Resultat: Vilket parti får din röst i valet 2022?
Socialdemokraterna
5,35%
27 röster
Moderaterna
6,93%
35 röster
Sverigedemokraterna
38,42%
194 röster
Vänsterpartiet
6,93%
35 röster
Centerpartiet
1,39%
7 röster
Kristdemokraterna
4,55%
23 röster
Miljöpartiet
3,17%
16 röster
Liberalerna
4,36%
22 röster
Feministiskt initiativ
1,78%
9 röster
Alternativ för Sverige
12,28%
62 röster
Medborgerlig samling
4,75%
24 röster
Piratpartiet
0,40%
2 röster
Annat mindre parti
4,55%
23 röster
Blankröst
5,15%
26 röster
  • 6
  • 7
2022-09-08, 23:58
Medlem
CommonSenses avatar
Otippat att SD skulle va störst
Blankröst för min del
Citera
2022-09-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Otippat att SD skulle va störst
Blankröst för min del
Tur att det inte är så IRL.
De ska vara med och så, men inte få för mycket inflytande, om det gör detta då kan det bli skit rent ut sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Jag har många arbetskamrater som är just invandrare och kommer rösta på SD.

De är rejält trötta på hur läget i Sverige ser ut nu och de ser fram emot en förbättring.
Måste vara lågbegåvade sådana. Dessa lär åka ut om SD får för mycket inflytande. Och det är skrattretande att ni tror att SD kommer göra så stor skillnad, de är ett vanligt parti, dock med vidriga rötter och fokuset är på invandringen.
Men SD lär inte få för mycket inflytande och således kommer inte kunna ändra mer än S hade gjort, som vill minska invandringen. Förut ville de inte uppfattas som rasister men ville säkert minska invandringen och nu framstår det inte längre som rasistiskt då även invandrare vill minska invandringen.

Dock sjukt att skicka hem vanliga invandrare, typiska nazifasoner.
De bryr sig inte om hundratusen svenskar i nöd, sjuka i t.ex. missbruk, de vill straffa istället för att hjälpa dessa som har en genetiskt betingad sjukdom. Sverige vänner, javisst ja....lol.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-09-09 kl. 00:28.
Citera
2023-08-09, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag tänkte att jag behövde dra gränsen någonstans för hur många småpartier som jag listade, eftersom det finns så många av dem, och jag listade bara de fyra största småpartierna, Feministiskt Initiativ, Piratpartiet, Alternativ för Sverige och Medborgerlig Samling.

Jag lade till alternativet 'Annat mindre parti' för den som vill lägga sin röst på exempelvis Djurens parti (0.06% i valet 2018) eller Nordiska motståndsrörelsen (0.03% i valet 2018).

"Annat mindre parti" fick 4,4 % i Flashback-enkäten. Det är rätt mycket. Vilket parti är störst bland dem? Jag misstänker att det är NMR. Håller ni med? De nämns i fem inlägg i denna tråd, och fick 2,3% i Flashback-enkäten inför EU-valet 2019.

I EU-valsenkäten fick partier som du inte tog med totalt 8,15%. Vid design av framtida enkäter skulle man kunna välja småpartier utifrån den enkäten.

I riksdagsvalet fick "övriga partier" utom de småpartier du tog med 0.92%. Störst av dem som inte var med här var Partiet Nyans (som fick 0,44% i riksdagsvalet, och nämns i fem inlägg i denna tråd), MoD (0,09%), Knapptryckarna, Kristna värdepartiet och Direktdemokraterna. Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk..._i_riksdagsval

"Klassiskt liberala partiet" fick hela 3,21% i EU-valsenkäten 2019, men i riksdagsvalet 2022 fick de bara 344 röster i hela Sverige, och de nämns inte alls i denna tråd.
Senast redigerad av guru1966 2023-08-09 kl. 23:54.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in