2022-07-21, 14:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så gjorde du en lång jämförelse med alla möjliga personligheter?
Men Putin, han får man inte kritisera...
trams!
det var just fd skådespelare eller kulturpersonligheter

det verkar snarare som att du anser att man inte får kritisera Zelensky eftersom Putin står för invasionen

whataboutism
Citera
2022-07-21, 14:18
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
du är iallafall inte en kulturpersonlighet - Zelensky skulle rodna om han läste vad du skrev
du låter mer som någon som växt upp i rännstenen eller gått i livets hårda skola

Som din idol Putler?
Citera
2022-07-21, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Ingen går i krig utan anledning. Någonsin.

Om man ogillar USAs krig av ekonomiska, territoriella och världsordningsanledningar, så bör man i konsekvensens namn även ogilla när andra stormakter gör samma sak.

Oavsett vad som var de ryska anledningarna att invadera Ukraina, så har det blivit en fruktansvärd mänsklig och materiell katastrof med tiotusentals och åter tiotusentals döda och sårade, en enorm förödelse av infrastruktur, byggnader och hem. Utöver det militära och civila materiella förluster i tiotusentals flygplan, helikoptrar, vagnar och andra fordon.

Jag ser inte att man kan ursäkta angreppskrig på andra suveräna stater med ursäkten att andra stormakter burit sig likadant åt historiskt.

Nej. Det är inte alls samma sak. Hur många amerikaner fanns i Irak som for illa? Om man jämför med ryssarna i Ukraina sedan 2014. Noll stycken amerikaner på ett ungefär.

Ryssarna har giltiga anledningar. Då går PK-Sverige ut i krig mot dem (fast utan krigsförklaring för det vågar PK-Sverige inte på. Dessutom klarar man inte av att försvara sig). När USA invaderade Irak kvarstod PK-Sverige som glad handelspartner. Ska man inte kräkas över sitt eget land och detta djävla hyckleri? Det är också rätt så typiskt med PK. Alltid detta djävla hyckleri.

PK-väst öser alltid pengar på sin militär men makthavarna förstör ändå sina länder bakvägen. Putin gör inte såhär. Han är viktig för ryska folket.
Citera
2022-07-21, 14:25
Medlem
Nu var det ju inte det som Putin angav som skäl för sin "speciella operation" när han invaderade Ukraina och startade KRIGET.

Men Jordan kanske vet bättre vad Putin tänker än vad Putin själv gör?
Citera
2022-07-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Finns det överhuvudtaget någon som tycker västvärlden utvecklas i rätt riktning och är nöjd med den politik som förs?

Eliten.
Citera
2022-07-21, 14:35
Avslutad
Tror knappat man krigar för att någon kille vill bli tjej.
Citera
2022-07-21, 14:38
Medlem
Jordan Peterson har tyvärr tappat det totalt senaste 1-2 åren. Häromsisten sjönk han så lågt att han började klaga på fetton på omslag till modemagasin, sa att de var fula etc. Och nu detta.
Citera
2022-07-21, 14:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Som din idol Putler?
Halmgubbe argument
Vg leta upp ett påstående där jag hyllar Putin? Förekommer inte det vet du
Det görs inte JP heller i texten av TS
Men du tillhör den typen som ser allt i svart och vitt
Väx upp istället , klipp dig och skaffa ett jobb skulle JP ha, sagt
Citera
2022-07-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafursten
Nej. Det är inte alls samma sak. Hur många amerikaner fanns i Irak som for illa? Om man jämför med ryssarna i Ukraina sedan 2014. Noll stycken amerikaner på ett ungefär.

Ryssarna har giltiga anledningar. Då går PK-Sverige ut i krig mot dem (fast utan krigsförklaring för det vågar PK-Sverige inte på. Dessutom klarar man inte av att försvara sig). När USA invaderade Irak kvarstod PK-Sverige som glad handelspartner. Ska man inte kräkas över sitt eget land och detta djävla hyckleri? Det är också rätt så typiskt med PK. Alltid detta djävla hyckleri.

PK-väst öser alltid pengar på sin militär men makthavarna förstör ändå sina länder bakvägen. Putin gör inte såhär. Han är viktig för ryska folket.

Du är medveten om att Saddam Hussein startade upprepade anfallskrig mot sina grannar och var ansvarig för folkmord på hundratusentals människor, bland annat med kemiska vapen?

USA (och 30 allierade) hade tusen gånger bättre skäl att invadera Irak än Ryssland har för att invadera Ukraina.
Citera
2022-07-21, 14:57
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Du är medveten om att Saddam Hussein startade upprepade anfallskrig mot sina grannar och var ansvarig för folkmord på hundratusentals människor, bland annat med kemiska vapen?

USA (och 30 allierade) hade tusen gånger bättre skäl att invadera Irak än Ryssland har för att invadera Ukraina.
Hade Saddam inte gått in i Kuwait. Så hade han antagligen dött av ålderdom. Vad ”Ryskafaggoten” inte fattar att invaderar man ett grannland så kommer omvärldens reaktioner.

USA hade inte invaderat Irak om inte Saddam själv invaderat Kuwait.
Citera
2022-07-21, 14:58
Bannlyst
Vi borde också föra krig mot kulturmarxismen. Att den har ett punggrepp om oss är helt otroligt att vi låtit det ske.
Citera
2022-07-21, 15:02
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Halmgubbe argument
Vg leta upp ett påstående där jag hyllar Putin? Förekommer inte det vet du
Det görs inte JP heller i texten av TS
Men du tillhör den typen som ser allt i svart och vitt
Väx upp istället , klipp dig och skaffa ett jobb skulle JP ha, sagt

Jag är fullmogen med råge, tack så mycket. Just nu har jag semester från jobbet månaden ut, vilket gör att jag kan posta oftare. Klippa mig ska jag göra när min frisör är tillbaka från SIN semester. Du anar inte hur svårt det var att hitta en SVENSK frisör i den här stan. Men det är helt klart värt att betala lite extra för en svensk kvalitetsfrisyr. Framför allt är jag inte en ryssvän och helt emot Rysslands invasion av Ukraina och alla som tycker att man borde ge efter för ryssen. Det är RYSSLAND som eskalerat den här konflikten, ingen annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in