar honom som hård, men är noga med att påpeka att han inte gör det för att vara elak.
–
Att vara hård, eller utmanande och modig som jag skulle kalla det, är också att vara omtänksam. Vad är motsatsen? Att vara mjuk? Att hålla tillbaka för att man inte tror att folk klarar av jobbiga frågor eller utmaningen? Då håller jag ju inte avtalet vi precis gjort, och de måste kunna räkna med mig, att jag håller det vi kommit överens om, säger Philip."
Folk måste också fatta att konflikt är också förändring - och kan så fall leda till förändring sen såklart är det lite hur man gör det, vissa ska man nog gå mer försiktig på med respekt, han går hårt för det är passande tv.