2022-07-19, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Så du har haft jobb i flera år, har en egen lägenhet och har legat med 8 tjejer de senaste 2 månaderna? Vad fan gnäller du över?
Du framstår som väldigt gnällig och bortskämd nu.
Jag hade 8 år av REN jävla misär och nu har ljuset i tunneln kommit men på något sätt har det ändå inbringat mer ångest än glädje.

Jag borde må bra av detta, men kan inte känna glädje för det.
Citera
2022-07-19, 19:00
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmonAmarth
Jag hade 8 år av REN jävla misär och nu har ljuset i tunneln kommit men på något sätt har det ändå inbringat mer ångest än glädje.

Jag borde må bra av detta, men kan inte känna glädje för det.

Jag kan snacka med dig lite senare om du vill och ge lite råd!
Det är enkelt att få ångest kring 30-strecket.
Jag är oavsett hundra på att det löser sig för dig och att du kommer ur denna spiral!
Citera
2022-07-19, 19:30
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Hej,

Jag hade ett socialt liv med kompisar, flickvän och bra relation med familjen tills jag fyllde 20. Då började allt gå utför. Vet inte exakt varför, men jag tappade bara kontakten med alla och relationerna dog sakta ut. Så mellan 21-28 var jag HELT ensam, träffade familjen på typ jul och påsk, hade inga vänner, ingen flickvän, hade inte sex en enda gång under dessa år och jag är säker att detta gjort enorm skada på min personliga utveckling och självmående. Jag blev så sjuuukt dålig på att prata med folk, men jag tränat och gått i KBT så idag kan jag prata med folk väldigt lätt.

Nu är jag nyss fyllda 29, och har de senaste månaderna känt att jag verkligen måste ta tag i mitt liv. Innerst inne drömmer jag om att träffa en underbar tjej, ha barn och bara ha ett vanligt svenssonliv egentligen. Jag har försökt göra solo-resor och klara mig själv, men helt ärligt mår jag sjukt dåligt av det. Vill ha närhet och relationer.

Har haft tinder ett par månader nu och har träffat 8 tjejer. 7 av dessa var bara ONS, det klickade liksom inte mer än sex en gång och sen tack o hej från bådas håll. Men en av dessa tjejer har jag nu dejtat i tre veckor och även om jag gillar denna tjej väldigt mycket har jag fått reda på att hon varit otrogen mot sitt ex för ett par år sedan och då fick jag bara en stor klump i magen för jag vet att det aldrig kan bli något seriöst här.

Känns bara så sjukt uppgivet, jag hatar att vara "needy", tjejerna märker det och det är ändå svårt att dölja det. Grejen är att jag verkligen inte är ful, hör ofta från mina dejter att jag är "skitsnygg" och så men det räcker ändå inte till något seriöst vad det verkar som. Jag kanske har en tråkig rutten personlighet efter alla dessa år av ensamhet, vad vet jag egentligen.

Är liksom snart 30 år och bor i en rutten hyresrätt, har ingen utbildning, inget socialt liv utanför lite tindrande, inga sociala medier, ingen kontakt med familj/släkt och för de flesta är detta en enorm red-flag och jag förstår verkligen det. Men jag vet att innerst inne är jag en bra människa och jag har fanimig bra moral och värderingar men känns som man aldrig får chansen att verkligen visa detta.

Känner mig så jävla uppgiven och denna sommar var då det skulle börja vända åt det bättre, men en vecka in på semestern och det är bara ångestfyllt och ett rent helvete mentalt. Dricker även alldeles för mycket och känns som jag skulle kunna bli alkoholist nu.

Tack för att du orkar läsa detta, har du någon input att ge är detta mer än välkommet.

Hej

Prova att gå ut i skogen en timme per dag

Prova även att gå med i en kärleksfull gemenskap.

Det ska vara en gemenskap dit man kan få träffa andra som vill prata, och man ska kunna vara där dygnet runt och det ska alltid finnas någon att prata med

Jag vet inte hur du ska hitta det men om du söker kanske du finner något liknande iallafall.

Du verkar ju ha jättelätt för att träffa tjejer.
De flest har ursvårt att ens få en dejt på dejtingapparna

Du är ju en av de få som lyckats

Prova att glöm detta med tjejer helt och försök bygga upp ditt liv till något du älskar.

Lär dig en hobby.
Utbilda dig genom att läsa böcker.
Lär dig skapa 3dbilder på youtube.
Lär dig programmera på youtube.

Skaffa så mycket du vänner du kan genom föreningar och kanske krogen.

Livet blir vad man gör det till

Prova res runt jorden 10 gånger

Sen när du byggt upp ditt liv till något du älskar.

Då kommer tjejerna.

Då kommer de se att du skimrar

Hoppas det funkar

Lycka till nu
Citera
2022-07-19, 20:00
Medlem
vantablacks avatar
Din trådstart ger mig intrycket av att du inte riktigt är "färdig med dig själv" dvs du är inte jordad i dig själv som människa. Finns en hel del osäkerhet där också. Du skäms över att du bor i hyresrätt, inte utbildat dig, inte har så mycket socialt liv osv. Den osäkerheten måste du reda ut innan du börjar tänka på tjej, hus och svenssonliv. Brudar kan lukta sig till den osäkerheten på fem minuter, så den skiten måste du bearbetat innan det ens blir tal om långvarigt förhållande. Tar du med dig allt det in i en relation kommer det ändå bara bli pannkaka av alltihopa. Tro inte att ett förhållande kommer "rädda" dig eller fixa allt i ditt liv, det är inte ok att lägga dom förväntningarna på en annan människa.

Och hela "buhu jag bor i hyresrätt", släpp den grejen. Många bor i hyresrätt hela sitt liv och det säger ingenting om hur dom är som människor. Men om det nu är en så stor issue för dig, vad kan du göra för att förändra din boendesituation? Det kanske är det du ska fokusera på ett tag istället för att leta the love of your life på knull-Tinder?

Spontant känns det som att du 1) behöver bli sams med dig själv, utforska vem du är, vad du gillar att göra, lära dig trivas i ditt eget sällskap i kombination med 2) icke-kärleksrelationer med andra vuxna. Du behöver inte en flickvän, du behöver först och främst vänner och bekanta. Vettiga personer som gillar dig för den du är som du kan vara social med. Det är klurigt att lära känna folk i 30-årsåldern men det går! Man får leta på rätt ställen bara. Börja med en ny hobby, gå med i en förening, gå en kurs etc etc. Så får man vara lite bjussig och modig och bjuda till. Med vänner blir det ringar på vattnet och ökar chanserna att SEN träffa någon man blir förälskad i (på ett annat sätt än Tinder dvs).
Citera
2022-07-19, 21:12
Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
Din trådstart ger mig intrycket av att du inte riktigt är "färdig med dig själv" dvs du är inte jordad i dig själv som människa. Finns en hel del osäkerhet där också. Du skäms över att du bor i hyresrätt, inte utbildat dig, inte har så mycket socialt liv osv. Den osäkerheten måste du reda ut innan du börjar tänka på tjej, hus och svenssonliv. Brudar kan lukta sig till den osäkerheten på fem minuter, så den skiten måste du bearbetat innan det ens blir tal om långvarigt förhållande. Tar du med dig allt det in i en relation kommer det ändå bara bli pannkaka av alltihopa. Tro inte att ett förhållande kommer "rädda" dig eller fixa allt i ditt liv, det är inte ok att lägga dom förväntningarna på en annan människa.

Och hela "buhu jag bor i hyresrätt", släpp den grejen. Många bor i hyresrätt hela sitt liv och det säger ingenting om hur dom är som människor. Men om det nu är en så stor issue för dig, vad kan du göra för att förändra din boendesituation? Det kanske är det du ska fokusera på ett tag istället för att leta the love of your life på knull-Tinder?

Spontant känns det som att du 1) behöver bli sams med dig själv, utforska vem du är, vad du gillar att göra, lära dig trivas i ditt eget sällskap i kombination med 2) icke-kärleksrelationer med andra vuxna. Du behöver inte en flickvän, du behöver först och främst vänner och bekanta. Vettiga personer som gillar dig för den du är som du kan vara social med. Det är klurigt att lära känna folk i 30-årsåldern men det går! Man får leta på rätt ställen bara. Börja med en ny hobby, gå med i en förening, gå en kurs etc etc. Så får man vara lite bjussig och modig och bjuda till. Med vänner blir det ringar på vattnet och ökar chanserna att SEN träffa någon man blir förälskad i (på ett annat sätt än Tinder dvs).

Detta!

Citat:
Spelade datorspel tills jag var 21, tröttnade då och har bara blivit isolerad. Jag fick diagnosen BDD och la i princip hela helger på att stå och kolla mig själv i spegeln och intala mig att jag var ful. Överdriver inte ens. Jag har ju tindrat o knullat men mår bara dåligt av det för jag vill ha något mer seriöst.

Du lägger uppenbarligen energin och fokus på fel saker. Varför står du inte i spegeln och betraktar allt du tycker om med dig själv istället? Det här är roten till problemet tror jag. Ditt problem är andligt/känslomässigt och eller mentalt beroende på vilket perspektiv man väljer, och inte att du saknar en partner. Är du kapabel att göra en annan människa lycklig i ditt nuvarande tillstånd?

Jag gissar att ditt problem bottnar i kognitiv dissonans mellan egot, som styrs av samhällets förväntningar och materiell framgång, och anden / själen, som har en helt annan syn på dina behov. Jag tror, som föregående skribent, att du måste hitta dig själv och bli bättre på att urskilja vilket som är ditt sanna jag kontra samhällets pekpinnar som vill berätta för dig hur du ska vara men som du inte kan leva upp till. Att du bor i en hyresrätt är ett ickeproblem som ditt ego får att framstå som jordens undergång, typ. Varför lägger du energi på vad du tror att andra tycker om detta och alltid till det negativa? Börja med att fokusera på det positiva men framförallt bör du sluta med att ge dina inre demoner näring. Tror jag.

Allt gott!

"Ego says: "Once everything falls into place, I will find peace".
Spirit says: "Find peace and everything will fall into place"."
Senast redigerad av RobRoys 2022-07-19 kl. 21:21.
Citera
2022-07-19, 21:14
Medlem
Upplystkrigares avatar
Du kommer inte kunna bilda familj, träffa en bra tjej m.m förrens du ägnat dig åt självutveckling och bearbetat ditt skit. Dra på ayahuasca retreat, res, prata med folk och koppla bort insta och annat fjantigt som handlar om bilder och det ytliga. Var inte så självupptagen på gränsen till bögigt. Vandra berg, hugg ved, jaga och get in touch with the real man inside of you. Fan millenials/gen z den förvirrade generationen.
Citera
2022-07-19, 21:23
Medlem
Citat:
Hej,

Jag hade ett socialt liv med kompisar, flickvän och bra relation med familjen tills jag fyllde 20. Då började allt gå utför. Vet inte exakt varför, men jag tappade bara kontakten med alla och relationerna dog sakta ut. Så mellan 21-28 var jag HELT ensam, träffade familjen på typ jul och påsk, hade inga vänner, ingen flickvän, hade inte sex en enda gång under dessa år och jag är säker att detta gjort enorm skada på min personliga utveckling och självmående. Jag blev så sjuuukt dålig på att prata med folk, men jag tränat och gått i KBT så idag kan jag prata med folk väldigt lätt.

Nu är jag nyss fyllda 29, och har de senaste månaderna känt att jag verkligen måste ta tag i mitt liv. Innerst inne drömmer jag om att träffa en underbar tjej, ha barn och bara ha ett vanligt svenssonliv egentligen. Jag har försökt göra solo-resor och klara mig själv, men helt ärligt mår jag sjukt dåligt av det. Vill ha närhet och relationer.

Har haft tinder ett par månader nu och har träffat 8 tjejer. 7 av dessa var bara ONS, det klickade liksom inte mer än sex en gång och sen tack o hej från bådas håll. Men en av dessa tjejer har jag nu dejtat i tre veckor och även om jag gillar denna tjej väldigt mycket har jag fått reda på att hon varit otrogen mot sitt ex för ett par år sedan och då fick jag bara en stor klump i magen för jag vet att det aldrig kan bli något seriöst här.

Känns bara så sjukt uppgivet, jag hatar att vara "needy", tjejerna märker det och det är ändå svårt att dölja det. Grejen är att jag verkligen inte är ful, hör ofta från mina dejter att jag är "skitsnygg" och så men det räcker ändå inte till något seriöst vad det verkar som. Jag kanske har en tråkig rutten personlighet efter alla dessa år av ensamhet, vad vet jag egentligen.

Är liksom snart 30 år och bor i en rutten hyresrätt, har ingen utbildning, inget socialt liv utanför lite tindrande, inga sociala medier, ingen kontakt med familj/släkt och för de flesta är detta en enorm red-flag och jag förstår verkligen det. Men jag vet att innerst inne är jag en bra människa och jag har fanimig bra moral och värderingar men känns som man aldrig får chansen att verkligen visa detta.

Känner mig så jävla uppgiven och denna sommar var då det skulle börja vända åt det bättre, men en vecka in på semestern och det är bara ångestfyllt och ett rent helvete mentalt. Dricker även alldeles för mycket och känns som jag skulle kunna bli alkoholist nu.

Tack för att du orkar läsa detta, har du någon input att ge är detta mer än välkommet.

Hmm, ja det låter ju inte så bra. Jag bor själv, är typ snart 38 och har aldrig haft ett riktigt förhållande. Hade en ganska taskig uppväxt med psykologisk misshandel hemifrån vilket gav mig under perioder extrem panikångest typ. Jag dricker lite för mycket folkbärs ibland kanske.. sen sitter jag och frilansar med bilder och skriver musik. Men samtidigt, har jag bearbetat mig ur panikångesten vilket man väl aldrig hade kunnat föreställa sig egentligen. Så ja... och sen hade jag en näradödenupplevelse också när jag var liten vilket breddade mitt perspektiv tror jag. Tror det gjort mig lite starkare. Men ja min plan är iaf att jobba på och att komma i bra form fysiskt och sen starta ett mediekonglomerat som bara kör kvalitet. Sen, när jag blivit rik ska jag bygga hus åt hemlösa barn för alla mina pengar... mina sista år kommer jag spendera i meditation på gatukanten någonstans, med bara en liten buffert. Om jag bildar familj någon gång så får de helt enkelt acceptera det, och man kan ju ändå ses liksom
Har du några mentala mål?... sånt är viktigt.
Citera
2022-07-19, 21:35
Medlem
Jaja nejmen, aima högt. Jobba hårt och skit i vad folk säger. Jag kommer iaf aldrig att acceptera att någon annan än mig själv bestämmer för mig, vad det är jag jag ska göra. Det är lite just på det viset världen blir up-fuckad. Sen får man ju ta det för vad det är, man gör sitt lilla bästa... där man är Om det inte blir exakt såsom man tänkte från början, jamen då är det väl bara att modifiera. Men tro inte att någon vis grupp av människor ska berätta för dig ang vad som är vad. Så är helt uppenbarligen inte fallet. Kör på bara
Citera
2022-07-19, 21:45
Medlem
Jag tycker helt ärligt att du är pinsam.

Du har inga problem att landa tjejer på tinder och har uppenbarligen ett fördelaktigt utseende, och du gråter över att du inte hittat ditt livs kärlek?

Att du, med de förutsättningarna, var helt ensam mellan 21-28 är ditt eget fel. Du skulle kunna sonderat terrängen på marknaden under de åren samtidigt som du skulle kunna utbilda dig så hade ditt liv redan varit biff och skuret.

De som verkligen inte ens kan få 1 match och som aldrig haft sex är dom det är möjligen synd om. Helt sjukt hur du med dina förutsättningar bara levde på standby under dina bästa år. Nästan så att jag hatar dig för att du är så usel och kastade bort allt.

Det är verkligen inte försent. Gå nån yrkesutbildning och fortsätt sondera terrängen. Förr eller senare kommer du hitta någon.
Citera
2022-07-19, 22:48
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Detta!

Du lägger uppenbarligen energin och fokus på fel saker. Varför står du inte i spegeln och betraktar allt du tycker om med dig själv istället? Det här är roten till problemet tror jag. Ditt problem är andligt/känslomässigt och eller mentalt beroende på vilket perspektiv man väljer, och inte att du saknar en partner. Är du kapabel att göra en annan människa lycklig i ditt nuvarande tillstånd?

Jag gissar att ditt problem bottnar i kognitiv dissonans mellan egot, som styrs av samhällets förväntningar och materiell framgång, och anden / själen, som har en helt annan syn på dina behov. Jag tror, som föregående skribent, att du måste hitta dig själv och bli bättre på att urskilja vilket som är ditt sanna jag kontra samhällets pekpinnar som vill berätta för dig hur du ska vara men som du inte kan leva upp till. Att du bor i en hyresrätt är ett ickeproblem som ditt ego får att framstå som jordens undergång, typ. Varför lägger du energi på vad du tror att andra tycker om detta och alltid till det negativa? Börja med att fokusera på det positiva men framförallt bör du sluta med att ge dina inre demoner näring. Tror jag.

Allt gott!

"Ego says: "Once everything falls into place, I will find peace".
Spirit says: "Find peace and everything will fall into place"."

Börja med nopfap, meditation, vakna tidigt, kalla duschar, träna, hudrutin och läsa böcker? Bättre det än att söka bostad och titel som något slags kvitto på att nu vill tjejer ha mig...
Citera
2022-07-19, 23:25
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Börja med nopfap, meditation, vakna tidigt, kalla duschar, träna, hudrutin och läsa böcker? Bättre det än att söka bostad och titel som något slags kvitto på att nu vill tjejer ha mig...

Ja, men ungefär så. Knappast meningsfullt att bli en karikatyr av sig själv för att passa in i en mall av vad man inbillar sig att andra ska uppskatta en som.
Citera
2022-07-19, 23:27
Medlem
Man får inget gratis här i världen. Jobba mot dina mål medvetet och sluta tyck synd om dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in