2006-06-29, 08:47
  #1
Medlem
H.J.Ss avatar
faan gillade saxon när jag var ung, min första konsert var efter "crusader" köpte en samlingsplatta och inser att tiden runnit ifrån dom till skillnad mot ex judas o maiden..

det finns visserligen några bra låtar "the band played on".. men vafaan vad uselt det var...
Citera
2006-06-29, 09:58
  #2
Medlem
maunos avatar
Jag tycker att det håller än. Iofs är det mycket nostalgi som gör att man gillar det.
Citera
2006-06-29, 10:04
  #3
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mauno
Jag tycker att det håller än. Iofs är det mycket nostalgi som gör att man gillar det.

visst älskar nostalig själv, blir till mig över mötley eller ngn härlig DIO dänga men vid Saxon går tyvärr min gräns Vill gilla Saxon men det gick inte...
Citera
2006-06-29, 10:58
  #4
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
visst älskar nostalig själv, blir till mig över mötley eller ngn härlig DIO dänga men vid Saxon går tyvärr min gräns Vill gilla Saxon men det gick inte...

Införskaffa The Eagle has landed (I) och håll käft.
Citera
2006-06-29, 11:14
  #5
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodstone
Införskaffa The Eagle has landed (I) och håll käft.
Öhh har den redan
Jämför den med ngn av de andra Engelska banden ifrån samma era., och fatta hur mycket bättre maiden o judas är...
"strong arm of the law" skulle möjligen platsa bland Iron Maiden 100 bästa låtar...
som sagt har gillat saxon när jag växte upp, känns bara tragiskt att inse hur fel man var.
Ingen slump att Maiden lirar för fulla arenor och saxon på värdshus och snart på en finlandsfärja nära dig..
Håll käft?? Tuff kille..
Citera
2006-06-29, 11:18
  #6
Medlem
maunos avatar
Handlar inte allt om smaken? Som i: Smaken är som baken!

Edit: Sen när betyder "mainstream" att det är bättre än allt annat?
Citera
2006-06-29, 15:30
  #7
Bannlyst
Till skillnad från Maiden så har ju i alla fall Saxon fortsätt släppa bra plattor.
Citera
2006-06-29, 16:35
  #8
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodstone
Införskaffa The Eagle has landed (I) och håll käft.
"The Eagle Has Landed", "Denim And Leather", "Wheels of Steel", "Power And The Glory", "Metalhead", "Killing Ground", "Lionheart"...de har gjort mycket bra.
Citera
2009-06-26, 19:40
  #9
Medlem
Astrofaess avatar
Hjälp mig att bli ett Saxon-fan!

Sommarens enda konsertupplevelse tycks än så länge bli en runda på Sävsjöfestivalen. Det enda bandet på festivalen som lyckas fånga mitt intresse är de gamla hårdrocksrävarna Saxon. Dessvärre är detta ett band som jag inte är allt för inlyssnad på.

Låtar som "Denim and leather", "Stand up and be counted" och "Princess of the night" har man ju hört innan. Likaså skaffade jag nyss plattan Wheels of steel som jag lyssnar på för tillfället.

Vilka plattor ska jag mer kolla upp? Är deras senaste något att ha? Det blir ju en mycket större konsertupplevelse om man har någorlunda koll på bandet i fråga.
Citera
2009-06-26, 21:15
  #10
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Sommarens enda konsertupplevelse tycks än så länge bli en runda på Sävsjöfestivalen. Det enda bandet på festivalen som lyckas fånga mitt intresse är de gamla hårdrocksrävarna Saxon. Dessvärre är detta ett band som jag inte är allt för inlyssnad på.

Låtar som "Denim and leather", "Stand up and be counted" och "Princess of the night" har man ju hört innan. Likaså skaffade jag nyss plattan Wheels of steel som jag lyssnar på för tillfället.

Vilka plattor ska jag mer kolla upp? Är deras senaste något att ha? Det blir ju en mycket större konsertupplevelse om man har någorlunda koll på bandet i fråga.

Den första live-plattan ("The eagle has landed") är något av en klassiker, i övrigt måste jag erkänna att det var så länge sedan jag lyssnade på Saxon att jag inte längre minns vilket som var bra eller dåligt. Är "Susie, hold on" med på "Wheels of steel"-plattan? Annars är det en kanonbra låt (tillsammans med bl a "And the band played on" - en hyllning till hårdrocksfestivalerna som började dyka upp här och där).
Citera
2009-06-26, 21:25
  #11
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Den första live-plattan ("The eagle has landed") är något av en klassiker, i övrigt måste jag erkänna att det var så länge sedan jag lyssnade på Saxon att jag inte längre minns vilket som var bra eller dåligt. Är "Susie, hold on" med på "Wheels of steel"-plattan? Annars är det en kanonbra låt (tillsammans med bl a "And the band played on" - en hyllning till hårdrocksfestivalerna som började dyka upp här och där).

Okej, får kolla upp den då. "Susie hold on" är med på Wheels of steel och det är ju en av flera bra låtar på den plattan.
Citera
2009-06-26, 21:28
  #12
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Sommarens enda konsertupplevelse tycks än så länge bli en runda på Sävsjöfestivalen. Det enda bandet på festivalen som lyckas fånga mitt intresse är de gamla hårdrocksrävarna Saxon. Dessvärre är detta ett band som jag inte är allt för inlyssnad på.

Låtar som "Denim and leather", "Stand up and be counted" och "Princess of the night" har man ju hört innan. Likaså skaffade jag nyss plattan Wheels of steel som jag lyssnar på för tillfället.

Vilka plattor ska jag mer kolla upp? Är deras senaste något att ha? Det blir ju en mycket större konsertupplevelse om man har någorlunda koll på bandet i fråga.

Det är nog svårt att bli ett Saxon-fan på så kort tid. Som jag ser det så har Saxon alltid stått lite vid sidan av den riktiga hårdrocken och flörtat väldigt oblygt med tveksamma band som Tygers of Pan Tang och det softa amerikanska pojkbandet Poison. Lyd mitt råd och lyssna bara in dig på hitsen, sjung med så gott det går och tillbringa resten av konserten i nåt öltält inne på festivalområdet där du för storögda flicksnärtor stolt förkunnar att du köpte Judas Priests Unleashed in the East redan 1979 och att du faktiskt äger en bassträng som tillhört Steve Harris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in