Citat:
Ursprungligen postat av
slingerormen
Hej! Är ganska ok i psyket. Har lite problem med ångest och Asperger. Ända sedan jag var liten har jag haft kraftiga fantasier om att bryta mitt egna ben. Jag vet inte varför men det är någon extrem nyfikenhet över hur det känns samt att vandra runt med kryckor och gips.
Har aldrig brutit naturligt.
Har försökt flera gånger men ballar alltid ur. Tänkte försöka snart igen.
Jag undrade bara om detta är vanligt med sådana fantasier eller kan det vara något mera allvarligt bakomliggande som kanske kräver en utredning?
Är det smärtan som du är nyfiken på eller är det som du skriver bara en nyfikenhet på att vandra runt med gipsat ben och kryckor? Om det gäller det sistnämnda så är det en enkel sak, kryckor och gips kan du ordna fram lätt på egen hand, utan att banka sönder ditt ben.
Udda fantasier, som du sedan backar ur från när sinnet logiskt säger till dig att "nej för fan" är inte helt konstiga. Även om självstympning etc. inte riktigt tillhör det vanliga.
Om det blir för livligt om att infria den tanken så kanske en konsultation med fröken psykolog kan vara din nästa fantasi att testa först.