2022-07-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvaMl
Man undrar ju verkligen VAD som kan "trigga" ett sånt här våldsamt/grovt överfall, liksom, mamman till hans barn och då verkar det dessutom hänt framför barnen, så ofattbart!! Stackars dessa barn som fått se, vad dom måste ha tänkt och känt? Har kanske missat men hur larmades polis osv till platsen?
Kanske sista semesterveckan efter en slitsam semester ?
Citera
2022-07-27, 14:15
Medlem
C.H.Ts avatar
Vart är alla Åbytorpare i tråden? 😄
Är ju så klart många inne och läser som sitter med info.. Rykten säger att man lastade båda ambulanserna?

Antingen är någon chockad så pass illa att den behöver vård, eller så har någon mer blivit skadad. GM? Eller har någon försökt avbryta?
Citera
2022-07-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Vart är alla Åbytorpare i tråden? 😄
Är ju så klart många inne och läser som sitter med info.. Rykten säger att man lastade båda ambulanserna?

Antingen är någon chockad så pass illa att den behöver vård, eller så har någon mer blivit skadad. GM? Eller har någon försökt avbryta?

Jag tror att de 3 som bor i Åbytorp redan har kommenterat
Citera
2022-07-27, 14:35
Medlem
Om det finns folk i tråden från Åbytorp, borde någon ha sett eller hört något om vad för tillhygge som använts och om kvinnan kommit hem från sjukhuset. 🤔
Citera
2022-07-27, 15:05
Medlem
Tippvägen 3, Åbytorp blått trähus avspärrat med blå/vit polisband
Citera
2022-07-27, 16:44
Medlem
MrClark13s avatar
Tragisk händelse, och hela Åbytorp är i chock. Mycket rykten florerar i samhället.
Citera
2022-07-27, 17:02
Medlem
MrClark13s avatar
Ryktet säger att Tobi*s har huggit Emel*e i ryggen med kniv. Hon fick ta emot många knivhugg och är mycket allvarligt skadad, men läget är stabilt. Han försökte därefter ta sitt eget liv. Tob*as syster, som var på besök, stoppade honom från att begå självmord. Deras båda barn är tyvärr vittnen till den tragiska händelsen. Dotter 11 år och son 8 år. Det var en mycket stor folksamling utanför huset på Tippvägen 3, under tiden polisen gjorde teknisk undersökning av hus och trädgård. Många måste veta mer om vad som har hänt? Hade de grälat? Psykisk ohälsa? Skilsmässa? Detta är helt ofattbart sorgligt!
Citera
2022-07-27, 17:49
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrClark13
Ryktet säger att Tobi*s har huggit Emel*e i ryggen med kniv. Hon fick ta emot många knivhugg och är mycket allvarligt skadad, men läget är stabilt. Han försökte därefter ta sitt eget liv. Tob*as syster, som var på besök, stoppade honom från att begå självmord. Deras båda barn är tyvärr vittnen till den tragiska händelsen. Dotter 11 år och son 8 år. Det var en mycket stor folksamling utanför huset på Tippvägen 3, under tiden polisen gjorde teknisk undersökning av hus och trädgård. Många måste veta mer om vad som har hänt? Hade de grälat? Psykisk ohälsa? Skilsmässa? Detta är helt ofattbart sorgligt!

Stämmer överens med vad jag hört ungefär.
Ja, det känns som att något hänt. Antingen något som varit påväg att komma fram om GM eller att BO vill skiljas.

Känns ändå som att detta är en jävla snekoppling. Drogas det tro?
Citera
2022-07-27, 17:53
Medlem
C.H.Ts avatar
Enligt sydnarkenytt så erkänner han barnfridsbrott, förnekar mordförsök och vill att det ska klassas som grov misshandel.

Jag tolkar det som att GM vet vad han gjort och erkänner omständigheterna i sak.

https://www.sydnarkenytt.se/kumla/artikel/anklagad-foer-abytorpsdad-nekar-till-mordfoersoek
Citera
2022-07-27, 18:05
Medlem
MrClark13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Stämmer överens med vad jag hört ungefär.
Ja, det känns som att något hänt. Antingen något som varit påväg att komma fram om GM eller att BO vill skiljas.

Känns ändå som att detta är en jävla snekoppling. Drogas det tro?

Jag skulle bli förvånad om det användes narkotika i deras hem, men möjligtvis mediciner mot psykisk ohälsa. Detta är bara spekulationer, och ingen fakta.

Han har dock varit sträng i barnens uppfostran och lynnig i humöret. Detta vet jag med säkerhet.
Citera
2022-07-27, 18:07
Medlem
Åbytorp låter bekant. Orelevant men hade inte styckmordet i Askersund kopplingar dit?
Citera
2022-07-27, 18:22
Medlem
MrClark13s avatar
Ja, det stämmer! Styckmördaren Jonna Henningsson hyrde ett hus i Julsta, som ligger precis utanför Åbytorp. Styckmordet ägde rum i Askersund, men hon bodde i Julsta. Nu sitter hon inspärrad på Hinseberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in