2022-07-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nu var det bara ett exempel.
Min mor levde i gift tillstånd med min far tills hon dog 55 år gammal (år 1978). Min far blev 91 år och gick bort för 8 år sedan. Då han jobbat från skolan tog slut efter 7 års skola och hela tiden tills han blev 65. Med extraknäck mm men med en pension som knappt räckte till äldreboendet han fick vara på de sista åren.
De båda kämpat väl men är ett exempel på skötsamma svenskar som skulle kunnat drabbas av detta.

Min mamma satte familjens väl före egen karriär. Du är väl föräldralös stackare utan empati.
Inse att du gjort bort dig, rejält. Idiot.

Nädå, jag har föräldrar. De insåg dock att i Sverige behöver man se om sitt eget hus. De skaffade sig en utbildning och välbetalda jobb.

Likaså har jag gjort.

Dum är man annars.
Citera
2022-07-25, 20:28
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Börje är ett lättplockat offer som har varit öppen och ärlig i sin information till samhället. Nu kanske han kommer byta strategi.
Lite som när polisen kör flertalet turer dagligen och jagar parkbänksalkisar och häller ut deras öl för statistikens skull istället för att grotta ner sig i gängkriminaliteten.

Ja det är faktiskt så att du slagit huvudet på spiken där.
Det är bara de laglydiga som bestraffas så därför hoppas jag faktiskt fler svenskar kommer att lära sig att ärlighet det lönar sig inte längre ändå.

Svenska Polisen
Ja det jag sett av dem i arbetet så har de ju inte imponerat på mig i alla fall. Inte de nya i vart fall.
De gamla poliserna var av en annan klass och de hade också respekt. Den nya polisen skulle aldrig våga som du säger så därför låter de gängen vara för att inte provocera.
Citera
2022-07-25, 20:32
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Hur upptäckte dom dig?

Du kan vara lugn. Åk hem någon gång per år. Se till besöka någon läkare eller någotsom gör du kan bevisa du varit hemma så kan de inte göra så mycket.

Jag och flertal medmig har gjort så och vi har ännu inte fått några bekymmer. Se till bara så du har någon där hemma som kollar din post. samt deklarera som en duktig svensk så är du trygg.

Lyssna inte på de som säger du skall skriva ut dig. Finns bara nackdelar med det och sedan skall du veta att om du väl gjort det och tex vill förnya körkortet så går det inte att göra.
Enbart nackdelar som sagt även om det finns en mindre begåvad i tråden som säger det är ett brott.

Då undrar jag hur de gör med alla som jobbar halva året i sverige och andra delen av året i Thailand eller Vietnam? Självklart kan dem inte fälla dig för något då.
Skriv INTE ut dig ur landet.
Citera
2022-07-25, 20:43
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Du kan vara lugn. Åk hem någon gång per år. Se till besöka någon läkare eller någotsom gör du kan bevisa du varit hemma så kan de inte göra så mycket.

Jag och flertal medmig har gjort så och vi har ännu inte fått några bekymmer. Se till bara så du har någon där hemma som kollar din post. samt deklarera som en duktig svensk så är du trygg.

Lyssna inte på de som säger du skall skriva ut dig. Finns bara nackdelar med det och sedan skall du veta att om du väl gjort det och tex vill förnya körkortet så går det inte att göra.
Enbart nackdelar som sagt även om det finns en mindre begåvad i tråden som säger det är ett brott.

Då undrar jag hur de gör med alla som jobbar halva året i sverige och andra delen av året i Thailand eller Vietnam? Självklart kan dem inte fälla dig för något då.
Skriv INTE ut dig ur landet.

Det är du som är mindre begåvad som inte inser att tider har förändrats och kontroller kommer närmare dig än du tror. Dessutom inser du inte att du begår ett lagbrott.
Du får sluta använda bankkort och förlita dig till sedlar bland annat. Du lämnar många elektroniska spår efter dig som myndigheterna inte kollat innan men som dom börjat göra nu.
Ditt jävla körkort som du tjatar om är väl en bagatell. Kan du inte omvandla ditt körkort till ett thailändsk?
Efter valet blir det förhoppningsvis folkräkning och då har du nog skitit i det blå skåpet.
Senast redigerad av OnkelDoffe 2022-07-25 kl. 20:47.
Citera
2022-07-25, 20:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ja det är faktiskt så att du slagit huvudet på spiken där.
Det är bara de laglydiga som bestraffas så därför hoppas jag faktiskt fler svenskar kommer att lära sig att ärlighet det lönar sig inte längre ändå.

Svenska Polisen
Ja det jag sett av dem i arbetet så har de ju inte imponerat på mig i alla fall. Inte de nya i vart fall.
De gamla poliserna var av en annan klass och de hade också respekt. Den nya polisen skulle aldrig våga som du säger så därför låter de gängen vara för att inte provocera.
Borgarna skatteplanerar i skumma länder, snortar knark och bygger helikoterplattor utan bygglov. Politikerna har som vi sett fler exempel på nyligen, skriver sig på konstiga adresser för att få dubbel boendekostnad, arbetaren jobbar och köper med svarta tjänster och dricker smuggelöl, osv osv, och så har de mage på att gnälla över Börjes pension. Det är hyckleri.
Och då handlar det ändå om medvetna skattefuskgrejer/parasitering inget som Börje gjort sig skyldig till.
I ett så genomkorrumperat land som Sverige är ifrån topp till bott så kan nog ingen kasta första stenen på Börje.
Citera
2022-07-25, 20:47
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelDoffe
Det är du som är mindre begåvad som inte inser att tider har förändrats och kontroller kommer närmare dig än du tro.
Du får sluta använda bankkort och förlita dig till sedlar bland annat. Du lämnar många elektroniska spår efter dig som myndigheterna inte kollat innan men som dom börjat göra nu.
Ditt jävla körkort som du tjatar om är väl en bagatell. Kan du inte omvandla ditt körkort till ett thailändsk?
Efter valet blir det förhoppningsvis folkräkning och då har du nog skitit i det blå skåpet.

Redan gjort det jävla mongo, men då jag är hemma skall jag då förlora alla mina körkort tycker du och tvingas börja på körskola igen! Tänk för fan idiot och nej man använder aldrig svenska betalkort utomlands fattar du väl!!

Lagbrott det skite rjag fullständigt ej. Då jag är hemma emellanåt.

BTW så fixade jag nyligen nytt pass på ambassaden och de frågade om jag var utflyttad och jag sade nej. Inga mer frågor efter det. Röstade förra valet på ambassaden och fick också samma fråga och jag med flera sade nej, Ingen mer fråga! Bara jävla dumhet det där folk fått för sig man skall skriva ut sig. Ni som vill det får gärna göra så Jag kommer ej göra det!

Men ja tiderna ändras och det betyder ju bara man får försöka fixa det. Rösta rätt tex i nästa val!
Citera
2022-07-25, 20:54
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:
Redan gjort det jävla mongo, men då jag är hemma skall jag då förlora alla mina körkort tycker du och tvingas börja på körskola igen! Tänk för fan idiot och nej man använder aldrig svenska betalkort utomlands fattar du väl!!

Lagbrott det skite rjag fullständigt ej. Då jag är hemma emellanåt.

BTW så fixade jag nyligen nytt pass på ambassaden och de frågade om jag var utflyttad och jag sade nej. Inga mer frågor efter det. Röstade förra valet på ambassaden och fick också samma fråga och jag med flera sade nej, Ingen mer fråga! Bara jävla dumhet det där folk fått för sig man skall skriva ut sig. Ni som vill det får gärna göra så Jag kommer ej göra det!

Men ja tiderna ändras och det betyder ju bara man får försöka fixa det. Rösta rätt tex i nästa val!

Jaså du skall komma tillbaka till detta skitlandet med ditt körkort?
Nu inser jag att du är mindre begåvad.
Citera
2022-07-25, 20:56
Citat:
Jaså du skall komma tillbaka till detta skitlandet med ditt körkort?
Nu inser jag att du är mindre begåvad.

Ja det hade jag tänkt göra då jag BETALAR SKATT i landet så är det fortfarande mitt land.
Fattar inte hur korkadman får vara om man inte fattar det är en RÄTTIGHET!

Trist för er moderat svin att det troligen blir en röd regering så det känns fortfarande tryggt med utlandet blir noginte mycket av folkräkningen och vad tar flyget hem? 12 timmar så tror jag är hemma i tid.

Lite off topic men du kan skicka pm om du har mer frågor eller pissiga åsikter om svenskars rätt.
Citera
2022-07-25, 21:02
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:
Ja det hade jag tänkt göra då jag BETALAR SKATT i landet så är det fortfarande mitt land.
Fattar inte hur korkadman får vara om man inte fattar det är en RÄTTIGHET!

Trist för er moderat svin att det troligen blir en röd regering så det känns fortfarande tryggt med utlandet blir noginte mycket av folkräkningen och vad tar flyget hem? 12 timmar så tror jag är hemma i tid.

Lite off topic men du kan skicka pm om du har mer frågor eller pissiga åsikter om svenskars rätt.

Dina hjärnvindlingar verkar vara felkopplade. Innan skrev du att du skulle sälja allt du hade i Sverige, fastigheter och aktier samt då öppna depå i Thailand. Hur blir det med det då?
Du passar i Thailand ditt trash.
Citera
2022-07-25, 21:04
Citat:
Dina hjärnvindlingar verkar vara felkopplade. Innan skrev du att du skulle sälja allt du hade i Sverige, fastigheter och aktier samt då öppna depå i Thailand. Hur blir det med det då?
Du passar i Thailand ditt trash.

Ja det skulle bli den dagen då jag är pensionär ditt jävla spån!! Läs istället din avundsjuka dumme fan.
Bara dumma obildade svenskar som är avundsjuka på folk som Börje och andra pensionärer.

JAG är fortfarande inte pensionär om du orkat läsa. JAG HAR JOBB!! Känns det jobbigt för dig?
Depån med aktier har du rätt i jag skall se över. för de pengarna är jag trött på slänga till dumma svenskar. De får gärna du försörja Neurologen.
Citera
2022-07-25, 21:08
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:
Ja det skulle bli den dagen då jag är pensionär ditt jävla spån!! Läs istället din avundsjuka dumme fan.
Bara dumma obildade svenskar som är avundsjuka på folk som Börje och andra pensionärer.

JAG är fortfarande inte pensionär om du orkat läsa. JAG HAR JOBB!! Känns det jobbigt för dig?
Depån med aktier har du rätt i jag skall se över. för de pengarna är jag trött på slänga till dumma svenskar. De får gärna du försörja Neurologen.

Jag bara skakar på huvudet.
Citera
2022-07-25, 21:10
Citat:
Jag bara skakar på huvudet.

ja gör du det. Jag tror inte du blir smartare ändå. Du är redan för korkad för fatta ändå det där med skriva ut sig.
Avundsjukan är inte lätt i Sverige.

Lycka till i valet förresten och speciellt med folkräkningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in