2022-07-29, 22:02
Medlem
Sladdarens avatar
Betsafe . Betting kassavalv som du inte ha nyckeln till X-D. Det är kört för dom men vad jag vet så har alla bettingsidor ett omsättningskrav på 1 ggr pengarna i princip eller 0.5 x. Ser inga problem med det
Citera
2022-07-30, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jo det är det, och nej, du har fel i ditt antagande. Du vill bara ha någon att skylla ditt misslyckande på.

Misstänker att du gör skäll för ditt namn och trollar runt för inget du säger make sense. För vad har misslyckande att göra med att sajten har en omsättningsregel. Man ska få använda sina egna pengar hur man vill och det har ingen sajt med att göra.
Citera
2022-07-30, 11:50
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Misstänker att du gör skäll för ditt namn och trollar runt för inget du säger make sense. För vad har misslyckande att göra med att sajten har en omsättningsregel. Man ska få använda sina egna pengar hur man vill och det har ingen sajt med att göra.

Allt jag har påstått är logiskt. Att det inte kompilerar för dig är ditt problem.
Citera
2022-08-01, 09:27
Medlem
StupidClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vad tycker ni om detta?

Förr hade man omsättningskrav vid bonusar men nu har Betsafe infört det vid insättningar.
.

Har aldrig hört något så dumt.

Vad tycker ni?

Jag ifrågasatte detta idiotin och dom valde att spärra mig. 🤣😂

Jag har för mig att alla svenska licensierade spelbolag har infört 1x omsättning på insättningen (vilket är sjukt störande) men att det är ett krav för spellicensen. Inte helt 100% säker på att det är så men det är så jag har förstått det.
Citera
2022-08-01, 09:53
Medlem
Alla företag har denna policy.
Varför sätta in 10lök om du ändå ska ta ut vid typ 13? Låter ju helt galet!
Citera
2022-08-01, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StupidClown
Jag har för mig att alla svenska licensierade spelbolag har infört 1x omsättning på insättningen (vilket är sjukt störande) men att det är ett krav för spellicensen. Inte helt 100% säker på att det är så men det är så jag har förstått det.

Nästan alla sidor hade det långt innan svenska licensen kom. Dels vill de nog inte bli uttnyttjade som bank av diverse anledningar, t.ex i syfte att gömma undan pengar, utan att tjäna nånting på det. Men framför allt kostar det ju dem massa pengar i avgifter.

På "gamla goda tiden" när det bara gick att sätta in med kort tog de 2,5% i avgift på summan du satte in för att täcka avgifterna till VISA. Trustly tar säkerligen oxå avgift av sidorna. Idag är det gratis att sätta in för kunden men knappast för sidorna, det finansieras väldigt enkelt med ett 1x krav.
Citera
2022-08-01, 10:45
Medlem
StupidClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Nästan alla sidor hade det långt innan svenska licensen kom. Dels vill de nog inte bli uttnyttjade som bank av diverse anledningar, t.ex i syfte att gömma undan pengar, utan att tjäna nånting på det. Men framför allt kostar det ju dem massa pengar i avgifter.

På "gamla goda tiden" när det bara gick att sätta in med kort tog de 2,5% i avgift på summan du satte in för att täcka avgifterna till VISA. Trustly tar säkerligen oxå avgift av sidorna. Idag är det gratis att sätta in för kunden men knappast för sidorna, det finansieras väldigt enkelt med ett 1x krav.

Aha, okej. Det låter rimligt. De kallar det att "skydda sig från penningtvätt" men i själva verket bara ett sätt att tjäna pengar med andra ord.
Citera
2022-08-01, 10:51
Medlem
Citat:
Aha, okej. Det låter rimligt. De kallar det att "skydda sig från penningtvätt" men i själva verket bara ett sätt att tjäna pengar med andra ord.

Ja, eftersom de körde med 1x redan innan kraven på att motverka penningtvätt blev överjävliga så är det ganska genomskinligt. Sätter någon in en tusenlapp för att spela slots är ju sidans väntevärde ca 50kr på 1x lite beroende på rtp då förstås.
Citera
2022-08-01, 13:27
Medlem
Citat:

Är det krav för spellicensen så sätter detta i ett helt annat spår. Lika störigt men inte spelsajternas fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in