2025-02-28, 08:01
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Hon gick på Drottninggatan och filmade att det var så fint där hon hsrcsitt hem och bor.

Vad kan polisen vilja henne?

Ja, hon tycks se vandrarhemmet som ett permanentboende.

Hon sa något om att polisen vill förhöra henne, tyckte jag.
Men om vad??
Citera
2025-02-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy

Men om vad??

Hon lär nog bli portad där som på de andra ställena.

Vi får nog veta vad polisen vill eftersom hon kommer spy galla och säga det har fel
Citera
2025-02-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av areharviskabo
Sjukt att hon såg 10 år yngre ut för bara två-tre år sen och att man märker hur hon trots märkligt beteende och långa rants om killar sex och alkohol (som alltid varit hennes grej), pratar sååå mycket mer sammanhängande och verkar mycket mer vältalig och skärpt. Och nykter såklart.

En annan människa då. Visst hon hade sina fel men nu har det gått åt skogen och hon blir bara mer och mer nedgången för varje minut som går och för varje vinklunk som slinker ner…

Att banta ner sig snabbt och att supa samtidigt måste vara den ultimata kuren för att snabbt se äldre ut. Fattar verkligen inte de i hennes kommentarsfält som skriver "Du ser ut att må så bra nuförtiden", tänker..

Undrar om vräkningen blev den sista stressoren som skulle till för att grav psykisk ohälsa skulle bryta ut.
Citera
2025-02-28, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Hon gick på Drottninggatan och filmade att det var så fint där hon hsrcsitt hem och bor.

Vad kan polisen vilja henne?

Är inte omöjligt att det har med sänggrannen som gav henne en massa krafs att göra. Är ju mest troligt stöldgods. Polisen kanske vill förhöra henne angående om hon vet något om sänggrannen, men det är bara vilda spekulationer. Någon skrev att hon fejkanmält Hassan också, så det kan ju även gälla det. Kan nog gälla många saker, hon är så pass labil och berättar nog långt ifrån allt som sker.
Citera
2025-02-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är inte omöjligt att det har med sänggrannen som gav henne en massa krafs att göra. Är ju mest troligt stöldgods. Polisen kanske vill förhöra henne angående om hon vet något om sänggrannen, men det är bara vilda spekulationer. Någon skrev att hon fejkanmält Hassan också, så det kan ju även gälla det. Kan nog gälla många saker, hon är så pass labil och berättar nog långt ifrån allt som sker.

Ja svårt att veta vad ..
Citera
2025-02-28, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy

Men om vad??

Just det där boendet kommer göra henne sjukare i längden, det finns inte ens fönster på bygget. Kropp och psyke är inte utvecklade för att ensam ligga i en säng och tiktoka i ett "hem" utan fönster. Hör hon inte hur sjukt det låter att bo och leva så? Även om Gräddis själv tycker att hon nu är fullt frisk, så förstår jag inte hur hon isåfall kan vara så obildad att hon tror detta Hostel är en bra psykosocial miljö i längden?
Senast redigerad av Florman 2025-02-28 kl. 09:20.
Citera
2025-02-28, 10:03
Medlem
Citat:
Just det där boendet kommer göra henne sjukare i längden, det finns inte ens fönster på bygget. Kropp och psyke är inte utvecklade för att ensam ligga i en säng och tiktoka i ett "hem" utan fönster. Hör hon inte hur sjukt det låter att bo och leva så? Även om Gräddis själv tycker att hon nu är fullt frisk, så förstår jag inte hur hon isåfall kan vara så obildad att hon tror detta Hostel är en bra psykosocial miljö i längden?

Ja precis. Om jag var hon hade jag försökt hyra ett rum hemma hos någon, hitta en sysselsättning, bryta mönster. Men tror inte det kommer hända för enligt henne är det inte hennes ansvar att fixa det, PLUS att hennes mentala och fysiska förutsättningar inte klarar av det.
Citera
2025-02-28, 10:10
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Hon ser nog bara fördelar med det där boendet, att det saknar fönster tror jag inte bekommer henne.

Hon ” bor” ju i Gamla Stan nu, slipper trista hushållssysslor, har nära till daglig shopping och fyllehak.
Och är hon trött, så kan hon ligga och supa sig ännu snyggare i våningssängen.

Det enda som saknas i tantens liv nu är en ” kille” med bostad i inom tullarna. Som kan överösa henne med ” tjärlek
och Lyx”.
Men hon räknar nog med att han dyker upp i sinom tid, hon har råd att vänta innan pengarna är slut.
Citera
2025-02-28, 10:34
Medlem
Tror ni Pia har kontakt med sina barn, att hon varje dag skickar dem små meddelanden där hon kollar hur läget är och skriver att hon saknar dem? Tror ni att hon skickar presenter till dem? Jag tror fan inte det och det måste väl bero på att anknytningen gick åt helvete när barnen var små, så de aldrig utvecklade några starka band? Tycker väldigt synd om pojkarna och även om exet som måste göra allt själv.
Citera
2025-02-28, 11:18
Medlem
Citat:
Tror ni Pia har kontakt med sina barn, att hon varje dag skickar dem små meddelanden där hon kollar hur läget är och skriver att hon saknar dem? Tror ni att hon skickar presenter till dem? Jag tror fan inte det och det måste väl bero på att anknytningen gick åt helvete när barnen var små, så de aldrig utvecklade några starka band? Tycker väldigt synd om pojkarna och även om exet som måste göra allt själv.

Har svårt att tro att hon får träffa dem öht. :/ Hennes ex tillät henne inte att träffa dem när hon hade druckit dagen/natten innan och som situationen är nu är väl all kontakt i så fall utplånad. Hennes självcentrering står nog mellan det mesta…
Stackars barn, hoppas de inte iakttar deras mamma pågående förfall.
Citera
2025-02-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikbengan
Har svårt att tro att hon får träffa dem öht. :/ Hennes ex tillät henne inte att träffa dem när hon hade druckit dagen/natten innan och som situationen är nu är väl all kontakt i så fall utplånad. Hennes självcentrering står nog mellan det mesta…
Stackars barn, hoppas de inte iakttar deras mamma pågående förfall.

Är väl mest småtjejer som hänger på Tiktok, men man befarar ju det värsta, att kompisar berättat vad som pågår och att de därför tittar på henne. De kan ju även göra det för att de saknar henne 😞

Hon har väl ändå inte kontaktförbud, så SMS och presenter borde hon väl få skicka? 🤔 Sånt litet kan betyda så otroligt mycket för barn. Allt är inte svart/vitt, men sjäkvcentreringen är förstås en nackdel
Senast redigerad av Florman 2025-02-28 kl. 11:29.
Citera
2025-02-28, 11:39
Medlem
Citat:
Är väl mest småtjejer som hänger på Tiktok, men man befarar ju det värsta, att kompisar berättat vad som pågår och att de därför tittar på henne. De kan ju även göra det för att de saknar henne 😞

Hon har väl ändå inte kontaktförbud, så SMS och presenter borde hon väl få skicka? 🤔 Sånt litet kan betyda så otroligt mycket för barn. Allt är inte svart/vitt, men sjäkvcentreringen är förstås en nackdel

Tänkte på det innan, att de fick varsitt paket med nudlar av henne innan hon fick pengarna från försäljningen. Tvivlar på att de fått något annat efter det dessvärre. På henne lät det också som att nudlar var en högst rimlig och bra present till två barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in