2024-11-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Inga uppdateringar från P idag gör att folk börjat spekulera i om detta rör sig om henne:

https://nyttiflempan.sh.se/kvinna-pakord-vid-overgangsstalle/

Olyckan skedde onsdag eftermiddag så är inte hon.
Citera
2024-11-21, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korvasita
Olyckan skedde onsdag eftermiddag så är inte hon.

Skönt att ha det ur världen!
Citera
2024-11-21, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Ja det är oroande särskilt nu när det är så kallt ute. Hon hade inte druckit något på 2 dagar sa hon och skulle dricka vin idag. Kanske har hon fått komma hem till någon idag. Hon har ingen kontakt med sin familj och har inga vänner. Ex maken har troligtvis dragit ett stort lass under deras förhållande och kan inte hålla på att hjälpa i all evighet Även om han och Pia har gemensamma barn så behöver han ha ett eget liv. Han kan ha erbjudit sig men hon kanske har tackat nej. Hon har fått erbjudande om tak över huvudet av soc men tackat nej. Pga att hon vill inte betala för boendet när hon får pengar.

Jag är fullt medveten om det du beskriver men jag tycker att man, både som person och vi som samhälle, behöver ta större ansvar för personer som uppenbart inte klarar av att ta hand om sig själva. Det går inte att peka på att hon ska ta rimliga beslut om sig själv och sin säkerhet och vara ansvarig för sig själv, hon är för sjuk för det.

Självklart måste exmaken kunna ha ett eget liv, men det är skillnad på att få slippa bråka efter en skilsmässa och att hjälpa till akut när ens barns mamma hamnat i hemlöshet. Säger inte heller att han är ensamt ansvarig, bara att han har ett utökat ansvar när det gått så här långt.
Citera
2024-11-21, 15:33
Medlem
Marcusdemortes avatar
Hon var aktiv på TikTok för en timme sedan. Fick ett PM. Men vet inte var hon är eller vad hon gör.
Citera
2024-11-21, 15:34
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Pia lämnade ju login imorse?
Finns nog inget vin i sikte där?
Dessutom fick hon sova på madrass, inte i himmelssängen på ejderdun.

Så jakten på det ultimata snyltgästboendet, går vidare?

Pia sa ju igår att hon skulle få pengar från OF idag och då var det vin som gällde. Tänker spontant att om hon hade löst vin skulle vi redan sett en story med en mycket nöjd påverkad Gräddis. Kanske strulade utbetalningen och Pia fick ett enormt utbrott så polis fick hämta henne vid systemet.

Eller så är hon inom vården...skakningarna var ju värre än någonsin igår. Cold turkey på alkohol kan ge delirium och vara rent farligt.
Så går mina tankar iallafall.
Citera
2024-11-21, 15:38
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:
Jag är fullt medveten om det du beskriver men jag tycker att man, både som person och vi som samhälle, behöver ta större ansvar för personer som uppenbart inte klarar av att ta hand om sig själva. Det går inte att peka på att hon ska ta rimliga beslut om sig själv och sin säkerhet och vara ansvarig för sig själv, hon är för sjuk för det.

Självklart måste exmaken kunna ha ett eget liv, men det är skillnad på att få slippa bråka efter en skilsmässa och att hjälpa till akut när ens barns mamma hamnat i hemlöshet. Säger inte heller att han är ensamt ansvarig, bara att han har ett utökat ansvar när det gått så här långt.

Han FÅR inte ta hem henne kring barnen. Hans ansvar är barnen. Och det räckte första vändan han & hennes familj betalade akuta skulder för att förhindra vräkning. Dom har redan gjort det här minst en gång & fått skit för det.
Citera
2024-11-21, 15:48
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Oroad för P. Snart är det kväll igen och snön ligger tung över Huddinge. Snö, kyla, hemlöshet. Hemskt. P verkar vara så djupt nere i sin psykiska ohälsa och sitt missbruk att hon inte begriper själv hur akut situationen är.

Just Huddinge kommun har ett uppsökande team inom socialtjänsten som rimligen borde agerat för länge sedan och på andra vis än att bara sätta upp en lapp på hennes dörr. De har ju en mängd andra insatser de kan ta till som inte innefattar ekonomiskt bistånd. P hade behövt en boendestödjare för länge sedan. En heltidssjukskrivning på lång sikt eftersom att hon helt enkelt inte är arbetsför i det här skicket. Ingen, varken vi eller samhället, kan förvänta sig att någon med ett missbruk och svår psykisk ohälsa huxflux ska vilja ha hjälp och söka den självmant. Det ansvaret går inte att lägga på någon som är sjuk hur mycket man än tycker att det ingår i ett vuxenansvar.

Undrar också var tusan familj och vänner befinner sig? Exmaken? Hon har garanterat, givet sin sjukdomsbild, betett sig som ett as mot samtliga men även dessa borde väl känna någon form av ansvar för att få tak över hennes huvud? Åtminstone för barnens skull, så man med gott samvete kan säga till dem att man gjorde allt för att rädda deras mamma.

Familjen bor kvar i finland, några vänner har hon inte utöver x männen.
De erbjöd henne boende på hotell men hon sov där bara en natt, checkade sedan ut eftersom hon inte ville betala för flera veckor. Man kan inte bo gratis tyvärr.
Men förhoppningsvis löser det sig på nåt annat vis.
Citera
2024-11-21, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikPanik
Han FÅR inte ta hem henne kring barnen. Hans ansvar är barnen. Och det räckte första vändan han & hennes familj betalade akuta skulder för att förhindra vräkning. Dom har redan gjort det här minst en gång & fått skit för det.

Får inte? Säger vem? Jag har läst allt som publicerats om deras vårdnadstvist och det står ingenstans i varken domar eller liknande att han inte får ha hem henne. Han har tilldelats vårdnaden om barnen för att han är en mer stabil förälder och kan tillgodose deras behov bättre än hon kan, ingenting annat.

Och vilken ”skit” har de fått, menar du?
Citera
2024-11-21, 15:50
Medlem
Citat:
Just Huddinge kommun har ett uppsökande team inom socialtjänsten.

Jaha, my bad. Gick in och kollade nu. Men oavsett lär de inte ha koll på hennes sociala medier och ha koll på dagsstatusen direkt. Sen vet ju ingen var hon är, de lär inte ge sig ut och leta efter henne. Dessutom har de ju redan kontaktat henne med information och hon har med all önskvärd tydlighet sagt och visat att hon inte vill ha någon hjälp.
Citera
2024-11-21, 15:51
Avslutad
Citat:

Ja det översta håller jag med dig om. Hade jag fått bestämma så skulle det finnas någon typ light version av LPT eller LVM.
Tycker att det är fruktansvärt att det inte går att ordna något då personen saknar insikt i sin situation
Däremot står jag fast vid det jag skrev om exmaken. Han har ingen skyldighet att hjälpa henne. Sen kan han ha försökt men att hon har avböjt. Han har en ny kvinna och ska absolut inte känna skuld eller dåligt samvete. Jag tror att barnen har det bra där. Skulle han fortsätta att försöka hjälpa och stötta henne. Så kan han till slut braka ihop i en utmattningsdepression. Många anhöriga hjälper och stöttar men till slut når även dom en gräns.
Ja visst det är barnens mamma. Men han har skilt sig och startat ett nytt liv. Om det allra värsta tex skulle hända Pia ( vilket jag självklart inte hoppas) Så hade jag aldrig någonsin lagt skulden på honom tex. Det är soc och vården som ska ta sig an Pia och jag önskar som jag sa tidigare att det ska komma en ny lag. Typ Light version av LVM och LPT
Citera
2024-11-21, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdjur
Jaha, my bad. Gick in och kollade nu. Men oavsett lär de inte ha koll på hennes sociala medier och ha koll på dagsstatusen direkt. Sen vet ju ingen var hon är, de lär inte ge sig ut och leta efter henne. Dessutom har de ju redan kontaktat henne med information och hon har med all önskvärd tydlighet sagt och visat att hon inte vill ha någon hjälp.

Det är inte rimligt att förse en svårt sjuk människa med ”information” och tänka att de ska ta rationella beslut om sig själva eller vilja ta hjälp genom att få en lapp på ytterdörren, det vet socialtjänsten också. Vi kan inte ha ett samhälle som ger upp på utsatta för att de själv inte begriper sitt eget bästa, det är en farlig väg att gå.
Citera
2024-11-21, 16:00
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:
Får inte? Säger vem? Jag har läst allt som publicerats om deras vårdnadstvist och det står ingenstans i varken domar eller liknande att han inte får ha hem henne. Han har tilldelats vårdnaden om barnen för att han är en mer stabil förälder och kan tillgodose deras behov bättre än hon kan, ingenting annat.

Och vilken ”skit” har de fått, menar du?

Hans ansvar är att säkerställa barnens trygghet & Pia får enbart vara med barnen ute i Huddinge, barnen bor heltid med pappan & vart ska han placera Pia då tänker du? När Pia är såpass verklighetsfrånvänd är hon en fara för barnen. Precis som när han nekade umgänge, det är hans ansvar.

Vilken skit? Seriöst? Allt hon hävt ur sig om familj & exmaken. Hon vet mycket väl att dom betalade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in