• 3
  • 4
2022-07-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Så länge det blir en bättre konsertupplevelse för tusentals andra åhörare så tror jag Dylan kan leva med att det inte blir det för dig.

Måns Zelmerlöw och Carola Häggkvist har en julshow som inte är telefonfri. Kan det vara ett alternativ?

Just Dylan brukar väl i och för sig skita i om besökarna får en bra upplevelse eller inte.

Hoppar nog Carolas julshow. Men tyckte att Kiss häromsistens var rätt bra. Där fick man ha sin mobil.
Citera
2022-07-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
När jag växte upp och var ung fanns inga mobiler. Faktiskt så överlevde vi ändå och gick även på konserter. När det var mysstämning tände alla sin tändare. Vi tittade på det som hände live och möjligen var det någon som tog ett foto eller två. Vi hade kul och sjöng med i låtarna.

Jag menade förstås en spelning när man fick lämna ifrån sig telefonen. Jag förstår också att den som inte har en mobil inte bryr sig om ett förbud.

När du var ung kanske man fick röka på konserterna också, eftersom man hade tändare. Tyckte du det var toppen när det förbjöds?
Citera
2022-07-15, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTRKlok
Jag menade förstås en spelning när man fick lämna ifrån sig telefonen. Jag förstår också att den som inte har en mobil inte bryr sig om ett förbud.

När du var ung kanske man fick röka på konserterna också, eftersom man hade tändare. Tyckte du det var toppen när det förbjöds?
Säg bara att du inte har någon mobil när de ber om den. Att du lät den ligga hemma. Stäng av den innan och sätt på den sen när du kommit ut igen. Du behöver ju inte bli avslöjad av att det ringer eller piper. Men då får du tänka på att inte ha biljetten i mobilen, utan skriva ut den.

Även tidigare kunde det vara förbjudet att fotografera, filma eller spela in ljud så det är inget nytt. Artisterna vill inte ha ut piratinspelningar eller bilder och det är orsaken, de vill helt enkelt själv tjäna pengar på det. Vissa är som bekant mer känsliga än andra.

Men annars så sätter arrangören villkoren och det är inte tvunget att gå dit!
Citera
2022-07-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Säg bara att du inte har någon mobil när de ber om den. Att du lät den ligga hemma. Stäng av den innan och sätt på den sen när du kommit ut igen. Du behöver ju inte bli avslöjad av att det ringer eller piper. Men då får du tänka på att inte ha biljetten i mobilen, utan skriva ut den.

Även tidigare kunde det vara förbjudet att fotografera, filma eller spela in ljud så det är inget nytt. Artisterna vill inte ha ut piratinspelningar eller bilder och det är orsaken, de vill helt enkelt själv tjäna pengar på det. Vissa är som bekant mer känsliga än andra.

Men annars så sätter arrangören villkoren och det är inte tvunget att gå dit!

Exakt, det är ju det som är irriterande. Att de säger att jag ska få en bättre upplevelse av att vara utan mobil - när orsaken är att de inte vill att folk ska sprida material.

Det jag menar med förmynderi = att arrangörerna säger att de gör detta för besökarnas skull när det egentligen är för sin egen.

Blir irriterad när de säger att det är för min skull när det är för deras.
Citera
2022-07-27, 03:12
Citat:
Exakt, det är ju det som är irriterande. Att de säger att jag ska få en bättre upplevelse av att vara utan mobil - när orsaken är att de inte vill att folk ska sprida material.

Det jag menar med förmynderi = att arrangörerna säger att de gör detta för besökarnas skull när det egentligen är för sin egen.

Att "det blir en bättre upplevelse för besökaren" behöver inte nödvändigtvis betyda att det blir bättre för alla besökare. Det skulle bli bättre för mig eftersom jag stör mig som fan på folk som ska hålla upp telefonerna och skymma sikten.
Citera
2022-07-27, 03:21
Medlem
TrixieDixies avatar
Citat:

Det är väl inte direkt unikt, utan så gör ju alla företag idag nästan. "För att underlätta för dig som kund blablabla..." när det i själva verket är företaget självt som gör det av egna anledningar. Tror t.o.m. PostNord motiverade sina indragna turer med att det skulle bli bättre för konsumenten. Förmynderi är nog inte rätt ord för detta, även om det är rätt ord i ditt specifika fall.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in