Citat:
Ursprungligen postat av
fuckdwn
Hej! Vad exakt ska jag skicka? Har skickat in 3 månaders transaktioner från banken men nu har jag fått detta email?
To approve your Source of Wealth and Funds we will need to understand the source of wealth and the funds used to deposit, the easiest way would be a full bank statement with a salary deposit on it, showing the transactions for the past 3 months including the balance and transactions in between. Kindly note that it would be helpful to help us understand the trail of funds from your income leading to your relationship with us including supporting documentation.
Jag uppfattar det som att dom vill ha dokument som styrker dina inkomster dom senaste tre månaderna, vilket du har gjort om du har skickat in dokument som visar alla dina transaktioner dom senaste tre månaderna.
Jag tror att du behöver nämna vilka av transaktionerna som kommer från din arbetsgivare, komplettera med dina lönespecifikationer som styrker att det verkligen är utbetalningar från din arbetsgivare.
Eftersom att dom uppenbarligen inte kan svenska så kan dom förmodligen inte avgöra vilka av transaktionerna som är din lön.
Detta är en säkerhetsåtgärd mot penningtvätt, som måste ske kontinuerligt om man inte vill få kraftiga böter. Dom skiter fullständigt i hur mycket pengar du har spenderat dom senaste tre månaderna, dom vill bara veta var du får dina pengar ifrån.