Citat:
Ursprungligen postat av
Revolutions
Alltså jag håller med dig i stort, bara med den skillnaden att siffrorna bör tas med en nypa salt !
Nog om det, jag googlade lite på "Farligaste städer" och fick upp Caracas i Venezuela....
Jävlar i helvete, det får ju São Paulo att framstå som rena himmelriket !!!
En sak till som jag noterar i mötet mellan São Paulo och Caracas, de är inte rasister i alla fall. Det är BARA vita som kan vara det av någon anledning, mycket bättre siffror än för exempelvis Malmö som tråden handlar om). Städerna är fullständigt livsfarliga, men blir du mördad så är det inte för att du har fel färg, det är för att du var på fel ställe....det kan ju ändå vara skönt att veta
https://www.numbeo.com/crime/compare...atchComparison
Vissa av dessa städer är så farliga att du är körd om du ens går av planet. Prioritet nr 1 är att komma hem levande från semestern, men oddsen är inte goda.
Fast jag läste om någon stad i Venezuela...var kanske Caracas. Att man bör kanske inte alls åka dit men om man gör det är det mindre farligt om man undviker vissa områden och alltid färdas i sällskap.
Om jag minns rätt så var det väl i Venezuela eller Caracas där landets ledare gjorde ett avtal med gängen? Det funkade ett tag men sen tog de över hela områden där polisen har typ noll kontroll.
En annan lista jag såg gällande mord per capita, så hamnar städer i Mexiko i topp. Sydamerika överlag har en tendens att toppa dessa listor. Västindien har också farliga städer och platser och delvis USA.
Den gamla "myten" att Malmö är Sveriges Chicago... Nej, ännu är det inte så illa. Fast om politikerna inte får ordning på brottsligheten i Sverige, så kommer det med stor säkerhet bli sämre och inte bättre.
Ett sätt att tänka på det är hur mycket säkrare Sverige var för 30 eller 20 år sen. Lika mycket osäkrare/värre kommer det att bli på 20-30 år om utvecklingen fortsätter som den gjort.
Varför har Sverige har blivit så här? Politikerna "såg det inte komma" och folket litade naivt nog på politikerna.