Citat:
Ursprungligen postat av
AmonAmarth
Hej,
Jag hade ett socialt liv med kompisar, flickvän och bra relation med familjen tills jag fyllde 20. Då började allt gå utför. Vet inte exakt varför, men jag tappade bara kontakten med alla och relationerna dog sakta ut. Så mellan 21-28 var jag HELT ensam, träffade familjen på typ jul och påsk, hade inga vänner, ingen flickvän, hade inte sex en enda gång under dessa år och jag är säker att detta gjort enorm skada på min personliga utveckling och självmående. Jag blev så sjuuukt dålig på att prata med folk, men jag tränat och gått i KBT så idag kan jag prata med folk väldigt lätt.
Nu är jag nyss fyllda 29, och har de senaste månaderna känt att jag verkligen måste ta tag i mitt liv. Innerst inne drömmer jag om att träffa en underbar tjej, ha barn och bara ha ett vanligt svenssonliv egentligen. Jag har försökt göra solo-resor och klara mig själv, men helt ärligt mår jag sjukt dåligt av det. Vill ha närhet och relationer.
Har haft tinder ett par månader nu och har träffat 8 tjejer. 7 av dessa var bara ONS, det klickade liksom inte mer än sex en gång och sen tack o hej från bådas håll. Men en av dessa tjejer har jag nu dejtat i tre veckor och även om jag gillar denna tjej väldigt mycket har jag fått reda på att hon varit otrogen mot sitt ex för ett par år sedan och då fick jag bara en stor klump i magen för jag vet att det aldrig kan bli något seriöst här.
Känns bara så sjukt uppgivet, jag hatar att vara "needy", tjejerna märker det och det är ändå svårt att dölja det. Grejen är att jag verkligen inte är ful, hör ofta från mina dejter att jag är "skitsnygg" och så men det räcker ändå inte till något seriöst vad det verkar som. Jag kanske har en tråkig rutten personlighet efter alla dessa år av ensamhet, vad vet jag egentligen.
Är liksom snart 30 år och bor i en rutten hyresrätt, har ingen utbildning, inget socialt liv utanför lite tindrande, inga sociala medier, ingen kontakt med familj/släkt och för de flesta är detta en enorm red-flag och jag förstår verkligen det. Men jag vet att innerst inne är jag en bra människa och jag har fanimig bra moral och värderingar men känns som man aldrig får chansen att verkligen visa detta.
Känner mig så jävla uppgiven och denna sommar var då det skulle börja vända åt det bättre, men en vecka in på semestern och det är bara ångestfyllt och ett rent helvete mentalt. Dricker även alldeles för mycket och känns som jag skulle kunna bli alkoholist nu.
Tack för att du orkar läsa detta, har du någon input att ge är detta mer än välkommet.
Hej
Prova att gå ut i skogen en timme per dag
Prova även att gå med i en kärleksfull gemenskap.
Det ska vara en gemenskap dit man kan få träffa andra som vill prata, och man ska kunna vara där dygnet runt och det ska alltid finnas någon att prata med
Jag vet inte hur du ska hitta det men om du söker kanske du finner något liknande iallafall.
Du verkar ju ha jättelätt för att träffa tjejer.
De flest har ursvårt att ens få en dejt på dejtingapparna
Du är ju en av de få som lyckats
Prova att glöm detta med tjejer helt och försök bygga upp ditt liv till något du älskar.
Lär dig en hobby.
Utbilda dig genom att läsa böcker.
Lär dig skapa 3dbilder på youtube.
Lär dig programmera på youtube.
Skaffa så mycket du vänner du kan genom föreningar och kanske krogen.
Livet blir vad man gör det till
Prova res runt jorden 10 gånger
Sen när du byggt upp ditt liv till något du älskar.
Då kommer tjejerna.
Då kommer de se att du skimrar
Hoppas det funkar
Lycka till nu