2023-02-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Väldigt bra och moget tänkt av Lukas, Isabella klarade aldrig av sina andra barn. Hon lade ständigt upp bilder på barnen fulla med blåmärken och blodiga, tycker att det vad bra att han faktiskt sa ifrån och försökte skydda sin dotter från att råka illa ut pga Isabella.

Sen är det otroligt sorgligt att hon råkade dö i plötsligt spädbarnsdöd.
Det kunde han inte rå för.

Man kan ju också tänka att han inte vill lämna sitt barn till någon som flertalet hotar att slänga ungen i väggen för att hon inte klarar av att trösta när ungen gråter ..
Och barnen vittnar också om att mamma ”inte vet hur man gör” .. antagligen för att det är vad dom ser, de dagar hon är hemma dåra 🤦🏻‍♀️

Det är en mycket sorglig tragisk olycka och det är så jävla synd om alla inblandade , framförallt pojkarna som förlorat sin lillasyster 😪
Citera
2023-02-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vad har hennes sjukskrivning med det hela att göra¨
mer än att hon tycker det är svårt att läsa om Lukas lögner och kan bli svårt att se honom i rätten.
Du uppfattar det så därför att du fascistiskt klandrat Bella för det Lukas gjort.
Normala människor inser att det kan vara ett jobbigt skede för en anhörig.
Som sagt att inte närvara är vanligt och det är vanligt att åklagare och målsägarebiträde avråder från det när en anhörig dödats.
Den här åklagaren har inte försökt övertala henne att utsätta sig för traumat i rätten.
Du ljuger flat out.
Det här är inte Amerika där anhörigas närvaro kan påverka juryn.
Ditt miffo

Men snälla rara, kan du aldrig diskutera utan att göra påhopp på människor? De visar snarare på vad för typ av människa du är.
Skakar du i dina rymdskor nu när det lutar åt en friande dom?
Synd att man inte kan få bevis på vem du är så någon hade kunnat anmäla dig för förtal så mycket som du skriver att L är barnamördare osv. Man är alltid oskyldig tills motsatsen är bevisad.
Citera
2023-02-18, 21:50
Medlem
Har följt det här fallet sedan start. Innan FUP släpptes var min uppfattning att fadern säkerligen var skyldig.
Men efter att ha läst FUP och även följt denna tråden känner jag att jag inte vet vad jag ska tro.
Uppfattar L som att han verkligen brytt sig om barnen, både J och även I’s äldre söner. Kan förstås bara vara ett spel för galleriet.
I verkar inte varit en toppenmamma men har svårt att tro att hon skulle ta ihjäl J heller.

Oerhört tragiskt fall och mina tankar finns hos J’s storebröder och givetvis lilla J som fick sätta livet till.
Citera
2023-02-18, 22:11
Medlem
Har någon FUPen?
Citera
2023-02-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskopp123
Har någon FUPen?

https://delafil.se/60146d3ffad065b3/Aktbil_81_stora_fupen_aktbilaga_78_maskad.pdf

Kan också tipsa om ”kusligt,rysligt och mysigt” podden, finns på Spotify där han läser upp i stort sett hela fupen. Avsnitten heter så osmakligt som ”barnamordet i trosa” , men han läser de dock med inlevelse och egna riktade åsikter.
Så att läsa fupen först kanske ger dig en egen åsikt först!
Citera
2023-02-18, 23:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av que-chucha
Man kan ju också tänka att han inte vill lämna sitt barn till någon som flertalet hotar att slänga ungen i väggen för att hon inte klarar av att trösta när ungen gråter ..
Och barnen vittnar också om att mamma ”inte vet hur man gör” .. antagligen för att det är vad dom ser, de dagar hon är hemma dåra 🤦🏻‍♀️

Det är en mycket sorglig tragisk olycka och det är så jävla synd om alla inblandade , framförallt pojkarna som förlorat sin lillasyster 😪

Jag tänker, att I och hennes barn skulle ha blivit föremål för socialtjänstens åtgärder för länge sedan, om hon inte hade haft så bra män i sitt liv, som har tagit hand om barnen och täckt upp för henne. Frågan är dock vad dessa män ser hos henne..? Hon måste vara väldigt manipulativ? Och/eller spela på sexighet i början av förhållandena..?

Jag har mina åsikter om socialtjänsten (som jag ventilerat i andra trådar), men just i detta fall hade det varit bättre, om några officiella personer hade styrt upp barnens liv långt tidigare. Med eller utan I:s fortsatta medverkan.
Citera
2023-02-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänker, att I och hennes barn skulle ha blivit föremål för socialtjänstens åtgärder för länge sedan, om hon inte hade haft så bra män i sitt liv, som har tagit hand om barnen och täckt upp för henne. Frågan är dock vad dessa män ser hos henne..? Hon måste vara väldigt manipulativ? Och/eller spela på sexighet i början av förhållandena..?

Jag har mina åsikter om socialtjänsten (som jag ventilerat i andra trådar), men just i detta fall hade det varit bättre, om några officiella personer hade styrt upp barnens liv långt tidigare. Med eller utan I:s fortsatta medverkan.

Min egna åsikt om henne och hennes ”sexighet” eller.. ”osexighet” ska nog troligtvis stanna utanför detta.. jag menar utifrån inlägget om ”white trash drottningen av alla white trash” där bilder visar vad hon hade på sin dotters dop säger allt. Har typ fortfarande spya kvar i munnen..

Men ja, männen i barnens liv har varit barnens räddning. Framförallt deras pappa, men också både Johan och Lukas som har tagit hand om pojkarna mer än deras mamma någonsin gjort!
Hon ska inte ha hand om barn, iallafall inte på heltid!
Citera
2023-02-18, 23:51
Medlem
Citat:
Min egna åsikt om henne och hennes ”sexighet” eller.. ”osexighet” ska nog troligtvis stanna utanför detta.. jag menar utifrån inlägget om ”white trash drottningen av alla white trash” där bilder visar vad hon hade på sin dotters dop säger allt. Har typ fortfarande spya kvar i munnen..

Men ja, männen i barnens liv har varit barnens räddning. Framförallt deras pappa, men också både Johan och Lukas som har tagit hand om pojkarna mer än deras mamma någonsin gjort!

Övervakat umgänge som mest enligt min åsikt.
Citera
2023-02-19, 00:01
Medlem
Citat:

Ja fotona i inlägg 3599 säger allt .
Citera
2023-02-19, 00:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jag tycker inte heller att hon är sexig, men jag ser ju inte det som män ser. Ofta verkar de bli attraherade just av vulgära och trashiga kvinnor.
Citera
2023-02-19, 13:12
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Ett av barnen dör när en av männen har ansvar och du kallar det för "barnens räddning"
Man blir fan mörkrädd när man ser hur sjuka människor det finns.
Citera
2023-02-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Ett av barnen dör när en av männen har ansvar och du kallar det för "barnens räddning"
Man blir fan mörkrädd när man ser hur sjuka människor det finns.

Mig veterligen så är det du som är totalt jävla hjärndöd så jag diskuterar nog hellre med än vägg än dig 😘

Barnet dock i ren olycka, och hade dött även om hon var med sin fantastiska mamma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in