Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Ja man vet ju inte vad som kan komma att hända i framtiden här i Sverige. Det skulle nog tom kunna bli så att ingen ens med vanlig pension får ta med sig den utomlands. Här kan ingen känna sig trygg och säker på någonting.
3 månader är också alldeles för liten framförhållning när man meddelar sådana här beslut för garantipensionen. Folk måste få tid TT inrätta sitt liv efter nya förhållanden. Jag pratar inte i egen sak. Har själv ingen garantipension. Tänker bara rent generellt.
Nej, men jag håller helt och hållet med dig. Jag tänker bara som så här att varför skulle de sluta med detta? Alla vet ju om att pengarna försvinner från landet. Det är en rasande takt. Även om de går till invandrare så vet vi allihop om att de skickar ju hem det till sina hemländer så att det är klart. Det finns ju snart inga pengar kvar i Sverige.
Därför tror jag precis som dig att faktiskt i framtiden kommer pensionen på något sätt att bli precis som försörjningsstödet, att man får helt enkelt gå varje månad och ansöka. Har man bil och hus och egendom så blir man tvungen att pantsätta det eller sälja det för att kunna få ut sin pension.
Jag tror också att de kommer att börja införa, gåvoskatt och Arvsskatten igen. Det som våra föräldrar och farföräldrar har arbetat ihop till oss som vi ska kunna ha för att leva drägligt skall skattas.
Det är då jag menar att då har man liksom ingen skyldighet kvar, utan då kan man lika gärna bli råkriminell för det är staten redan.
Det är därför jag inte riktigt förstår folk i den här tråden som tycker det är jättebra att hejar på. Staten för jag menar. Det är ganska många år kvar som jag tror vi flesta har kvar ända fram till vi är 65 år, så det kommer att hända mycket saker fram tills dess samtidigt som invandrarna förökar sig i rasande takt utan att arbeta. (kanske de arbetar men det är svarta pengar).