2022-07-15, 12:55
Medlem
Ni har för höga tankar om den svenska väljarkåren.
Står det "NAZI Sverigedemokraterna NAZI NAZI!" i tidningarna och på TV-nyheterna räcker det för att tappa en massa röster.
Visst finns det många som ser igenom detta numera, men det är inte deras röster som står på spel och måste vinnas i valet.
2022-07-15, 12:55
Medlem
Batmanlions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Syftet är att göra avbön, kunna beskylla V och S för att inte gjort ”detsamma” samt för att beskriva hur ”snälla” de blivit nu.

Om just Vänsterpartiet har det ju tagit fram en vit – Lik i garderoben 1992. Några år efter kalla krigets slut.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lik_i_garderoben%3F

Att Sverigedemokraterna släpper boken nu tror jag är precis som du säger för att kunna beskriva att de är ett annat parti idag. Sedan har de strategiskt delat upp det i två delar för att för mycket sanning inte ska komma på gång.
2022-07-15, 12:58
Medlem
Batmanlions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
När kommer S och V:s vitbok?

Vitboken om Vänsterpartiet heter Lik i garderoben och kom ut för trettio år sedan. Strax efter att kalla kriget avslutades.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lik_i_garderoben%3F
2022-07-15, 13:03
Medlem
Batmanlions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
SD tar med vitboken avstånd från en vettig och människovänlig politik - Detta borde skapa rubriker om något!

Ja, men att ”ta avstånd” och att ”ta avstånd” är ju olika saker. Bara för att de ”tar avstånd” innebär ju inte att de överger sina grundläggande idéer. Det handlar ju om att få makten tänker jag.
2022-07-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Precis. Jag kommer rösta på dem ändå inte för att de är så jävla förträffliga direkt, för det är de inte, men för att de är det parti att rösta på om man vill ha något hopp att invandringspolitiken ska bli mer restriktiv.

Vitboken skiter jag i helt och hållet. Jag hade varit mycket mer hype om det var Sverigedemokraternas kokbok som kom ut.
Haha!! ja, Sverigedemokraternas kokbok ser jag också fram emot! Vad kan vi förvänta oss för kulinariska sensationer i den tro?
2022-07-15, 13:23
Medlem
Om Vänsterpartiet kan tycka att PKK är helt en helt ok grupp idag trots sin blodiga historia så borde väl vänstern inte heller bry sig om Sd:s brokiga förflutna?
2022-07-15, 13:24
Medlem
Fullständigt ointressant med vitbok, men vänsterdårarna får ju gotta sig lite. Det kommer fortsätta med skjutningar, våldtäkter, bilbränder i sommar så valet är inte hotat för SD om folk öppnar ögonen.
2022-07-15, 13:36
Medlem
Å så förnekar Martin Kinnunen att partiet var rasistiskt och fascistisk när partiet såg morgondagens ljus. Det är ju som om någon skulle förespråka att jorden är platt. Hur var det nu gjordes inte den här vitboken för att lägga alla kort på borden?
2022-07-15, 13:38
Medlem
Freedomterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Haha!! ja, Sverigedemokraternas kokbok ser jag också fram emot! Vad kan vi förvänta oss för kulinariska sensationer i den tro?

Mattias Karlsson har ju en förkärlek för curry så man kan ju föreställa sig

Han har ju bland annat utryckt sig så här ”får lite ont i magen av delar av vitboken" så det är nog stark mat.

skämt åsido så framstår dom bara som mer patetiska än dom är. största problemet är just att dom INTE är NS överhuvudtaget.
2022-07-15, 13:44
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungensilviaochjag
Klumpen i magen hos SDare när dom inser att det e nazister dom röstar på
Inte alls. Är bara bra för då vet man att de menar allvar med att minska invandringen
2022-07-15, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungensilviaochjag
Klumpen i magen hos SDare när dom inser att det e nazister dom röstar på
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Inte alls. Är bara bra för då vet man att de menar allvar med att minska invandringen

Är vitbokens syfte att minska invandringen? Eller vad menar jultomten?

Jag kan inte se hur vitboken skulle bredda partiets väljarunderlag (vilket är det enda skäl jag kan se med den) eftersom den ändå inte kan ändra på partiets nazist-fascistiska historia från relativ närtid.

För mig är projektet obegripligt.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-07-15 kl. 14:12.
2022-07-15, 14:14
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Är vitbokens syfte att minska invandringen? Eller vad menar jultomten?

Jag kan inte se hur vitboken skulle bredda partiets väljarunderlag (vilket är det enda skäl jag kan se med den) eftersom den ändå inte kan ändra på partiets nazist-fascistiska historia från relativ närtid.

För mig är projektet obegripligt.
Jag svarade endast på påståendet att SDs väljare skulle få en klump i magen av att ha röstat på nazister

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in