Citat:
Ursprungligen postat av
apanola12
Blivit tjock så inte så vältränad kanske. Kan springa en mil på under 60 min iaf (med liten marginal). Brukar väl användas som någon sorts måttstock på om man är en riktig soffpotatis eller inte. Springer en del och cyklar en del för transport. Har inte tänkt mig använda så mycket motstånd utan mer snabbt trampande.
Någon mer som testat dessa modeller?
Man brukar rekomendera spinningscyklar. De är grymma i kvalitén och begagnade från riktiga gym är inte så dyra. Runt 5-6 tusen? En sådan kan du köra skiten ur dig på och den håller ändå hela din livstid.
Tänk att motionscyklar på gym ligger från 30 tusen och löpbanden från 60 tusen. Köper du en motionscykel för 10 tusen så får du något i papper typ som går sönder när du väl börjar använda den. Blir dyrt! Reservdelar och service osv. Det är mycket du ska kolla upp. Grejen som ger motståndet sliter man ut på några veckor som nämndes ovan.
Har själv en Cybex för 40 tusen hemma. Men teknikern rekomenderade mig att inte använda den när han såg mina lår. Och jag är inte så stor... Så undvik!