2022-07-22, 17:48
Medlem
4Strokess avatar
Datorn ifråga är en mac book pro m1. Jag behöver flytta över större filer ifrån både iphone och ipad. Hur gör jag detta enklast? Via itunes? Har inte använt itunes på 3 år eller så och jag gillar inte det programmet.

Jag använder inte icloud, eller någon annan molntjänst, så det ska vara en ”lokal” överföring på något sätt.
Citera
2022-07-22, 17:52
Avstängd
Airdrop.
Citera
2022-07-22, 18:46
Medlem
4Strokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Airdrop.
Funkar airdrop med hur stora filer som helst? Dvs flera gigabyte stora filer.
Citera
2022-07-22, 19:01
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Strokes
Datorn ifråga är en mac book pro m1. Jag behöver flytta över större filer ifrån både iphone och ipad. Hur gör jag detta enklast? Via itunes? Har inte använt itunes på 3 år eller så och jag gillar inte det programmet.

Jag använder inte icloud, eller någon annan molntjänst, så det ska vara en ”lokal” överföring på något sätt.

iTunes är dött sedan flera år. Följ guiden i länken för att överföra filer från iPhone till din Mac:

https://support.apple.com/sv-se/guid...phf2d851b9/ios
Citera
2022-07-22, 20:14
Medlem
4Strokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
iTunes är dött sedan flera år. Följ guiden i länken för att överföra filer från iPhone till din Mac:

https://support.apple.com/sv-se/guid...phf2d851b9/ios
Är det så enkelt att jag bara kan ansluta kabel alltså!? Det vore ju toppen. Jag har alltid hatat itunes med brinnande passion, så går det att lösa på något annat sätt så vore det fantastiskt.

Det är bara att köra kabel alltså?
Citera
2022-07-24, 21:20
Medlem
4Strokess avatar
Bara för att hjälpa andra i samma sits. Airdrop fungerar klockrent. Flyttade över filer både i från ipad och iphone, alltså tunga filmfiler i 4k på flera gig stycket. Mycket smidigare än att hålla på och klydda med kablar och usb minnen och annan skit.
Citera
2022-07-24, 23:09
Medlem
Citat:
Bara för att hjälpa andra i samma sits. Airdrop fungerar klockrent. Flyttade över filer både i från ipad och iphone, alltså tunga filmfiler i 4k på flera gig stycket. Mycket smidigare än att hålla på och klydda med kablar och usb minnen och annan skit.
Det är 2022, vem fan använder kablar? Jag har en synkad mapp mellan min dator och luren med Resilio Sync. Går även med Syncthing om man vill ha FOSS.
Citera
2022-07-24, 23:42
Medlem
4Strokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Det är 2022, vem fan använder kablar? Jag har en synkad mapp mellan min dator och luren med Resilio Sync. Går även med Syncthing om man vill ha FOSS.
Jag är gansk hemlig av mig. Inga sociala medier, inget ”cloud”, och 30 siffriga lösenord med omväxlande stora och små bokstäver och siffror på alla enheter.

Jag gillar kablar. Kablar kan inte hackas.
Citera
2022-07-25, 10:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag använder alltid kablar när det går. Enbart trådlöst där det är opraktiskt med kablar, såsom laptop i soffan.
Citera
2022-07-25, 12:46
Medlem
Citat:
Jag gillar kablar. Kablar kan inte hackas.
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag använder alltid kablar när det går. Enbart trådlöst där det är opraktiskt med kablar, såsom laptop i soffan.
Personligen avskyr jag kablar av alla dess slag. Tycker det är avsevärt mycket skönare med att ha en mapp på datorn respektive mobilen där allt synkroniseras automagiskt direkt över mitt nätverk. Inget inlogg eller liknande krävs, och uppkopplingen är både krypterad samt går inte ens ut på nätet så det finns inget att hacka. Men kör hårt på sladdarna ni!
Citera
2022-07-25, 12:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Personligen avskyr jag kablar av alla dess slag. Tycker det är avsevärt mycket skönare med att ha en mapp på datorn respektive mobilen där allt synkroniseras automagiskt direkt över mitt nätverk. Inget inlogg eller liknande krävs, och uppkopplingen är både krypterad samt går inte ens ut på nätet så det finns inget att hacka. Men kör hårt på sladdarna ni!
Det som du nämner går utmärkt att göra också med LAN över nätverkssladd (och WiFi för de enheter som för tillfället är urkopplade från nätverksuttaget).
Citera
2022-07-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det som du nämner går utmärkt att göra också med LAN över nätverkssladd (och WiFi för de enheter som för tillfället är urkopplade från nätverksuttaget).
... vilket är precis vad jag skrev.
Citat:
allt synkroniseras automagiskt direkt över mitt nätverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in