Citat:
Ursprungligen postat av
1mkr
Jag känner igen mig delvis. Mitt liv är maximalt välordnat men jag tolererar inte problem som ska lösas vidare bra utan blir stressad. Störningsmoment och problem ogillar jag starkt. Sköter hem och arbete, med minimal effort. Förenklar och sammanfattar, men hoppar över onödiga fördjupningar. När jag väl gör något utåtriktat vill jag ha maximal effektivitet. Annars avstår jag hellre. Ogillar besök eftersom folk skitar ner. Kan själv välja arbetstid, men arbetar bara när jag har lust. Alltså rätt sällan. Måste vara ensam mycket med mina egna tankar för att ladda upp. Sovmorgon är absolut nödvändig, trots att jag sover vid 22.00. Så jag orkar helt enkelt inte med samhället längre, efter ett liv som tidigare innehållet mycket arbete, resor, uteliv, rörelse och socialt utåtriktat liv. Inget av allt detta saknar jag hellre längre, utan anser det ointressant och överskattat.
Bra formuleringar. Det ligger sanning i det.
"minimal effort, maximal effektivitet, orkar inte med samhället, ointressant, överskattat". Ja det är väldigt överskattat. Kan man slippa så är det troligen helt normalt att avstå i takt med sin egen mognad.
Jag vet inte om du är kvinna eller man i kommentaren men för mig som man så är jag bara så jäkla trött på alla manshycklare som ränner runt i utelivet i Sverige.
Stanna hemma, eller åk någon annanstans där "lönsamheten" är större. Sverige är inte ens lönt att vara i. Män måste erkänna det för sig själva och lämna eländet. Det är oärligheten och simpandet som irriterar mig. Socialt utåtriktat känns så beige, skamligt och pinsamt för män att vara. Man borde nästan starta en cynisk tråd, hur blir jag mer svennecuck!