Citat:
Ursprungligen postat av
Peripeti
Eftersom jag missat det kanske du kan besvara frågan igen? Det tar mindre tid än att skriva passiv-aggressiva kommentarer.
Nej jag är trött på att upprepa mig så du får söka.
Om du har kollat igenom vad jag skrivit och läser mina inlägg så borde du dessutom redan veta det.
Citat:
Jag har aldrig påstått att andra ska rätta sig efter mig. Jag reagerade mot det du skrev om att det är normalt att den som är hemma sköter i princip allt medan den andra föräldern knappt är hemma. Jag menar helt enkelt att nej, det är inte så vanligt, och det är inte bra för varken föräldrar eller barn. Det är min åsikt.
Det är normalt att den som är hemma tar i princip allt av det jag sett genom livet.
Men då är det så klart mammor som tar ansvar.
Det är ju stor skillnad mot att en kille gör det för alla vet ju att män och kvinnor är olika och män inte är födda till att sköta barn och ta hand om hem.
Citat:
Alltså, min fråga rörde ju just varför du så ensidigt väljer att rakt av till 100% tro på den ena partens berättelse till punkt och pricka... Dessutom, om det nu var så att Lukas hade detta enorma kontrollbehov och inte tillät Isabella att vara med sitt barn, då hade ju hon ett ansvar att kontakta exempelvis socialtjänst angående det, eftersom barn behöver båda sina föräldrar.
Jag tror inte ensidigt en part.
Det är ni andra som gör det.
Tänk att hon har ansvar för att reglera hans kontrollbehov också.
Har Lukas något ansvar enligt dig?
Kan man kräva att han kan torka sig själv i arslet?
Eller är det Bellas fel om han går runt och luktar illa också?