• 1
  • 2
2022-07-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syster-Smisk
Är det IQoro?

HAHAHA JA!! Sjukt att du också känner till den. Salivet i munnen, även om jag tar handen o liksom torkar bort salivet på insidan av läpparna innan, är helt enkelt inte nog. När jag tar tag och drar så åker den ut på ett par sekunder. Och då har jag ändå använt iQoro i typ 6 veckor.
Citera
2022-07-18, 16:33
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janejja
HAHAHA JA!! Sjukt att du också känner till den. Salivet i munnen, även om jag tar handen o liksom torkar bort salivet på insidan av läpparna innan, är helt enkelt inte nog. När jag tar tag och drar så åker den ut på ett par sekunder. Och då har jag ändå använt iQoro i typ 6 veckor.

Jag är i princip ett mänskligt uppslagsverk. 😉🥳
Skämt åsido, jag har jobbat med patienter som har den och kände igen problematiken när du skrev.

Hoppas du hittar en lösning på ditt problem. 🙂
Citera
2022-09-24, 14:16
Medlem
Hej!
Det finns andra typer av liknande "munskärmar". Kanske kan du testa denna: https://www.drberndsen.de/en/Face-Former-ZERO/DI-FFG-PT
https://faceformer.de/en/faceformer-...y-to-exercise/ Den kan sugas fast mot tänderna.
Citera
2022-09-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janejja
Jag lider ett tillstånd (lång story) där jag för att lindra symtomen måste stoppa in en plastpryl i munnen tre gånger om dagen och utföra några övningar. Mitt problem är att det glider i munnen på grund av saliv. Har använt prylen i ett par månader och har använt tygbitar (jag har några som jag återanvänder och cyklar igenom) i munnen samtidigt för att grejen ska ligga på plats och inte glida i munnen. Jag inser dock att på grund av bakterier kan detta inte vara bra för min munhygien, vilken inte är den bästa till att börja med. Jag försöker komma på något engångsmaterial som kan stoppas in i munnen en gång och sedan slängas, som inte leder till att det byggs upp bakterier. Dock måste materialet ha en sträv textur. Inte så mycket att det skadar mitt tandkött, men tillräckligt för att hålla enheten på plats och inte glida runt. Jag tänker mig något liknande pappersark som kan klippas till former, men som är säkert att stoppa i munnen en gång, och det har den sträva ytan som jag letar efter. Jag kan bara inte komma på vad man skulle kunna använda.

Någon...?

Kaffefilter av engångstyp? Borde funka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här