Citat:
Ursprungligen postat av
TeEsEr
Crugska gården kan ju knappast räknas. Det var en jätteliten förening med bara ett par lägenheter i en gammal kulturfastighet som drabbades av en massiv vattenskada som inte täcktes av försäkringen. Det hade ju varit lika illa om man bott i en privatägd fastighet och drabbats av en likadan skada som inte ersätts. Jag tror fortfarande att det inte är helt slutbråkat kring Crugska gården faktiskt.
Kan lova att för varje person som förlorat sin bostadsrätt och insats så går det lätt hundratals, om inte tusentals personer vars villor/hus har tagits av Kronofogden eller som blivit vräkta från hyreslägenheter.
Jag kan bara hålla med dig om att risken att du själv hamnar på obestånd är nog större jämfört med en brf. Men frågan var om man kände till några brf som gått omkull efter milenieskiftet inte om det var en stor mängd.
Sen kan jag hålla med om Crugska det var mycket runt den föreningen som inte var riktigt sunt, men det är en annan femma.
Är man noggrann och kollar upp föreningens ekonomi och styrelse kan man vara rätt säker, men det förekommer att brf. går i konkurs.