2022-08-14, 22:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Så klart pga att d i båda fallen handlar om att varelsen hamnar i roterande rotorblad. Jag hade snappat upp att jycken hoppade knappt dubbla meter och pga detta nästan blev mosad. Typ 2 meter är inte så högt för en människa att nå och om det är den stora rotorn där man ju måste stå precis under så blir iaf jag något orolig. Borde ju va omöjligt att komma åt rotorbladen kan man tycka. Dom små bakre rotorbladen har väl iaf en störe distans till tröskeln etc.
För min del är det stor skillnad på en hund som skadade sig för några dagar sedan och ung människa som dör i en otäck olycka - dessutom nyligt.

Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Såg dom han mosas då?
Ja, de stod ju där uppe så det bör de ha gjort.
Citera
2022-08-14, 22:39
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För min del är det stor skillnad på en hund som skadade sig för några dagar sedan och ung människa som dör i en otäck olycka - dessutom nyligt.

Ja, de stod ju där uppe så det bör de ha gjort.

Ok tror ej Anders Bagge håller med då byrackan var hans käraste partner typ. I vilket fall som helst så hävdar Expresen att byrackan hoppade knappt 2 meter och blev klippt. Fan den längden har ju många män särskillt när dom sträcker på sig. Sedan flög byrackan 10 M. Undrar mest hur olyckan gick till, skit samma vem som blev klippt liksom.

Ok ja då var d samma skit som föräldrarna som fick se sina småbarn bli helikoptermos vid filmtragedin i USA 1982.
Senast redigerad av mr-mystic 2022-08-14 kl. 22:42.
Citera
2022-10-12, 19:33
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Kan det ha gått till på detta vis?
VARNING TILL ALLA KÄNSLIGA!

Senast redigerad av Eren-Jaeger 2022-10-12 kl. 19:43.
Citera
2022-10-15, 19:01
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Kan det ha gått till på detta vis?
VARNING TILL ALLA KÄNSLIGA!

Kan mycket väl ha varit det som hänt, det varken syns eller hörs att bakre rotorn snurrar så det är lätt hänt om man är ovan och inte tänker sig för.
Citera
2022-10-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Men var det huvudrotorn eller stjärtrotorn? För idioterna skriver propeller.

Om det var huvudrotorn, hur fan nådde han upp? Om det var stjärtrotorn, var han döv och blind? 🤔

Troligtvis stjärtrotorn, funderade på det med men det är sällsynt att det är huvudrotorn då den sitter högre upp än en mäniniska är lång.
Citera
2022-10-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Vet att det hände nån snubbe i svenska fjällvärlden också, kommer inte ihåg exakt men bör ha varit runt 1990-2000-talet.

Googlade, det hände i Staloluokta, Norrbottens fjällvärld 1993. En turist tappade sedlar som hen sprang efter och blev träffad av helikopterns stjärtrotor. Personen avled omedelbart.
Citera
2022-10-16, 12:12
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kandyland1
Googlade, det hände i Staloluokta, Norrbottens fjällvärld 1993. En turist tappade sedlar som hen sprang efter och blev träffad av helikopterns stjärtrotor. Personen avled omedelbart.
har du nån länk till just den händelsen?
Alltså , det är många som inte fattar hur lätt en sån här olycka kan hända om man inte tänker sig för.
Jag skulle aldrig närma mig en helikopter som är igång eller som ska gå igång.
Citera
2022-10-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
har du nån länk till just den händelsen?
Alltså , det är många som inte fattar hur lätt en sån här olycka kan hända om man inte tänker sig för.
Jag skulle aldrig närma mig en helikopter som är igång eller som ska gå igång.
Fakta om den olyckan finns att läsa här på Statens haverikommission: https://www.havkom.se/utredningar/ci...laen?cookie=ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in