2023-01-11, 13:36
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Kan en adm lägga FUP i första inlägget i tråden?

Eller nån som vet vilket inlägg FUP ligger i?
Det finns en sökfunktion. Här är fup
(FB) Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)
Citera
2023-01-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Precis! Något är riktigt skumt där!

Har inte FUPen framför mig men skriver hon inte först ”tänk jävligt noga på vad du säger” och efter det ”jag älskar dig” eller något i den stilen?
Citera
2023-01-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jag tror bipolär.

Jag tror antisocial personlighetsstörning vilket betyder ungefär psykopat Light, hon har inte skärpan nog att vara fullblods psykopat
Senast redigerad av Dumstruten78 2023-01-11 kl. 14:20.
Citera
2023-01-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Arg och så.
Har hon sårat dig personligen med tanke på din aggression?

Nej absolut inte men tillslut ledsnar med när man ser detta beteende bli allt vanligare bland TikTok morsor lr vad fan dom nu gör på luren hela tiden. Ingen tanke på sina barn utan bara sin sexuella drift som styr besluten i livet såna måste börja tvångs steriliseras Sossarna var långt före sin tid på 30-50talet
Citera
2023-01-11, 14:32
Medlem
Plastartikels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Nej absolut inte men tillslut ledsnar med när man ser detta beteende bli allt vanligare bland TikTok morsor lr vad fan dom nu gör på luren hela tiden. Ingen tanke på sina barn utan bara sin sexuella drift som styr besluten i livet såna måste börja tvångs steriliseras Sossarna var långt före sin tid på 30-50talet

Då förstår jag vad du menar.
Citera
2023-01-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har inte FUPen framför mig men skriver hon inte först ”tänk jävligt noga på vad du säger” och efter det ”jag älskar dig” eller något i den stilen?

Yes, det stämmer.
2022-07-25
Snapchat 04:50:54(UTC+0) + 2 h kl 06.50 From Isabella till Lukas
Tänk förhelvete på va du säg3r
(Detta sker i ambulansen)

2022-07-25 05:06:26(UTC+0) + 2 h kl 7.06
From: Isabella till Lukas
Älskar dig
(Detta sker på sjukhuset)

Mellan kl 07.01- 07.10 genomgår J: temp kontroll, en till infart, blodtryckmätning, provtagning m.m på akuten.
Citera
2023-01-11, 15:52
Medlem
Citat:
Vad det du om det ? Det är en uppmärksamhets diagnos som alla andra hennes diagnoser. Tror inte ens att hon hade cancer helt ärligt. Och framförallt inte EDS. Det var säkert bara för att få slappa hemma och slippa ha med barnen att göra som hon hittade på allt det där.

Asså EDS är en ”riktig” diagnos. Om hon har fått den så är det en läkare som ställt diagnosen.

Jag har själv EDS av H varianten. Och man kan inte hitta på den. Däremot kan man inte göra så mycket åt den. Men att veta om diagnosen i tid (vilket man oftast inte får) gör att man kan ha bättre förståelse för varför smärta uppkommer och tex varför man är så ”böjbar”. Men även att kroppen läker på ett annat sätt. Så vid tex operationer behöver läkare veta om de för att använda rätt verktyg och produkter. Oftast för man diagnosen efter olyckor, förlossningar, osv. Då det är först då man förstår vad det kan vara för ”fel”. Den är dessutom extremt ärftlig därav viktigt och bra att veta om de i tid.

Men att säga att EDS är hittepå diagnos generellt är inte sant. Sen att hon hittar på den är en annan sak. Dock får inte läkare skriva in i journaler ”Anamnes/Heriditet” om inte det finns faktiska diagnoser fastställda.
Citera
2023-01-11, 15:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Hon säger ingenstans i förundersökningen att hon skulle haft cancer. Däremot AdHd, EDS och en till diagnos som är maskad.
Borde inte en cancer diagnos tagits upp ?
Hon påstod sig på instagram ha diagnoserna:
Postural tachycardia syndrome (PoTS)
Ehlers-Danlos syndrom (EDS)
Myalgisk encefalomyelit (ME/CFS)
Cancer
Förlossningsdeppresioner
ADHD
Hon har EDS enligt egen utsago på Instagram. Hon sitter i rullstol på ett foto och skriver att hon måste ha det vissa perioder pga smärtan etc. Jag har dock tappat bort vilket datum rullstolsfotot var, 2019 tror jag?
(FB) Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)
Citera
2023-01-11, 16:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SskEwAq
Asså EDS är en ”riktig” diagnos. Om hon har fått den så är det en läkare som ställt diagnosen.

Jag har själv EDS av H varianten. Och man kan inte hitta på den. Däremot kan man inte göra så mycket åt den. Men att veta om diagnosen i tid (vilket man oftast inte får) gör att man kan ha bättre förståelse för varför smärta uppkommer och tex varför man är så ”böjbar”. Men även att kroppen läker på ett annat sätt. Så vid tex operationer behöver läkare veta om de för att använda rätt verktyg och produkter. Oftast för man diagnosen efter olyckor, förlossningar, osv. Då det är först då man förstår vad det kan vara för ”fel”. Den är dessutom extremt ärftlig därav viktigt och bra att veta om de i tid.

Men att säga att EDS är hittepå diagnos generellt är inte sant. Sen att hon hittar på den är en annan sak. Dock får inte läkare skriva in i journaler ”Anamnes/Heriditet” om inte det finns faktiska diagnoser fastställda.
Det är väl ingen som skrivit att EDS inte är en diagnos. Der vi skriver att denna I, mycket möjligt kan ljuga om att hon har denna diagnos, för vi har inte tillgång till hennes journaler.
Hur kan detta vara så svårt att förstå?
Citera
2023-01-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hon har EDS enligt egen utsago på Instagram. Hon sitter i rullstol på ett foto och skriver att hon måste ha det vissa perioder pga smärtan etc. Jag har dock tappat bort vilket datum rullstolsfotot var, 2019 tror jag?
Ja det här är en kvinna som inte är gjord för att föda barn , inte en enda graviditet har hon lyckats med.

Sedan ska ju inte små bebisar ha några blåmärken alls , ok 1 åringar som trillar osv membran som inte kan röra sig absolut inte.
Citera
2023-01-11, 16:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ja enligt egen utsaga ja.
Kan vi verkligen lita på det?
Många hundar begravna vad gäller denna I.
Citera
2023-01-11, 16:26
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Har du?
Hur kan du då veta vad som står där?
Till skillnad från dig som tycks veta, vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in