2009-10-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
Som mngrig kamrat till Roger s knns ju vnsterpstendet om Roger som en ligisttyp som ganska lustigt.

Jag instmmer, jag har knt honom nu ungefr ett r. Och har inte ens sett ett uns av aggresivitet alls. Man kan ju inte tro han skulle gra en fluga frnr

Han r faktiskt vrd en plats i riksdagen, och har gjort mycket mer fr partiet n ngn annan - han har lyckats ftt bra resultat trots vldigt sm invandrarproblem.
Citera
2009-10-09, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Jag instmmer, jag har knt honom nu ungefr ett r. Och har inte ens sett ett uns av aggresivitet alls. Man kan ju inte tro han skulle gra en fluga frnr

Han r faktiskt vrd en plats i riksdagen, och har gjort mycket mer fr partiet n ngn annan - han har lyckats ftt bra resultat trots vldigt sm invandrarproblem.

Roger var ju en av mina protogeer under mnga r, och ven om det givetvis finns gamla SD:are som gjort mer n honom r han bara att beundra och skulle platsa bra i riksdagen. Svrt att se det med dagens ledning dock.
Citera
2009-10-09, 20:52
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Ja, fast Hedlund var aldrig ngon brkstake, han hamnade bara i ett slagsml som slutade med anmlan.
Men d r det vl viktigt att ta upp louises grejer om hon faktiskt varit en riktigt brkerska.

Kingen_King sger ju sig veta saker om henne, s han kan ju titta in hr.
Citera
2009-10-09, 21:03
Medlem
gtk qts avatar
Egoism som drivkraft

Det r det att egoism r drivkraften hos Sverigedemokraterna.
Drfr har de uttryck som "de tar vra jobb" och "de lever p bidrag".

Fr vrigt ungefr samma mekanismer som hos borgarna. Frutom att borgarna inte r rasister. Borgarna vill att alla i den undre klassen ska ha det lika dligt oavsett hudfrg.
Citera
2009-10-09, 21:15
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gtk qt
Borgarna vill att alla i den undre klassen ska ha det lika dligt oavsett hudfrg.

Och vnstern vill att alla ska ha det lika dligt i sverige oavsett hudfrg medans d SD vill att endast blattarna ska ha det dligt, frutom de som tervandrar. En ganska bra sammanfattning faktist

Ang brottsligheten s r det kul att SD:are alltid pekar p att andra partier ocks har brottslingar i leden istllet fr att ta t sig av kritiken, dom bryr sig inte ett dugg om hurvida ngon misshandlat en kvinna eller fuskat med socbidraget bara dom stdjer partiet
Citera
2009-10-09, 22:06
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll

Ang brottsligheten s r det kul att SD:are alltid pekar p att andra partier ocks har brottslingar i leden istllet fr att ta t sig av kritiken, dom bryr sig inte ett dugg om hurvida ngon misshandlat en kvinna eller fuskat med socbidraget bara dom stdjer partiet
Det bryr jag mig iaf om, saken r den att riksdagsartierna r mer brottsbelastade nr media frskte ge sken av att det lg till tvrtom.
Citera
2009-10-09, 22:23
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det bryr jag mig iaf om, saken r den att riksdagsartierna r mer brottsbelastade nr media frskte ge sken av att det lg till tvrtom.

Ja men de som tror allt media skriver r ju inget att ha nd, dom borde egentligen inte ha ngon rstrtt eftersom dom r s lttpverkade att journalister mer eller mindre vljer vad dom ska tycka och tro
Citera
2009-10-09, 22:24
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ja men de som tror allt media skriver r ju inget att ha nd, dom borde egentligen inte ha ngon rstrtt eftersom dom r s lttpverkade att journalister mer eller mindre vljer vad dom ska tycka och tro
Det har du frvisso rtt i,. men nu har de ju faktiskt rstrtt s.
Citera
2009-10-17, 13:30
Medlem
volvo 240s avatar
Fortfarande nyfiken p cad Erixon har hittat p, och vad r det Carin herrstedt har sagt som lett till tal, troligen en struntsak.
Citera
2009-10-17, 13:35
Bannlyst
Citat:

Fr vrigt ungefr samma mekanismer som hos borgarna. Frutom att borgarna inte r rasister. Borgarna vill att alla i den undre klassen ska ha det lika dligt oavsett hudfrg.

Har varit ppen nationalist sedan tidigt 90-tal, har dock nnu aldrig ftt hra eller lsa detta "de tar vra jobb", utom av motstndarna givetvis.
Citera
2009-10-17, 13:35
Medlem
jonts avatar
Citat:
Och vnstern vill att alla ska ha det lika dligt i sverige oavsett hudfrg medans d SD vill att endast blattarna ska ha det dligt, frutom de som tervandrar. En ganska bra sammanfattning faktist

DEt r ju det som gr SD s fantastiska.
Citera
2009-10-17, 13:41
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Jag har heller aldrig hrt de frmlingsfientliga sga "de tar vra jobb".
Det r vl mest frmlingsfientliga i USA som sger s eftersom mexarna som tar sig in i deras land jobbar i strre utstrckning n vra invandrare.

I Sverige r det vl mest vnstern som sger s? Man r ju vldigt rdd fr utlndsk arbetskraft. Vnstern r betydligt mer restriktiv nr det gller arbetskraftsinvandring n vad hgern r.

S "de tar vra jobb" passar nog bst hos vnstern eller sossarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in