2022-07-25, 01:23
Medlem
F.Hansens avatar
Sluta ät mat så blir du full enklare. Dels pga tomt tarmsystem men den lättare vikten med tiden innebär att du blir full på mindre. Ät inte under hela dagen och gör en massa fysisk aktivitet i flera timmar så räcker det med några starköl.
Citera
2022-07-25, 03:12
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Hej,
har en rejäl pjäs till mage, inget man skojar bort sådär.

Gillar ju såklart öl, men ölen sätter sig på direkten på magen verkar det som. Så vad skall man göra?

Första aprochen är ju att jag testade lightöl från Spendrups, Bright, hette väl de. Och de är inte så goda kan man säga. Vet inte om det finns några andra lightöl på marknaden heller.

Så vad har man för möjligheter att svänga sig med om man vill hålla nere kalorierna?
Är vin bättre? Vilket märke och sort då?
Sprit? Ja, sitta och dricka sprit låter inte så gott. Sedan har väl rom och kanske andra spritsorter ganska mycket socker i sig. Kanske någon form av drink kan gå?

Är det någon som har ett bantningstips till mig därute?

Killgissar att det primärt är ruset du vill åt när du dricker. Rödvin med låg sockerhalt är svaret. Finns ett par sorter på bolaget med låg sockerhalt som smakar bra. Självklart kan man unna sig någon öl också på sidan av det men det blir betydligt färre öl om rödvinet har huvudrollen. Självklart måste du röra på dig också, oavsett.

Mvh
Platt mage
Citera
2022-07-25, 03:29
Medlem
auglons avatar
Whiskey har tydligen inga kolhydrater. Så keto/LGHF + whiskey borde vare ett alternativ!
Citera
2022-07-25, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auglon
Whiskey har tydligen inga kolhydrater. Så keto/LGHF + whiskey borde vare ett alternativ!

Nästan all sprit innehåller inga kolhydrater, men fortfarande om TS har ölmage ska han sluta med all form av alkohol.

Det innebär att kroppen binder för mycket vätska och han behöver antingen äta vätskedrivande medicin eller vätskedrivande kost och i värsta fall operera bort vätskan. Det är ingen rolig process så rekommenderar TS starkt att besöka en läkare, oftast beror det på en kombination av skadad lever och magnesium samt B-vitaminbrist.

Ni som "tipsar" han sluta äta mat och ha flytande föda kan ju stoltsera med att vara kompletta idioter och troligtvis har syskon som föräldrar.
Citera
2022-07-25, 12:43
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Killgissar att det primärt är ruset du vill åt när du dricker. Rödvin med låg sockerhalt är svaret. Finns ett par sorter på bolaget med låg sockerhalt som smakar bra. Självklart kan man unna sig någon öl också på sidan av det men det blir betydligt färre öl om rödvinet har huvudrollen. Självklart måste du röra på dig också, oavsett.

Mvh
Platt mage
Tack för bra svar.

Får jag vara lite besvärlig och be om ett konkret exempel på rödvin som skulle passa?
Citera
2022-07-25, 12:48
Medlem
Enklast är att börja räkna kalorier och se till att göra av med mer kalorier än du konsumerar. Börjar du tänka så och agera därefter kommer du förmodligen per automatik dricka mindre. Motion och träning frigör glädjeämnen som får dig och sin kropp att må bra, medan alkohol bryter ned. Ju mer man dricker desto jobbigare blir det att träna och motionera.
Citera
2022-07-25, 13:08
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auglon
Fast jag blir lite kass utav whiskey. Mår illa tror det är de där galvsyrorna.
Citera
2022-07-25, 13:08
Medlem
Jag har kört lowcarb med 16/8 och gått ner 21kg på det, dock bara viner med låg sockerhalt o drinkar på sockerfritt.. nu under sommaren kör jag 16/8 o dricker öl varje dag utan att gå upp något.

Lättast är att ta bort frukost för mig, så spar man 2-3 🍻 i kalorier som du kan dricka till kvällen ist

Bright och a.le coq är lite mindre kalorier. vin finns det hur mycket som helst, köp med 0,6g elr mindre SB skriver ju ut så lätt att se..
Citera
2022-07-25, 13:13
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Put-In
Enklast är att börja räkna kalorier och se till att göra av med mer kalorier än du konsumerar. Börjar du tänka så och agera därefter kommer du förmodligen per automatik dricka mindre. Motion och träning frigör glädjeämnen som får dig och sin kropp att må bra, medan alkohol bryter ned. Ju mer man dricker desto jobbigare blir det att träna och motionera.
Fast många utav de där träningnissarna är så fruktansvärt töntiga. Alltså de som går in för det till 100% och utvecklar ett osunt sunt levende.

Jag har ett uttryck: Lite inte på män som inte dricker öl och lita inte på kvinnor som inte fött barn.

Alltså, dricker man inte alls, så är man endera nykter parkbänk alkis eller någon träningnerd som tror att hela universum kretsar kring deras träning. Kroppen skall brytas ner och pinas ibland. Annars har man inte levt sitt liv. Så tycker jag.
Citera
2022-07-25, 13:15
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Nästan all sprit innehåller inga kolhydrater, men fortfarande om TS har ölmage ska han sluta med all form av alkohol.

Det innebär att kroppen binder för mycket vätska och han behöver antingen äta vätskedrivande medicin eller vätskedrivande kost och i värsta fall operera bort vätskan. Det är ingen rolig process så rekommenderar TS starkt att besöka en läkare, oftast beror det på en kombination av skadad lever och magnesium samt B-vitaminbrist.

Ni som "tipsar" han sluta äta mat och ha flytande föda kan ju stoltsera med att vara kompletta idioter och troligtvis har syskon som föräldrar.
Släktdrag. Alltså magen. Min mamma dricker inte och har samma problem. Skall säga till henne att sluta med alkoholen
Citera
2022-07-25, 13:17
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pendja
Jag har kört lowcarb med 16/8 och gått ner 21kg på det, dock bara viner med låg sockerhalt o drinkar på sockerfritt.. nu under sommaren kör jag 16/8 o dricker öl varje dag utan att gå upp något.

Lättast är att ta bort frukost för mig, så spar man 2-3 🍻 i kalorier som du kan dricka till kvällen ist

Bright och a.le coq är lite mindre kalorier. vin finns det hur mycket som helst, köp med 0,6g elr mindre SB skriver ju ut så lätt att se..

Bra svar. Du menar att jag skall skippa kolhydraterna och så kan det fungera?

Bright är inte så gott. Fick rysningar sist jag drack det. Skall testa a.le coq, vad det nu är.
Citera
2022-07-25, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Fast många utav de där träningnissarna är så fruktansvärt töntiga. Alltså de som går in för det till 100% och utvecklar ett osunt sunt levende.

Jag har ett uttryck: Lite inte på män som inte dricker öl och lita inte på kvinnor som inte fött barn.

Alltså, dricker man inte alls, så är man endera nykter parkbänk alkis eller någon träningnerd som tror att hela universum kretsar kring deras träning. Kroppen skall brytas ner och pinas ibland. Annars har man inte levt sitt liv. Så tycker jag.

Jag förespråkar inte att man ska bli en ”träningsnisse”. Man kan dra träning och hälsosamt leverne så långt att det blir osunt.

Jag förespråkar balans. Vill man dricka alkohol, och i det här fallet fortsätta dricka alkohol och slippa kaggen, så är den bästa lösningen motion. Tar man hand om sin kropp pallar den alkoholen bättre och man kan dricka mer utan att gå upp i vikt.

Att ta hand som sig själv och samtidigt kunna ha roligt och unna sig utesluter inte varandra. Dessutom så är det betydligt härligare att leva och unna sig om man kan känna att man gjort sig förtjänt av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in