2024-10-09, 17:01
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag tror att den blit såld. Jag tror som dig att hon kommer flytta in till Hassan iallafall tillfälligt från den 14 november. Sen tror inte jag att han orkar i längden utan kommer att kasta ut henne. Hon får nog pengar över från lägenheten och dom lär väl gå till vin och tex vandrarhem. Så länge hon inte förstår att hon behöver söka proffesionell hjälp så kommer det att rasa rätt ner.

Ja, och utan att vara nedlåtande , så tänker jag detsamma.

Pengar på kontot är inte vad hon behöver, utan hjälp att få rätsida på sitt liv.
Men, hon vägrar ju.
Citera
2024-10-09, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja, och utan att vara nedlåtande , så tänker jag detsamma.

Pengar på kontot är inte vad hon behöver, utan hjälp att få rätsida på sitt liv.
Men, hon vägrar ju.
Exakt Ja hon totalvägrar att söka någon form av hjälp
Citera
2024-10-09, 17:12
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Och gjort så länge! Hon hade inte behövt förlora sina barn, om hon tagit emot den hjälp som erbjöds.

Det är så lätt att komma in i tråden här, och tycka att man är dömande, elak (skulle kanske själv gjort ), om man inte sett så mycket av det hon lagt ut.

Och det är mycket, och rätt magstarkt.
Citera
2024-10-09, 17:16
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Inga barn ska behöva en onykter mamma som vrålar,härjar på YT, tt.
Citera
2024-10-09, 17:22
Avslutad
Citat:
Och gjort så länge! Hon hade inte behövt förlora sina barn, om hon tagit emot den hjälp som erbjöds.

Det är så lätt att komma in i tråden här, och tycka att man är dömande, elak (skulle kanske själv gjort ), om man inte sett så mycket av det hon lagt ut.

Och det är mycket, och rätt magstarkt.
Hon hade helt säkert fått delad vårdnad om barnen om hon hade sökt hjälp. Berättat om sitt mående och alla symtom hon har. Med hjälp av psykolog och medicin tror jag att hon hade kunnat leva ett normalt och bra liv. Det finns hjälp och det har det funnits för henne i flera år. Ja det är jättelätt att hoppa in i tråden och spela duktig.
Citera
2024-10-09, 17:23
Avslutad
Citat:
Inga barn ska behöva en onykter mamma som vrålar,härjar på YT, tt.
Absolut inte. Det är inte okej någonstans
Citera
2024-10-09, 17:34
Medlem
SysterMorbids avatar
Finne?

Hon har ingen annan än sig själv att skylla på att hon har hamnat där hon är. Vem fan bryr sig om henne? Kanske är bra att hon blir hemlös så hon får sig en väckarklocka, men det är tveksamt om det hjälper. Hon verkar riktigt efterbliven.
Citera
2024-10-09, 17:43
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Hon hade helt säkert fått delad vårdnad om barnen om hon hade sökt hjälp. Berättat om sitt mående och alla symtom hon har. Med hjälp av psykolog och medicin tror jag att hon hade kunnat leva ett normalt och bra liv. Det finns hjälp och det har det funnits för henne i flera år. Ja det är jättelätt att hoppa in i tråden och spela duktig.

Instämmer i allt.
Citera
2024-10-09, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Men det verkar konstigt om Brf kan överta lägenheten utan att betala något, men jag vet inte.
Hon har skulder till dem...då är det inte så konstigt
Citera
2024-10-09, 18:09
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Hon har skulder till dem...då är det inte så konstigt

Gick in på Kronofogdens sida och läste.
Och, precis som du skrivit är det.

Marcus de Morte lagt ut post visning nu på YT.
Pia tycks inte riktigt kunna ta in, att detta är på riktigt.
Är irriterad över en massa främmande människor som stövlat runt i hennes hem och diskuterat sängmått över hennes huvud i sovrummet.
Citera
2024-10-09, 18:13
Medlem
Är det någon som har koll på hur stor skuld Pia har?

Jag tror inte hon får mer än 1 milj. Man får ju räkna med att renovera för ett antal hundratusen och då är det inte värt mer.
Citera
2024-10-09, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Är det någon som har koll på hur stor skuld Pia har?

Jag tror inte hon får mer än 1 milj. Man får ju räkna med att renovera för ett antal hundratusen och då är det inte värt mer.
Jag kollade för ett tag sedan. Ska se om jag hittar det. Annars sök på mina inlägg i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in