Citat:
Ursprungligen postat av
FivePoundPeter
Otroligt sorgligt om det stämmer. Detta måste hamna i tidningarna och inte begravas bland alla andra mord isåfall.
All respekt åt de som jobbar och sliter i socialtjänsten idag.
Bra ingång tyvärr kommer det inte att ske
Socialbyråer har aldrig granskats vad jag vet
Säg som antagande att en Socialsekreterare har 100 Behövande hjälpsökande alla dom är i en stenhård beroende ställning utan en snöbolls chans i h..e å fä rätt mot myndigheten på 30 år
Ett felvalt ord och konflikten kan vara ett faktum .pengar börja komma senare i mindre belopp.
Där jag vet mest är jag förvånad om en säger en når upp till Risknormen. I köpkraft Av alla dom tänkta 100
kort sagt man hungrar och kan bli hemlös inom 2 månader. Ibland snabbare + så som bostadsmarknaden ser ut kan det vara Husvagn resten av livet. Som blir kort...
Tillkommer att barnen kan norpas som Sverige var kända för skedde snabbt
en del har nervproblem missbruks problem en del är Råkriminella med kontakter suttit i Fängelse
av alla de 100 finns det 5 som vill tala sanning utan att kunna göra det pga av de livsfarliga följder det får
För att en utredning skall kunna ske behöver ngn som är hederlig och opartisk göra utredningen där åkte snuten Och säkerheten för respondenten garanteras ..det finns inte han måste senare gå på samma socialbyrå.. Varpå hen hungras ihjäl då i stället..
Socialbyrån häva sekretessen kommer inte ske
Respondenten ha möjligheten tala sanning och deltaga .
Det utesluter ju inte lösandet här eftersom en enskild person kan ha tappat det .. Men i det allmänna fallet fattas den demokratiska kontrollen .. Så fungerar det . I varje fall på en del platser i världen
Med en Korrupt rättsapparat är våldet en metod som tillgripes.
Hungrar man en råkriminell med det Polisen kallar " Våldskapital " + hotar taga ungarna kan det så klart gå snett. Men granskning vore Kanon .. tex om den dödade har en överrepresentation av hot mot sig -- som nog är sekretessbelagt