2022-07-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patroler
Vad är det för poänger han har egentligen?

Tycker han mest verkar använda samma retorik som ryssarna, hotar med kärnvapenkrig för att skrämma oss till underkastelse. Patetiskt, har nu slutgiltigt tappat respekten för honom.
"Samma retorik"är ju verkligheten. Väst försöker ju också även få Ryssland till underkastelse, det har inte gått, istället blir det just kärnvapenkrig som kan bli av allt detta. Det är det Peterson varnar väst för.
Citera
2022-07-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patroler
Vad är det för poänger han har egentligen?

Tycker han mest verkar använda samma retorik som ryssarna, hotar med kärnvapenkrig för att skrämma oss till underkastelse. Patetiskt, har nu slutgiltigt tappat respekten för honom.

Den enkla självklara, att Ryssland är stort och svårt att slå. Ja, jag tyckte han var bra när det handlade om att städa rummet, gå upp i tid etc men är helt ointresserad av att höra j.p. fundera fritt om klimat, mat, musik, politik och så vidare.
Citera
2022-07-20, 23:11
Medlem
Duvlorts avatar
Är Jordan Peterson den internationella varianten av Lars Bern, kunnig inom allt?
Citera
2022-07-20, 23:30
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Det stämmer inte hur många gånger du än upprepar det.
Vad bra att du har koll. Berätta för oss alla hur det gick till. Varför har Ukrainas militär bombat dessa områden sedan 2014? Om det inte stämmer, varför existerar gravmonumentet ”Alley of Angels”?
Citera
2022-07-20, 23:40
Medlem
Den där gamla knarkarn har verkligen blivit relegerad till internets baksida.

USA har proxykrigat med ryssarna i Afghanistan, och säkert på en hel del andra platser. Inga kärnvapen användes. Och givetvis hänvisar han till Mearsheimers smörja. Ukraina ska bara vara en buffer för Ryssarna, inga aspirationer om välstånd eller frihet. Fylld med massa Whataboutism. USA gjorde det här och det här, därför ska ryssarna få bestämma över Ukraina. Om man verkligen granskar Mearsheimers papper från 2014, det finns inte mycket legitimt där.
Citera
2022-07-20, 23:54
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Så Jordan Petersson är alltså ryssvänlig, där ser man. Man kanske ska ta allt annat han sagt genom tiderna med en nypa salt från och med nu. Jag tänker nu avprenumerera från hans kanal och jag rekommenderar alla att göra likadant.

Han är pragmatisk.
Citera
2022-07-21, 00:14
Medlem
Skyggedanss avatar
Jordan Peterson är numera allierad och underordnad till juden Ben Shapiro och hans zionist-höger i Nordamerika. Han spelar rollen som en motpol till identitetsvänstern i väst och försöker få unga män i Amerika, Europa, och den muslimska världen att alliera sig (nu genom de abrahamitiska religionerna) till Israel och judarna i stort. Han ser att Ryssland försöker väcka liv i kristendomen och (återigen) använda religionen som ett mentalt verktyg för kuva folk men också binda band till zionisterna. Han är fullständigt ombord på WEF-agendan om att skapa ett nytt narativ som förenar judar, kristna och muslimer. "Högern" i Amerika har under flera decennier predikat för en kristendom allierad med zionisterna, och Jordan Peterson är numera en del av den klicken.

Bara det faktum att han konstant blir promotad på youtube och i mainstream media visar att han i verkligheten är långt ifrån den oliktänkande människa han försöker framstå sig för att vara. Han har även grova tankestörningar och lyckas tyvärr med sina ordsallader lura många unga män som söker efter lösningar på nutidens problem.

Ignorera allt han säger. Finns absolut ingenting att hämta från honom. Han är en shill av högsta rang.
Citera
2022-07-21, 00:27
Avslutad
Väst har redan vunnit för länge sen 🤣🤣🤣🤣 detta är bara ett spel för gallerian precis som corona var
Citera
2022-07-21, 01:02
Medlem
Vad är det som får universitets-instängda kufar som Peterson och Chomsky att tro att de har någon trovärdighet i geopolitik och ämnen långt utanför deras skyddade akademiska värld?

Om jag med min examen från Teknisk högskola skulle plötsligt börja gaffla om Marinbiologi så skulle folk tro att jag var redo för långvården.
Citera
2022-07-21, 02:43
Medlem
M_A_Rs avatar
Jordan Peterson är bara ännu en så kallad kändis som uttalar sig om saker han inte har någon susning om. Det irriterar mig när Hollywood-skådisar, idrottsstjärnor, artister m.fl. tar ställning och uttalar sig i diverse politiska frågor och använder sitt kändisskap som plattform. I Sverige har vi ju den godhetsknarkande Zara Larsson som typexempel på en sådan person.

Personligen har jag aldrig varit särskilt imponerad eller intresserad av Jordan Peterson. Även om mycket av det han säger är bra, så är det i många fall rena självklarheter. Jag behöver inte hans livsråd, jag reder mig väldigt bra själv. Jag kan dock respektera att han är emot den så kallade cancel-kulturen som spridit sig som en löpeld genom hela västvärlden. Lite kuriosa, alltid när JP öppnar munnen så börjar jag omedelbart associera till karaktären Kermit i Mupparna. Han har en lite säregen röst.

Att han utmålar Ukraina mer eller mindre som ett oviktigt skitland utan något som helst intresse för Väst tyder på djup okunskap i geopolitiska frågor.
Citera
2022-07-21, 03:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Vad är det som får universitets-instängda kufar som Peterson och Chomsky att tro att de har någon trovärdighet i geopolitik och ämnen långt utanför deras skyddade akademiska värld?

Om jag med min examen från Teknisk högskola skulle plötsligt börja gaffla om Marinbiologi så skulle folk tro att jag var redo för långvården.

Eftersom jag har studerat språk vid universitetet så kan jag informera om att Chomsky inte ens är bra på det som är hans formella kompetensområde. Hans "transformationsgrammatik" är i princip bara något som han har hittat på. Språk fungerar inte så som han påstår. Det såna här typer är bra på är att sälja ett varumärke. De är bra på att slå i mindre smarta människor att de är stora genier.
Citera
2022-07-21, 07:00
Medlem
Utan att veta någonting om JP indikerar argumentationen mot honom i tråden att han har rätt.

När argumenten mot någon är övervägande helt substanslösa, känslobaserade och totalt osakliga av typen "han är ryssvänlig", hänvisningar till kompetensområde och "Den där gamla knarkarn", då säger det en hel del om vad JP framfört.

Har man bara ett enda sakligt argument, då framför varje intelligent människa det argumentet först. Är man känslobaserad kan man sedan kräkas ut sina osakliga argument, men först det sakliga om man har något. Och om det sakliga är pulvriserande mot moståndaren, då blir de osakliga argumenten överflödiga.

Varsågoda att nu beskylla mig för att ha låg IQ, vara en rysk propagandabot, vara värdelös knarkare o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in