2024-12-07, 20:12
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja, vi tänker olika. Jag nog mer, som de flesta andra här än du?

Absolut behövs ingen elakhet, för olika åsikter.
Säkert varit elak, obetänksam.

Jag blir nog fortfarande irriterad på dig, liksom du på mig, rörande Pia.
Men, även tonen blir hård - så är den inte riktad mot dig.
Vi ventilerar tankar om Pia.

Nu, jätte OT!

Ja, jag har väl också förståelse för hur ni andra tänker, och ser på allt...

Vi formas ju alla av erfarenheter, m.m. och jag har ibland försökt att förklara här i tråden, (även om många inte verkar uppfatta det,) att jag inte tycker Pia gör rätt i allt, kanske inte ens i det mesta, men att jag har den synen på det att det är fult att hålla på att hata, och håna, en ganska 'trasig människa...'

Ingen av oss här kan se, och förstå, allt ur hennes synvinkel...

Hon är, som vi andra, formad, ja, t.o.m. antagligen skadad, av saker/trauman, som vi inte vet något om...

Alla människor har 'sin historia... '
Därför vill jag inte döma någon...
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2024-12-07 kl. 20:18.
Citera
2024-12-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Pia är beroende av TT, vin, snus o idominsalva.
Hon har ett bekräftelsebehov som gör att hon suger i sig den uppmärksamhet som kommer med TT. TT är väl det som bekräftar henne som individ. Responsen på hennes görande skapar ett behov av att bli mer o mer obscen vart efter.

Vad ska hon på Kanarieöarna att göra...mer än kolka billigt vin ur hink? Nu får hon ju en massa uppmärksamhet som "hemlös lolla som lallar omkring som hjälplös miljonär..."Offerkoftan blir en offerall!

Hennes egna ord: "Frifräsare." Jojo...snyltare, kallar jag det.
Jag kan se Gräddis dricka Sangria på en grisfest och förstöra julen för svenska pensionärer.
Citera
2024-12-07, 20:25
Medlem
Ännu en uppdatering från Tiktok. Nu har hon ringt socialjouren i Stockholm, Huddinge och Älvsjö och gnäller över att de ”inte kan hjälpa ett skit” utan bara kan erbjuda henne plats på hotell som hon själv behöver betala, men inte själv får välja vilket hotell hon bokas in på. Bevisligen vill Pia helt utan motprestation få en lägenhet eller bokas in på lyxhotell utan att behöva betala. Undrar när, om alls, poletten kommer trilla ner att ”beggars can’t be choosers”.

Oklart dock vad som hände med tjejen som skulle betala för hostel… Edit: Båda uppdateringarna kom ungefär samtidigt, så det är möjligt att hon fick pengar för hostel efter att hon tackat nej till hotell via socialjouren.
Senast redigerad av kloakdjur 2024-12-07 kl. 20:27.
Citera
2024-12-07, 20:36
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Ja, jag har väl också förståelse för hur ni andra tänker, och ser på allt...

Vi formas ju alla av erfarenheter, m.m. och jag har ibland försökt att förklara här i tråden, (även om många inte verkar uppfatta det,) att jag inte tycker Pia gör rätt i allt, kanske inte ens i det mesta, men att jag har den synen på det att det är fult att hålla på att hata, och håna, en ganska 'trasig människa...'

Ingen av oss här kan se, och förstå, allt ur hennes synvinkel...

Hon är, som vi andra, formad, ja, t.o.m. antagligen skadad, av saker/trauman, som vi inte vet något om...

Alla människor har 'sin historia... '
Därför vill jag inte döma någon...

Förståelse för hur du tänker, och med all respekt.

Vi måste hålla oss till tråden här nu,

Men Tack för Det Goda Samtalet.

Även om Vi inte delar uppfattning, så är det inget personligt.
🌺
Citera
2024-12-07, 20:55
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdjur
Ännu en uppdatering från Tiktok. Nu har hon ringt socialjouren i Stockholm, Huddinge och Älvsjö och gnäller över att de ”inte kan hjälpa ett skit” utan bara kan erbjuda henne plats på hotell som hon själv behöver betala, men inte själv får välja vilket hotell hon bokas in på. Bevisligen vill Pia helt utan motprestation få en lägenhet eller bokas in på lyxhotell utan att behöva betala. Undrar när, om alls, poletten kommer trilla ner att ”beggars can’t be choosers”.

Oklart dock vad som hände med tjejen som skulle betala för hostel… Edit: Båda uppdateringarna kom ungefär samtidigt, så det är möjligt att hon fick pengar för hostel efter att hon tackat nej till hotell via socialjouren.

Tror Pia fått hybris, helt enkelt. Tror även att Pia gillar att sprida ut att hon minsann är stadd vid kassa, men anser ändå att andra ska betala. Hon lattjar "hemlös" för det ger henne uppmärksamhet.
Hon har inte behövt tillbringa en enda natt på gatan alls, efter det att hennes lägenhet gick på exekutiv auktion, då soc hade en plan för Pia. Detta valde hon bort, eftersom Pia vill ha drama i sitt liv. Det ger mer bekräftelse.

Hasan valde hon för att han var lätt att hänga ut på TT. Pia njuter av galningarna som nappar på hennes skit.
Intressant hur det går för Pia...hon är en karta över hur långt en person är beredd att gå och hur djupt hon kan tänkas sjunka innan hennes universum briserar.
Citera
2024-12-07, 21:47
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdjur

Undrar även är polleten kommer trilla ner hos dessa, oftast tjejer, som tjatar om medkänsla och empati när folk kritiserar henne.
Citera
2024-12-07, 21:50
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
💩

Jo.
Förstår nog, Varför Vi andra här, inte förstår Pia Nybergs tankar / resonemang, som vi har våra tankar kring.

Och, tänker såklart väldigt Olikt.

Men, alla får tänka på sitt sätt här.
Utan att bli mobbade?
Citera
2024-12-07, 21:51
Medlem
MrsLibras avatar
Jag tror Pia har fått en överförmyndare!! Kanske att hennes familj eller exet ansökt om det bakom kulisserna?
Vad baserar jag detta på? Jag vet nämligen att hennes pengar är utbetalda av Kronofogden. Så jag har tänkt att Gräddis bara ljuger och vill fortsätta leka hemlös.. men nu såg jag att i hennes senaste post på tiktok så skrev hon under en kommentar att hennes pengar hålls ifrån henne av kronofogden. Och det står därefter "Överförmyndare!" (Har print på kommentaren av Pia, men vet inte hur jag lägger upp) Hon blandar nog ihop det, för det är inte KF som är överförmyndaren. Men helt ärligt, där tror jag vi har det. Hon vägrar samarbeta med socialtjänsten, för hon vill icke bli nykter, eller lyssna på deras råd osv. Pengarna är förmodligen säkrade av en överförmyndare, och det är nog lika bäst! Hoppas detta är sant och att hon kan tvingas till den vård hon behöver. Hur hon satt häromdagen och pratade om att barnen inte var viktigare än alkohol sa precis allt...
Citera
2024-12-07, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Jag tror Pia har fått en överförmyndare!! Kanske att hennes familj eller exet ansökt om det bakom kulisserna?
Vad baserar jag detta på? Jag vet nämligen att hennes pengar är utbetalda av Kronofogden. Så jag har tänkt att Gräddis bara ljuger och vill fortsätta leka hemlös.. men nu såg jag att i hennes senaste post på tiktok så skrev hon under en kommentar att hennes pengar hålls ifrån henne av kronofogden. Och det står därefter "Överförmyndare!" (Har print på kommentaren av Pia, men vet inte hur jag lägger upp) Hon blandar nog ihop det, för det är inte KF som är överförmyndaren. Men helt ärligt, där tror jag vi har det. Hon vägrar samarbeta med socialtjänsten, för hon vill icke bli nykter, eller lyssna på deras råd osv. Pengarna är förmodligen säkrade av en överförmyndare, och det är nog lika bäst! Hoppas detta är sant och att hon kan tvingas till den vård hon behöver. Hur hon satt häromdagen och pratade om att barnen inte var viktigare än alkohol sa precis allt...

Lägg upp bild på imgur.com
Citera
2024-12-07, 22:06
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
Lägg upp bild på imgur.com

https://imgur.com/a/4w1LBxy
Citera
2024-12-07, 22:09
Medlem
MaeWests avatar
Citat:

Kan ju vara hennes ex som ansökt om förmyndare med tanke på Pias mentala tillstånd.
Citera
2024-12-07, 22:10
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
https://imgur.com/a/4w1LBxy

Denna galna blick...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto