2024-10-15, 14:18
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Ja, du har rätt om 'vuxen, och myndig'...

Men, det finns de som 'är ute på gungflyn, där ingenting längre bär... '

Verkar inte vara så många som har empatin till att 'ta in detta... '
Citera
2024-10-15, 15:01
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten

Dela din empati till alla ensamstående föräldrar, som bara kan servera gröt ikväll,igen. Och får ”sjuka”ett barn från skolutflykt imorgon, då matsäck inte finns.

Till lilla bräckliga tanten, som pausar på rullatorn med ” Veckans Reklamblad ”, innan hon går in i matbutiken och köper ett grillat kycklinglår och utgången potatissallad på röd lapp, fastän hon jobbat sen 14, tagit hand om barn, sjuk man.
Och längtar efter dillkött.

Till mannen, som ” bara gjort sig lite illa” på jobbet, men bortser ihållande smärtan i axeln, då han inte vill oroa fru och familj.

Till någon, som blivit förälder till en förälder,fått sätta egna Livet på Paus och obetalt tar hand om en sjuk älskad sådan..

Listan kan göras Lång..

Hur tänker du kring det?
Citera
2024-10-15, 15:05
Medlem
vonDys avatar
Citat:

I paritet med det jag svarade dig.
Citera
2024-10-15, 16:04
Medlem
Jag vet inte riktigt vad du menar med din liknelse...

Det är synd om många...

Varför ställa olika livsöden mot varann...?
Citera
2024-10-15, 16:27
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt vad du menar med din liknelse...

Det är synd om många...

Varför ställa olika livsöden mot varann...?

Det är synd om många, ja.

Utan att jämföra livsöden, så undrar jag hur du tänker här?

Och, naturligtvis är detta en människa, som inte förtjänar något ont, liksom ingen.

Men, hur känner du empati med?
Citera
2024-10-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Och de, som kanske har sig själva att tacka, utan någon annan? De, utan förutsättningar, som klarat att resa sig och fixa ett Liv.

Nog ingen stor nåd, utan bara en jävla Vilja?

Jag säger inte att även de finns...

Då är de starka mentalt, men, alla är inte det...
Citera
2024-10-15, 17:02
Medlem
Även mental styrka, och en uthållig vilja, är en nåd man fått...

Förvalta den rätt...

Se inte ner på andra...
Citera
2024-10-15, 17:21
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Förvalta den rätt...

Se inte ner på andra...

Kan bara tala för mig själv, har aldrig gjort. Tror inte att de flesta heller här gjort.

Däremot, finns det kanske många här, som kämpat/kämpar och upplever dig lite provocerande?
När du värnar om den här människan?
Som bara ” kräver”?

Kan du inte dela empati, godhet, kanske en matkasse, till någon som behöver? Istället?

Finns ju på FB.
Pia slängde ut matkassarna hon fick.
Citera
2024-10-15, 17:22
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Du får väl kämpa lite för Pia nu? Jag tycker det är kul med någon som tycker annorlunda sen verkar hon ju lite mer normal i de senaste filmerna när hon är mer nykter. Kanske det finns hopp om gräddis ändå?
Jadå, vi behöver bara se till att all alkohol på hela planeten försvinner så kan hon vara konstant "nästan normal"!
Citera
2024-10-15, 17:43
Avslutad
Kan vi bara sluta leka Moder Theresa. Jag har jobbat med missbrukare, inom psykiatrin och socialtjänsten. Då och då stöter man på den här typen av personer och det är inte ett dugg synd om dem. Det hjälper inte ett dugg att tycka synd om dem.
Ger du dem hundra kronor blir de förbannade för att de vill ha tusen.
Ger du dem en varm jacka blir de förbannade för att det är fel färg, modell eller märke.
Det är deras grandiosa självbild som placerat dem där de är, inte omständigheter. De har hamnat där de är pga de krävt för mycket. Livet handlar inte om saker man "råkar ut för av en slump " om vi räknar bort då man blir utsatt för brott.

Vi är flera som har kontaktat gräddis privat, utanför sociala medier och hon har spottat rakt på oss, slängt mat, för det var inte i hennes smak. Sagt nej till att folk ska betala hennes elräkning eller avgift till brf för hon anser att då ska man ge pengar direkt till henne

Hon var en sådan person redan i sitt äktenskap men då hennes man och familjen fanns kvar runt henne så kom hon undan. Men man får nog en dag
Jag har, som jag nämnt tidigare, en bror som är en kopia sv Pia bortsett från att han inte dricker så mycket.......jag drog på mig skulder för att hjälpa honom med pengar till hyran...guess what? Han betalade inte hyran....på två år. Och inte fick jag tillbaka pengarna heller.

Ta ner glorian och ställ dig i ett soppkök o h gör nytta med empatin du säger dig att ha
Citera
2024-10-15, 19:17
Medlem
Citat:

Förvalta den rätt...

Se inte ner på andra...

Du ser ju gladeligen ner på folk i den här tråden?

Vad ger det dig att visa dig empatisk vad gäller Pia? Är du egentligen en lite småelak person?

Kompenserar du nu i din fina empati för Pia? Är elak annars. Ditt beteende brukar handla om det.

Hon har fått hemlagad mat, vin, drinkar ute på ställen och annat av Hassan. Och vad gör hon för att tacka honom för det? Lever jävulen så att han inte kan sova. Honom kan jag känna empati med. Han är sjuttio år och jobbar och lägger ner en del av de pengarna på en kvinna som inte är femtio år än. Och som vägrar söka jobb. För det vill hon inte.
Senast redigerad av BellaKleva 2024-10-15 kl. 19:21.
Citera
2024-10-15, 20:01
Medlem
biljardballes avatar
Hon har nu blivit nekad försörjningsstöd enligt hennes senaste video.
Det var det jag sa skulle hända. Det finns ingen som helst anledning för henne att få försörjningsstöd, bla. för hon äger en bostadsrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in