2022-07-27, 16:27
Medlem
Jag har ett antal bilder i en mapp på en hårddisk. Kanske har jag dessa bilder i någon undermapp på en annan disk.

Hur kan jag verifiera om bilderna finns på den andra disken? En långsam variant är att kopiera filnamnet och söka efter det på den andra disken. Jag har testat en del diff-verktyg men de jämför bara om filen finns på samma nivå, inte i någon annan undermapp.

Ex om det ser ut så här vill jag få träff på bild_1 men inte bild_2 om jag väljer jämföra med hela D:\bilder med C:\bilder eftersom bild_1 finns på D-disken

Kod:
C:\bilder
-bild_1
-bild_2

D:\bilder\undermapp_124\bild_1
D:\bilder\undermapp_653\bild_6
Citera
2022-07-27, 17:28
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det finns många program som gör detta t.ex. Duplicate File Finder.
Citera
2022-07-27, 19:49
Medlem
Så här kan du göra. Stoppa detta i en batch-fil och kör:

@echo off

cd C:\bilder
for /r %%a in (*.jpg) do set %%~na.jpg=true
cd D:\bilder
for /r %%a in (*.jpg) do if defined %%~na.jpg echo %%a
Citera
2022-07-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det finns många program som gör detta t.ex. Duplicate File Finder.

Vad jag vet kan man bara välja en mapp för att hitta dubbletter. Jag har en mapp på en disk med filer och jag vill se om någon av dessa finns på en annan hårddisk. Dessutom visar Duplicate File Finder även andra dubbletter om det skulle finnas, jag vill bara hitta mellan dessa två destinationer.
Citera
2022-07-27, 21:53
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Vad jag vet kan man bara välja en mapp för att hitta dubbletter. Jag har en mapp på en disk med filer och jag vill se om någon av dessa finns på en annan hårddisk. Dessutom visar Duplicate File Finder även andra dubbletter om det skulle finnas, jag vill bara hitta mellan dessa två destinationer.

AllDup klarar av detta, det kan hitta massor av sånt och har massor av alternativ.
https://www.alldup.info/alldup_help/alldup.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in