2022-07-18, 11:55
Medlem
Med det midjemåttet har hon ju knappast skurit ner på allt va? Tittar man på hennes kontoutdrag är det nog väldigt mycket chips, godis och läsk.
Citera
2022-07-18, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Med det midjemåttet har hon ju knappast skurit ner på allt va? Tittar man på hennes kontoutdrag är det nog väldigt mycket chips, godis och läsk.

..vilken midja?
Citera
2022-07-18, 12:28
Medlem
R5As avatar
Varför tycker ingen synd om ensamma pappor?
Citera
2022-07-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Vi som har två inkomster på 24 + 17 tusen har svårt att kunna ta barn på aktiviteter. Bara bio kostar 600 Kr + för två vuxna två barn.

Missförstå mig rätt, jag kollar själv på underhållning. Ja tycker att ni ska kika på Piratebay för att sänka era underhållningskonstander till ca noll SEK, gäller även spel och mjukvara som Word och Photoshop. Den tid ni förlorar på underhållning kan ni tyvärr inte få tillbaka.
Citera
2022-07-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Outbildade ensamstående mammor kan klara sig bra - om de är snygga. Har de sexuellt marknadsvärde kan de byta det mot materiell trygghet. Ungen är så klart en nackdel när det kommer till att nå det målet men långt ifrån en dealbreaker i dagens samhälle (det var värre förr med den biten).

Men är den ensamma mamman oattraktiv så faller det upplägget bort nästan med 100% säkerhet. Då blir det tufft i förortstvåan.

Instämmer
Citera
2022-07-18, 12:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Det konstiga är väl att kraschen efter det spruckna förhållandet inte gått över än. Hon är ju utförsäkrad men hävdar att hon fortfarande är ”sjuk”. Hon måste ju ta tag i det och gå vidare.

Vad jobbade hon med utomlands?
Citera
2022-07-18, 12:35
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Hon borde få

Underhållsbidrag
Bostadsbidrag
Socialbidrag

Vad får hon ut i månaden och vad har hon för utgifter?

Vi som har två inkomster på 24 + 17 tusen har svårt att kunna ta barn på aktiviteter. Bara bio kostar 600 Kr + för två vuxna två barn.

Mannen är en afrikan som bor i Afrika så hon får knappast underhållsbidrag.
Citera
2022-07-18, 12:36
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awe78
Av bilderna att döma, ser det inte ut som om svälten slagit till riktigt än.
You got jokes🤣🤣🤣
Citera
2022-07-18, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Finns redan en tråd.
Denna kan slängas åt helvete, precis som Marias negerbarn.

Ja det bästa är väl om pappan kommer med alla sina andra barn till Sverige, då går det nog jävligt bra att få stöd, bidrag, lägenhet o låtsasjobb.
Citera
2022-07-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Se bara följande artikel: https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/JxaapJ/smabarnsmamman-har-knappt-rad-med-mat

I artikeln skriver Aftonbladet om en ensamstående mamma som har svårt med ekonomin. Jag som är en man och därmed van vid att arbeta för mitt uppehälle blev genast fundersam över det fetmarkerade. Vad betyder det? Hon hade gjort slut med sin kille och på grund av det så fick hon hoppa av studierna, för hon blev "stressad från uppbrottet" och "kraschade helt"?

Ska vi känna sympati här mot mamman eller vad är grejen? Om jag fick bidrag och hade ett barn att ta hand om och ingen annan inkomst så skulle jag hålla fast vid det där bidraget för kung och fosterland. Denna kvinna blev dock "stressad" och "kraschade helt" och hoppade därför av skolan vilket tydligen var hennes enda sätt att få in pengar till sig själv och barnet? Hur fan kan man resonera så? Okej om man är 14 år gammal och får sitt hjärta krossat, då kan jag förstå om man inte vill gå till skolan på måndag. Men här är det för fan en mamma till ett barn som resonerar likadant.

Vad hoppas hon på här av denna artikel? Att vi ska känna snyft för hennes skull och slänga in en halv mille genom brevinkastet och kalla henne för årets mamma?

Jag må vara en incel, men att se dessa vuxna kvinnor bete sig som om dom fortfarande gick i högstadiet oroar mig väldigt mycket. Är det verkligen en bra idé att feminisera hela samhället, när så många kvinnor är på det här sättet? Detta är ingenting att hylla, kvinnan är inte stark, hon är inte mindre patetisk än en 25-årig man som bor hemma och spelar datorspel.

Bonusfråga: Hur har dessa kvinnor tänkt att klara av inflationen? Att hålla fast vid sin partner är deras bästa och enda chans.

Räcker det verkligen inte med en snyft-tråd där ni gråter om att en person som har det lite kämpigt får uppmärksamhet?

(FB) Maria har knappt råd att köpa mat: Jag har kapat allt

För övrigt hur ska hon omsätta artikeln till sympati nät hon har ansiktet bortvänt och ingen vet vem hon är?
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-07-18 kl. 12:59.
Citera
2022-07-18, 12:59
Medlem
TheJackets avatar
Om Maria börjar identifiera sig som Somalisk Islamist så har hon bidrag for life, högre bidrag än hon har nu. Problem solved.
Citera
2022-07-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Varför tycker ingen synd om ensamma pappor?

Dom får redan massa hjälp så de behöver inte grina ut i kvällsblaskan.
En ensamstående mamma får skylla sig själv och ensamstående pappor är superhjältar enligt normen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in