2022-08-07, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feedback123
Det är vad jag hört, sitter inte och trollar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
Har du hört detta eller du gissar?
Han knullade en macho man, Straight man!
Kan vara ett motiv för att dölja sitt dubbelliv.
Citera
2022-08-07, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stasi86
Hur skyddad är man här på fb? Jag vet mycket!

Du är ju så skyddad du väljer att vara. Dvs skriver du inte information som kan kopplas till dig eller dina källor kan du skriva vad du vet.

Typ ”min granne som jobbade med mannen och jag pratade igår och han berättade detta” är kanske dumt att skriva.

Så du kan ge information men formulera dig på ett smart sätt.
Citera
2022-08-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piper80
Hej
Jag bor i huset där det hela skedde och undrar om det är någon här inne som har någon info om vad det var som hände och varför? Eller någon som kände Fredrik?

Medierna har varit väldigt förtegna om vad som har skett och ett evt. motiv bakom mordet. Har pratat lite med grannarna, men alla verkar ha sovit igenom händelsen och först vaknat när polisen knackat på dörren.

Jag kände Fredrik. Vet inte vad som hänt med det enda jag kan tänka mig är att det är relaterat till någon kärleks- eller sexrelation han haft. Fredrik var en vänlig och omtänksam person, han var sällan i konflikter och levde ett vanligt och ganska lugnt liv. Tror inte heller att det är kopplat till hans arbete inom socialtjänsten, han hade inte den typen av tjänst där hot ofta förekommer, han jobbade inte med att tex placera barn. Det är mycket tragiskt och en stor förlust för många.
Citera
2022-08-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feedback123
Verkar vara ett triangeldrama. Han dejtade en kille med ett avundsjukt ex. Men vi får se sen vad polisen kommer fram till.

Hur vet du detta?
Citera
2022-08-09, 16:31
Medlem
Citat:
Hur skyddad är man här på fb? Jag vet mycket!

Du vill inte delge oss lite ?
Citera
2022-08-10, 12:55
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Han knullade en macho man, Straight man!
Kan vara ett motiv för att dölja sitt dubbelliv.
Vem skulle bli lack över att han pökade machomän? Ska han dött pga pökat machomän?
Citera
2022-08-10, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Vem skulle bli lack över att han pökade machomän? Ska han dött pga pökat machomän?

Om det är en hetero kille (eventuellt med sambo/fru) så kanske han är villig att mörda för att dölja sina homosexuella utsvävningar
Spekulerar nu
Citera
2022-08-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piper80
Hur vet du detta?

Som jag skrivit tidigare, hört detta av vänner som kände BO.
Citera
2022-08-26, 09:40
Medlem
spoilers avatar
"Enligt polisen har det kommit fram i utredningen att den mördade var homosexuell och nu utreds om det kan vara ett hatbrott.

Mannen som var i 30-årsåldern hade bott länge på adressen och var inte känd av polisen sedan tidigare."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...d-mord-i-malmo
Citera
2022-08-26, 10:38
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Pressmeddelande Bures gata 16

Den 22 juli klockan 03.00 anträffas en mördad man i en lägenhet på Bures gata 16 i Malmö. Lägenheten tillhör ett flerbostadshus och har i samband med brottet satts i brand. En förundersökning gällande mord och mordbrand pågår.

Utredarna har jobbat brett och är intresserade av all typ av information om den mördade mannen.

Mannen var sedan en längre tid boende på adressen. Han var en ung man i 30-årsåldern och var för polisen okänd. Utredning har visat att han levde ett rikt socialt liv med många vänner i allmänhet och många besök på sin hemadress. Han färdades ofta på en svart herrcykel och tränade på ett gym nära adressen.

I utredningen har det framkommit att målsäganden var homosexuell vilket gör att utredningen inte kan utesluta ett hatbrottsmotiv.

Polisen är nu intresserad av upplysningar som kan bidra till att klara upp mordet. Polisen är intresserade av alla iakttagelser runt Bures gata natten mot den 22 juli och själva natten den 22 juli. Polisen är även intresserad av personer med skador på händerna under denna tidpunkt.

Iakttagelserna kan gälla både personer som brukar vistas i närheten av adressen och övriga som kanske är okända.
Det är även av stort intresse om du gjort andra iakttagelser av målsäganden eller andra personer runt denna adress, dagarna före mordet.

Vidare så tar polisen tacksamt emot övriga upplysningar om mordet eller den mördade. Detta kan gälla allt från relationer till allmänna observationer.

Tips, observationer eller andra uppgifter om ärendet mottages tacksamt via telefonnummer 114 14, alternativt via tipsformulär på denna webbplats.

https://polisen.se/aktuellt/pressmed...bures-gata-16/
Citera
2022-08-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilllo
Jag kände Fredrik. Vet inte vad som hänt med det enda jag kan tänka mig är att det är relaterat till någon kärleks- eller sexrelation han haft. Fredrik var en vänlig och omtänksam person, han var sällan i konflikter och levde ett vanligt och ganska lugnt liv. Tror inte heller att det är kopplat till hans arbete inom socialtjänsten, han hade inte den typen av tjänst där hot ofta förekommer, han jobbade inte med att tex placera barn. Det är mycket tragiskt och en stor förlust för många.

Har du fått reda på nåt mer om motivet?
Oerhört tragiskt händelse.
Citera
2022-08-29, 10:01
Medlem
Tycker det verkar rätt sjukt att någon okänd person skulle ha stämt träff med Fredrik för att sedan mörda honom då han är homosexuell.
Eller om det nu är så som många skriver att han dejtade en kille som hade ett svartsjukt ex.

Borde väll vara rätt lätt att ta reda på vem han har stämt träff med genom mobilen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in