2022-07-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Prata i telefon kan du göra hemma ditt fån.

Jag har inte med telefonen för att prata. Utan för att jag har biljetten till spelningen på den, plus SL-kort. Och mycket mer.
Citera
2022-07-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Har du sett hur spelningar ser ut nu för tiden? Tusen händer upp i luften från idioter som bara måste spela in ögonblick med sketet ljud och skakig bild för att sedan aldrig titta på det.

Klart förbud är det enda rätta när 95%+ håller på med dessa dumheter.

Bra initiativ.

Är absolut inte 95% som filmar på spelningar för det första. Och för det andra tycker jag det kan vara störande också.

Men jag tycker det är dåligt att förbjuda mig att ha med min mobil. Vill kunna ta någon bild, skicka sms. Plus kanske scrolla lite under de typ 2 timmarna man får vänta innan spelningen börjar.

Först förbud mot godis på bio och nu telefon på spelning - känns som om event vill kontrollera en mer och mer.
Citera
2022-07-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Hur jävla kul är det att stå på scenen och se tusentals mobiler. Det ger definitivt en bättre ”här-och-nuupplevelse”.

Dylan är väl där för att ge publiken en upplevelse - inte tvärtom…
Citera
2022-07-13, 21:06
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTRKlok
Dylan är väl där för att ge publiken en upplevelse - inte tvärtom…

Publiken påverkar artisten. Tillsammans kan de lyfta mot Norsbron i motljus! Som artist skulle jag föredra en publik som BARA lyssnade. Världen behöver inte 1743 filmer som ingen kommer att titta på.

Så det så. 🥳
Citera
2022-07-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Publiken påverkar artisten. Tillsammans kan de lyfta mot Norsbron i motljus! Som artist skulle jag föredra en publik som BARA lyssnade. Världen behöver inte 1743 filmer som ingen kommer att titta på.

Så det så. 🥳

Jo, men då kan man väl be publiken låta bli? Gillar inte att bli tvingad.
Citera
2022-07-13, 21:20
Medlem
tastass avatar
Citat:
Jo, men då kan man väl be publiken låta bli? Gillar inte att bli tvingad.

Uppenbarligen finns det ett flertal som inte klarar av att låta bli när de blir ombedda.
Så länge det är valfritt att gå dit lär det inte handla om tvång, du ingår avtal om det vid anskaffande av biljett.
Citera
2022-07-13, 21:34
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Man får lägga telefonen i en påse som förseglas och sedan får man hjälp att öppna den.

Vad är det för material i påsen, om den inte kan öppnas, med tänder tex?
Citera
2022-07-13, 21:49
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vad är det för material i påsen, om den inte kan öppnas, med tänder tex?

yondr
Citera
2022-07-13, 22:25
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Jag har inte med telefonen för att prata. Utan för att jag har biljetten till spelningen på den, plus SL-kort. Och mycket mer.

Då ber jag om ursäkt eftersom det kan ställa till det för dig.
Citera
2022-07-13, 22:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Inte för att jag direkt gillar Dylan (trodde inte ens han levde längre). men här håller jag med.

Jävla bögerifasoner att stå & vifta med mobil på spelningar.

Vissa känner, lever & upplever sitt liv. Andra filmar det.
Citera
2022-07-13, 22:38
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte för att jag direkt gillar Dylan (trodde inte ens han levde längre). men här håller jag med.

Jävla bögerifasoner att stå & vifta med mobil på spelningar.

Vissa känner, lever & upplever sitt liv. Andra filmar det.

Bra där!

Vi har dri avtalsrätt i sverige.

Valfri mobilberoende ingår ett avtal med Dylan att stoppa mobilen i en påse ett par timmar.

Inget tvång någon stans, allt är frivilligt.

Ingen är tvingad att gå på konserten.

LL
Citera
2022-07-13, 22:47
Medlem
neuron-drones avatar
Förr fick man inte ta med inspelningsutrustning av något slag. Så det är inte någon ny regel. Enda är att folk har mobiler till en massa annat. Jag tycker det är synd att de inte kan stänga av dem när konserten börjar och sedan sätta på dem. Bara för att folk inte klarar en så enkel grej måste det vara regler.

Tycker det är i tuffaste laget men jag förstår Bob. Han är speciell och har autism. Om publiken gör saker som är dåliga vibbar blir han sur. För det blir man med de problemen.

Jag vill gärna gå!!! Det var min idol som ung. Jag skulle bara strunta i att ta med mobil alls då jag inte vill lägga den i förvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in