2022-07-21, 15:10
Bannlyst
Här nedan försvarar kommunisten Simora USAs invasion av Irak.

Kommunisten Simora. Klart hon försvarar kulturmarxisterna här i väst.

Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Du är medveten om att Saddam Hussein startade upprepade anfallskrig mot sina grannar och var ansvarig för folkmord på hundratusentals människor, bland annat med kemiska vapen?

USA (och 30 allierade) hade tusen gånger bättre skäl att invadera Irak än Ryssland har för att invadera Ukraina.

USA invaderade Irak 12 år efter att Irak hade ockuperat Kuwait och körts ut därifrån. Det går inte att motivera invasionen av Irak 2002 med Iraks invasion av Kuwait 1990.

PK-väst har inte bara gett sig på Irak. Man har gett sig på Syrien och Libyen också. Det misslyckades i Syrien tack vare Ryssland.

Det har inte funnits amerikaner i Irak, i Syrien eller i Libyen. Det finns mängder av ryssar och ryssvänner i östra Ukraina och de har farit illa där. Det funkar inte med fåniga lögner. Ryssland har goda anledningar att ha gått in i Ukraina.
Citera
2022-07-21, 15:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Jag är fullmogen med råge, tack så mycket. Just nu har jag semester från jobbet månaden ut, vilket gör att jag kan posta oftare. Klippa mig ska jag göra när min frisör är tillbaka från SIN semester. Du anar inte hur svårt det var att hitta en SVENSK frisör i den här stan. Men det är helt klart värt att betala lite extra för en svensk kvalitetsfrisyr. Framför allt är jag inte en ryssvän och helt emot Rysslands invasion av Ukraina och alla som tycker att man borde ge efter för ryssen. Det är RYSSLAND som eskalerat den här konflikten, ingen annan.
Tack för ett moget svar.
Jag är inte lika övertygad som du om att Ukrainas regim valt rätt strategi.
Jag är varken Ukraina eller Ryssland vän. Jag har inte besökt dem och har inga vänner där. Säkert finns det mycket som är bra med den delen av Europa men det är inte min grej.
Framtiden får ge svaren.
Citera
2022-07-21, 15:13
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Du tycker Ryssland är en förebild? Flytta dit då och se din privatekonomi krascha och bli övervakad dygnet runt.
Som att se har mindre bevakning?
Det räcker att du säger något emot mångkulturen så är du paria.
Förutom det så kommer en hel gäng feminister och gapar Incel i kör. Totalt hjärntvättade med.

Personligen är det pest eller kolera i detta fall.
Citera
2022-07-21, 15:15
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Som vanligt med konspirationsstollar så förstoras något obetydligt upp till en oerhörd storlek.

Inom kulturmarxismen är kritisk teori central. En metodik som utgår från att kritisera att kultur blivit till populärkultur och hur populärkultur är kommersiell.

Men någonstans har detta ursprungliga med kulturmarxismen gått förlorat. Troligen skedde det under 1990-talet i USA när pratradiohögern "steppade upp" kulturkriget som man ansåg att "liberalerna" startat och som man nu avsåg att gå in i själva genom att babbla mellan reklaminslagen på radio.

Numera är den kulturkrigande högern mycket kulturmarxistisk. Deras kritik av "massmedia" är likställd med Frankfurtskolans kritik av kapitalism och massproducerad populärkultur. Let's Dance, Idol och annat skräp är förstås trist att titta på och går emot både marknadsekonomins grundidéer och meritokratin, men det är inget krig som pågår med dessa produktioner som kombattanter.

Sedan har vi konspirationsstollen Peterson som nu försöker göra en poäng av att en faktisk väpnad konflikt mellan två länder i öst är ett uttryck för kulturmarxism. I Ukraina råder ett faktiskt krig, inte ett kulturkrig. Han ger sig in i pojkrumsnazistiska sinnebilder när han gör utspel som dessa, till vilken nytta kan man undra. Men än mer undrar jag vad som föranlett det hela.
Citera
2022-07-21, 15:23
Medlem
Tuors avatar
Jag är inget fan av Ryssland och ryssar överlag men samtidigt så är det antivita, kulturmarxistiska psykopater som styr i västvärlden.

Jag tror dock att Ryssland styrs av samma judiska maktelit som styr över västvärlden, så för mig är det omöjligt att välja sida.
Citera
2022-07-21, 15:26
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Exakt. - JP är otroligt intelligent. - Under 90-talet hade Ryssland knappt några vapen kvar och ville bli Europeer men släpptes aldrig in i de "fina salongerna" eftersom CIA/NATO/EU desperat behöver en fiende. Hela det militärindustriella komplexet skulle bryta samman. Miljoner skulle bli arbetslösa och makten skulle förlora sin makt.

Det där är ju bara självömkande lögner. Ryssland har aldrig gjort några seriösa försök att ta sig in i de "fina salongerna". Att inordna sig i ett övernationellt ramverk är helt enkelt inte den ryska stilen. Den ryske Nato-ambassadören sammanfattade den ryska inställningen väldigt bra 2009 på en direkt fråga om Ryssland ville bli Nato-medlemmar: "Stora nationer går inte med i allianser, stora nationer skapar allianser. Ryssland anser sig vara en stor nation."

Ett annat givet citat i dessa sammanhang är Alexander IIIs från slutet av 1800-talet: "Ryssland har bara två allierade: sin armé och sin flotta." Det sammanfattar den ryska belägringsmentaliteten väldigt väl. I Ryssland är man övertygade om att alla är emot dem, man vet inte riktigt varför men man är ändå helt säkra på att alla är emot dem. Nu när jag googlar på Alexanders citat så visar det sig att det är ett av Putins favoritcitat.

Sanningen är antagligen den att Ryssland skulle falla sönder utan en yttre fiende. Belägringsmentaliteten är det som framförallt håller ihop landet. Under 90-talet saknade landet fiender och landet höll rent bokstavligt på att falla i bitar. I princip det första Putin gjorde när han tog makten 1999 var att leta fram fiender och skapa en hotbild mot det ryska folket
Citera
2022-07-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Exakt. - JP är otroligt intelligent. - Under 90-talet hade Ryssland knappt några vapen kvar och ville bli Europeer men släpptes aldrig in i de "fina salongerna" eftersom CIA/NATO/EU desperat behöver en fiende. Hela det militärindustriella komplexet skulle bryta samman. Miljoner skulle bli arbetslösa och makten skulle förlora sin makt.

Västeuropa är idag ett självspelande piano av kulturmarxistisk galenskap.

Så du menar att det enda Ryssland har behövt göra var att visa sig fredliga, så hade hela bäst kollapsat.

Så då går man all in i Afghanistan, splittar sovjet och sen drar igång inbördeskrig mot separatister (även kallat judenazistiskafolkmord om det är Ukraina som gör det) och avslutar med att anfalla ett land som vill tillhöra väst…

Dvs, man hade kunnat kollapsa väst genom att inte göra något, men man valde att mata väst på alla sätt man kan?

Ja, nog spelar de 4d-schack på ett annorlunda sätt alltid.
Citera
2022-07-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Som vanligt med konspirationsstollar så förstoras något obetydligt upp till en oerhörd storlek.

Inom kulturmarxismen är kritisk teori central. En metodik som utgår från att kritisera att kultur blivit till populärkultur och hur populärkultur är kommersiell.

Men någonstans har detta ursprungliga med kulturmarxismen gått förlorat. Troligen skedde det under 1990-talet i USA när pratradiohögern "steppade upp" kulturkriget som man ansåg att "liberalerna" startat och som man nu avsåg att gå in i själva genom att babbla mellan reklaminslagen på radio.

Numera är den kulturkrigande högern mycket kulturmarxistisk. Deras kritik av "massmedia" är likställd med Frankfurtskolans kritik av kapitalism och massproducerad populärkultur. Let's Dance, Idol och annat skräp är förstås trist att titta på och går emot både marknadsekonomins grundidéer och meritokratin, men det är inget krig som pågår med dessa produktioner som kombattanter.

Sedan har vi konspirationsstollen Peterson som nu försöker göra en poäng av att en faktisk väpnad konflikt mellan två länder i öst är ett uttryck för kulturmarxism. I Ukraina råder ett faktiskt krig, inte ett kulturkrig. Han ger sig in i pojkrumsnazistiska sinnebilder när han gör utspel som dessa, till vilken nytta kan man undra. Men än mer undrar jag vad som föranlett det hela.

Men prutte då, vad skriver du för dynga?
Högern är kulturmarxistisk för att den kritiserar vissa organisationer? En riktigt rövskallad tanke.
Marxism handlar om att göra revolution och att förinta samhället. Kulturmarxisterna övergav tanken på att uppvigla arbetarklassen i Västvärlden, eftersom den helt enkelt inte var intresserad av revolutionärt strunt.
Den nya strategin gick istället ut på att underminera och försvaga allt som fick det existerande samhället att fungera och att skapa splittring för att själva kunna gripa makten i allt kaos.
Senast redigerad av Rugg 2022-07-21 kl. 15:34.
Citera
2022-07-21, 15:33
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore

Förmodligen bland det dummaste jag läst på länge.
Senast redigerad av Tuor 2022-07-21 kl. 15:39.
Citera
2022-07-21, 15:34
Medlem
I grunden? Ja. Ryssland vill ha sin intressesfär och dominera den. Detta görs på olika plan, där en av de viktigaste är att definiera en motpol till andra intressesfärer.
Citera
2022-07-21, 15:35
Medlem
Har följt JBP under lång tid och har stor respekt för mannen i fråga.

Senaste tiden har han dock ballt ur, tror det kommer att bli värre tyvärr.
Citera
2022-07-21, 15:39
Medlem
CrackerPowers avatar
-
Börja med att lyssna på Putins tal och fundera över det sen lyssnar du på JBP.
Allt annat är pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in