Citat:
Ursprungligen postat av
Losnut
Jag startade tråden
Insamling för att signera en Ukrainsk T-72 med Flashback.se?
Tråden togs bort under regelverk
Regel: 1.01 - Reklam och annonsering
Insamling var till en statlig icke-vinstdrivande organisation och i slutänden hade det antaligen varit
grym reklam för flashback
Jag vill ha förtydligande hur detta skiljer sig från
(FB) Flashbacks egen insamling till Musikhjälpen - dra ditt strå till stacken! (Flashbacks egen insamling till Musikhjälpen - dra ditt strå till stacken!)
Jag förstår din kritik, och vad det gäller 1.01. så blev det varken varning eller avstängning.
Däremot så raderades tråden. Utan ytterligare åtgärd. Vilket jag anser vara korrekt.
Jag vill också upprepa vad andra redan påpekat. Att Flashback är politiskt neutral.
Detta innebär att vi främjar en inkluderande diskussion, där båda sidor är delaktiga. Vilket ibland är enklare i teorin än i praktiken när det gäller Rysslands invasion i Ukraina.
Vi har idag en situation där vi i Sverige blockerar kanaler som Russia Today. Att kanalen anklagas för att vara propaganda är inte konstigt. Men att neka svenskar att få tillgång till samma propaganda gynnar knappast svenskarna. För vad är annorlunda nu, mot annektering av Krim 2014, eller Rysslands illegala annektering av delar av Georgien. Denna utveckling var tyvärr väntad.
Att Ryssland förbjuder vissa medier innebär inte att vi bör göra samma sak.
Givetvis kommer en övervägande majoritet av medlemmarna på Flashback att ta avstånd från Rysslands invasion av Ukraina. Men Flashback bör trots detta sträva efter att vara en neutral plattform. Där båda sidor kan mötas. Uppenbara troll bör bannlysas. De skadar debatten, och motarbetar ironiskt nog sina egna syften.
Flashback bör inte vara delaktiga i ett krig. Vi bör vara en plattform som eftersträvar dialog. Oavsett ämne.
admin