2023-02-17, 20:31
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackvack
När det gäller datumet för den aktuella händelsen så tror jag att det kan ha varit slut mellan dom och att det varit ömsesidigt men när V kom in i bilder tror jag inte det har varit det.

Detsamma gäller med J, när L flyttar in kan det troligen varit det men inte när hon träffade L.

När J dog var hon gift med en person, bor med en annan och "dejtar" en tredje

Ja, denna Isabella är en riktigt bisarr individ. Måste kännas skönt för henne just nu i vetskapen om vad alla tycker och tänker om henne efter fupen blev publik. Inte lika trevligt som när hon hade fri lejd bakom lyckta dörrar, tänker jag.

Citera
2023-02-17, 20:43
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
När det gäller datumet för den aktuella händelsen så tror jag att det kan ha varit slut mellan dom och att det varit ömsesidigt men när V kom in i bilder tror jag inte det har varit det.

Detsamma gäller med J, när L flyttar in kan det troligen varit det men inte när hon träffade L.

När J dog var hon gift med en person, bor med en annan och "dejtar" en tredje
Det var slut mellan dom innan V kom in i bilden.
Han ville däremot inte fatta det före han gick igenom hennes telefon och "upptäckte" V.
Det var slut mellan J och Bella innan hon blir ihop med Lukas och det berättar Johan om.
Varför skulle Johan ljuga.
Lukas låtsas att Johan har haft ett förtroligt samtal med honom men det avvisar Johan.
Lukas var Bellas pojkvän och en person i bekantskapskretsen men ingen han anförtrodde sig åt eller pratade djupare med.
Han var bara nån som fanns där och som Johan accepterade.
Citera
2023-02-17, 20:44
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och du brukar alltid försvara kvinnor, hurdana de än är, BARA för att de är kvinnor, eller..? Nej jag orkar inte kolla någon inläggshistoria. Verkar stalker-aktigt...
I "alla" trådar jag skrivit i menar du
Ja i alla två är det nog så.
Citera
2023-02-17, 20:45
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Men skillnaden är kanske att detta aldrig har varit ett självklart mord .
Nej åtalet handlar om vållande.
Jippie dig som kan hårklyva så
Citera
2023-02-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Han ville däremot inte fatta det före han gick igenom hennes telefon och "upptäckte" V.
Det var slut mellan J och Bella innan hon blir ihop med Lukas och det berättar Johan om.
Lukas låtsas att Johan har haft ett förtroligt samtal med honom men det avvisar Johan.
Lukas var Bellas pojkvän och en person i bekantskapskretsen men ingen han anförtrodde sig åt eller pratade djupare med.

Varför Johan skulle ljuga?
Det är ju ganska uppenbart i och med han är rädd att hon ska ta hunden från honom som hon står på men som han tagit hand om trots att det är hennes försvarsmakten-hund..
...och dom hänger fortfarande, han är nog rädd att hon ska bli arg.
Precis av samma anledning som L var rädd innan hon tillslut skrev över faderskapet på honom.
Av precis samma anledning som gjorde att L inte vågade lämna troligtvis, han blev ju utslängd en gång och det resulterade ju i hot om polisanmälan och självmord osv
Citera
2023-02-17, 20:50
Medlem
Citat:

Om han nu plötsligt upptäckte de i hennes telefon så kanske de var slut i Bellas huvud men hon bara glömde säga de till den hon var ihop med?
Detsamma när det gäller Johan .. klart han aldrig skulle erkänna det, då skulle hon ju hamna i ännu sämre bild och då skulle hon ta hunden ifrån honom.
Som sagt, samma sak hände när hon träffade Johan , hon och Robin hade INTE gjort slut innan hon blev träffade Johan.
Hela hon är en glamour-serie som aldrig tar slut och alla avsnitt handlar om samma sak. Tragiska dramatiska repris och samma visa varje gång. Förhoppningsvis så kommer det inte ett till barn till världen som ska ha henne som mamma.
Citera
2023-02-17, 20:52
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Enligt uppgift så ska åklagaren försökt prata med henne redan första dagen, även målsägarbiträde och domaren ska ha föreslagit att hon kan vara med på vissa delar.
....du kan för fan inte jämföra detta fall med L.H. till och med du måste ju se skillnaden..?!

Enligt uppgift så ska ju också sjukskrivningen påbörjats i samband med att FUP släpptes.

Detta uppfattar jag som att det var först då det blev jobbigt?
Det i kombination med att hon inte vill närvara ens på delar av förhandlingen tror jag handlar om samma sak.
Tyvärr väldigt lite om vad som hänt J.
Vad har hennes sjukskrivning med det hela att göra¨
mer än att hon tycker det är svårt att läsa om Lukas lögner och kan bli svårt att se honom i rätten.
Du uppfattar det så därför att du fascistiskt klandrat Bella för det Lukas gjort.
Normala människor inser att det kan vara ett jobbigt skede för en anhörig.
Som sagt att inte närvara är vanligt och det är vanligt att åklagare och målsägarebiträde avråder från det när en anhörig dödats.
Den här åklagaren har inte försökt övertala henne att utsätta sig för traumat i rätten.
Du ljuger flat out.
Det här är inte Amerika där anhörigas närvaro kan påverka juryn.
Ditt miffo
Citera
2023-02-17, 20:56
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av que-chucha
Om han nu plötsligt upptäckte de i hennes telefon så kanske de var slut i Bellas huvud men hon bara glömde säga de till den hon var ihop med?
Detsamma när det gäller Johan .. klart han aldrig skulle erkänna det, då skulle hon ju hamna i ännu sämre bild och då skulle hon ta hunden ifrån honom.
Som sagt, samma sak hände när hon träffade Johan , hon och Robin hade INTE gjort slut innan hon blev träffade Johan.
Hela hon är en glamour-serie som aldrig tar slut och alla avsnitt handlar om samma sak. Tragiska dramatiska repris och samma visa varje gång. Förhoppningsvis så kommer det inte ett till barn till världen som ska ha henne som mamma.
Varför drar du in Johan hela tiden.
Han har varit tydlig med att Lukas kommer in i bilden långt efter att han och Bella gjort slut.
Kan du sluta påstå att du vet bättre än Johan.
Lukas upptäckte Viktor ungefär 2 veckor innan han dödade barnet.
Då var det redan slut mellan dom och hon ville redan innan att Lukas skulle flytta.
Citera
2023-02-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Ja, denna Isabella är en riktigt bisarr individ. Måste kännas skönt för henne just nu i vetskapen om vad alla tycker och tänker om henne efter fupen blev publik. Inte lika trevligt som när hon hade fri lejd bakom lyckta dörrar, tänker jag.

Verkligen. Hoppas att hon aldrig mer får något barn och att de barn som överlevt får en bra uppväxt trots allt. Förhöret med sonen som undrade vem som skulle ge dem mat nu är fruktansvärt. Och att hon aldrig brydde sig om någon av barnen, utan bara satt med telefonen. Fy fan.
Citera
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Nej åtalet handlar om vållande.
Jippie dig som kan hårklyva så

Vad är det för fel på dig ? Har du fått någon diagnos ? Och vad är det som driver dig att försvara en helt okänd person , till den grad att du blir betraktad som dagens skämt. Ja jippi till mig som vet skillnad på mord och vållande , samt att jag aldrig skulle jämföra detta med mordet på Lisa Holm som efter x-antal dagar hittades gömd i ett skåp.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Nej det är faktiskt ganska vanligt att målsägare (anhöriga) avråds från att närvara.
Att du som nämndeman missat det är ju både roligt och jäkligt rättsosäkert om du sätter vikt vid deras närvaro.
Jag har själv en mördad anhörig och åklagaren avrådde från närvaro i rättegången både för att det kommer fram detaljer som kan vara jobbiga och för att man som anhörig kommer att angripas.
så har du inte insett att det fungerar så då undrar jag hur saklig du kan vara som nämndeman.

Nej det är inte vanligt att målsägare avråds från att närvara. Däremot närvarar inte barn.
Du påstår att du inte känner Bella men ändå påstår du att hon inte orkar se L eftersom han är MGM? Rent skitsnack från dig och inget du har vetskap om. Sluta hitta på och skriv ut det som sanningar!!!! Du har ingen aning om vfr hon inte är där. Men gissningsvis vill hon inte höra vad som sägs om henne och hennes karaktär och dåliga moderskap och leverne
Senast redigerad av Kellywoman 2023-02-17 kl. 21:07.
Citera
2023-02-17, 21:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Vad är det för fel på dig ? Har du fått någon diagnos ? Och vad är det som driver dig att försvara en helt okänd person , till den grad att du blir betraktad som dagens skämt. Ja jippi till mig som vet skillnad på mord och vållande , samt att jag aldrig skulle jämföra detta med mordet på Lisa Holm som efter x-antal dagar hittades gömd i ett skåp.

Ja, och ingen av Lisa Holms föräldrar var misstänkt för mordet, inte ens initialt. Så det finns inga paralleller alls. Jag kan förstå att Fru Holm inte orkade närvara, det lär ju ha visats bilder på dotterns döda kropp bland annat, och den var redan uppruttnad efter flera dagar i värmen. Vem vill se sitt barn i det tillståndet? Jag tycker faktiskt att det är konstigare att föräldrarna väljer att närvara i sådana fall. Tänker även på Kim Walls föräldrar nu, och Linda Chens mor. Linda Chen hade fullt av fluglarver i kroppen när hon hittades, och Kim Wall... usch!

I lilla J:s fall var det ju inte så, hon avled inom sjukvårdens försorg och kroppen kyldes direkt (utgår jag ifrån). Jag tror att I helt enkelt inte brydde sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in