Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Någon fler än jag som noterat detta?
Man annonserar ut sin bil under rubriken "intressekoll". Pris ges vid kontakt kan det stå. Jasså.
Tänker då genast att priset kommer vara skyhögt, för annars hade man ju kunnat stå för det utan rädsla för att skrämma iväg spekulanter. Låter vidare som man inte är särskilt intresserad av att sälja, utan bara till nöds kan tänka sig att göra det om något dumhuvud bjuder dubbla marknadsvärdet.
Någon som har svarat på en sådan annons? Jag har aldrig gjort det och skulle känna väldigt stor tveksamhet för att ens bemöda mig. Känns inte som det skulle sluta med affär kort sagt.
Kanske någon som själv "intressekollat" på blocket, marketplace osv, och sålt något? Vad är anledningen till att man inte väljer att helt enkelt sätta ut ett pris som man tycker känns rimligt för att nå en försäljning?
Det är folk som vill ha maximalt betalt som gör en intressekoll. Nu verkar chipskrisen var löst så nu kommer priset på begagnade bilar att rasa, de vet bara inte om det. Såg bilar senast idag som var prissatta med 30K+ över normalpris. Snart kommer vi se nya bilar reas ut, vem fan vill betala överpris för en begagnad då?