2024-10-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Jag anser inte att jag helt utan någon som helst 'koll' har 'kastat mig in i den här diskussionen', utan jag har bara uttryckt en åsikt där jag försöker se lite bortom vad de allra, allra flesta verkar göra här.

Men nu är jag en aning trött på att ständigt bli klankad på, så nu kanske jag behöver en liten paus...
Och, ev, ni från mig, efter vad jag upplever...
Ät lite vitaminer så blir du pigg!
Citera
2024-10-14, 22:15
Avslutad
Citat:
Ok, är allt detta sant, så är det ju inte bra...

Der är sant. Det finns på film. På YT.

Citat:

Jag började läsa om Pia/Gräddrumpan för något år sedan, ev lite senare, så allt har jag väl inte tagit del av...

Och ändå har du mage att komma in här och dumtjafsa och mästra andra som vet betydligt mer?

Citat:
MEN, jag tolkar det till viss del, i alla fall, som att stor sorg ligger bakom att hon blivit som hon blivit...

Du kanske skulle tolka lite mindre och hålla käften lite mer? Vore bra för alla.
Citera
2024-10-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Der är sant. Det finns på film. På YT.

Och ändå har du mage att komma in här och dumtjafsa och mästra andra som vet betydligt mer?

Du kanske skulle tolka lite mindre och hålla käften lite mer? Vore bra för alla.

HAHA, underbart med någon som talar klarspråk!
Citera
2024-10-15, 00:29
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
- För lång och otrogen tjänst.
Det kan väl ändå inte vara därför han låter henne bo där? Vem vill ha den där skatan? Tror de flesta föredrar nog att vara utan då.
Citera
2024-10-15, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Det kan väl ändå inte vara därför han låter henne bo där? Vem vill ha den där skatan? Tror de flesta föredrar nog att vara utan då.

Vi får väl påminnas om att Hassan påstås vara närmare 70år så då är hon väl ett "kapp".
Citera
2024-10-15, 04:40
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstek
Vad yrar du om, varför sitta och gissa? Senast jag såg någon kolla upp hennes skuld hos kronofogden var den på drygt 300k, en stor del har ju redan betalats av hennes exman och familjen i finland. Hon har inget lån på lägenheten. Hon köpte den då hon och exmannen sålde huset med ordentlig vinst.
(var ju vinstskatten hon inte betalade som hamnade hos kronofogden som familjen gick in och betalade en betydande av för att hon skulle kunna bo kvar för barnens skull, men då slutade hon istället betala alla räkningar)

Ränknar man lågt säljs lägenheten för kanske 1,5 mille. Räknar vi högt landar hennes skulder på kanske 500k. Hon kommer alltså ha närmare en miljon på kontot.

Hon skulle lätt kunnat vända sitt liv med dom pengarna, om hon hade en gnutta friskhet kvar i hjärnan, men det har hon inte. Hon vill bo "i stan" och inte va en "jävla lantis" så att köpa sej ett boende där hon har råd är uteslutet.

Jag har personligen gett henne många förslag. Hon säger att hon ska skänka pengarna till ett katthem, men det lutar nog åt att dom hamnar på systembolaget istället samt läggs på dyr mat och lustiga kläder till kontot är tomt igen.

Nu är toktanten utslängd ifrån Hassans lägenhet.
https://youtu.be/N1FmwDh40MM?si=teZV3oqVlpwSH4tX
Citera
2024-10-15, 07:49
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Nu är toktanten utslängd ifrån Hassans lägenhet.
https://youtu.be/N1FmwDh40MM?si=teZV3oqVlpwSH4tX

Såsom hon har betett sig mot honom, är det ett under att han låtit henne härja så här länge.

Hoppas att han avslutar den där destruktiva relationen på riktigt nu.

Känns som om hon skulle kunna börja misshandla honom (inte bara psykiskt , som hon ju redan gör ), utan också fysiskt snart.
Citera
2024-10-15, 08:13
Medlem
Citat:
Nu får det räcka.
Det blir alltid påhopp vad jag än skriver här.

För att du har FEL,
Citera
2024-10-15, 08:43
Medlem
Citat:
Ok, så säger vi...

Det är ganska kul att bara hålla med ändå...

Inga avvikande åsikter, så är man ofarlig...

Så vi 'lallar väl på då', alla tillsammans...

Det blir väldigt mycket hat, men kanske viktigast att alla går åt samma håll...

Vad tycker ni...?

Tack alla, lev väl...
Du får väl kämpa lite för Pia nu? Jag tycker det är kul med någon som tycker annorlunda sen verkar hon ju lite mer normal i de senaste filmerna när hon är mer nykter. Kanske det finns hopp om gräddis ändå?
Citera
2024-10-15, 11:21
Medlem
... och nu är hon singel igen, utkastad och Hassan fick ringa 122 inatt för att hon vägrade lämna lägenheten. Enligt hennes story på TT. Skräll!
Citera
2024-10-15, 12:22
Medlem
biljardballes avatar
Hassan har tröttnat på kärringen nu:
https://youtu.be/V7QVb8HIGYA?si=SyPnkYDK1V_uh0G-

Rätt åt henne. Men direkt sätter hon på sig offerkoftan och är plötsligt "utan pengar"...
Skyll dig själv Pia, skyll dig själv.
Senast redigerad av biljardballe 2024-10-15 kl. 12:25.
Citera
2024-10-15, 13:29
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Hassan har tröttnat på kärringen nu:
https://youtu.be/V7QVb8HIGYA?si=SyPnkYDK1V_uh0G-

Rätt åt henne. Men direkt sätter hon på sig offerkoftan och är plötsligt "utan pengar"...
Skyll dig själv Pia, skyll dig själv.

Ja faktiskt, som hon fyllehärjade hos Hassan i helgen. Hoppas att det var droppen för honom nu.

De som försvarar hennes beteenden här, har absolut all rätt att göra det.
Men ge mig en liten anledning till varför det är synd om henne?

Var och en som är vuxen och myndig, ansvarar för sina handlingar. Även Pia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in