Jag jobbade med något jag trivdes med (data/statistik) men inom ett område jag nästan hatar (marknadsföring). Har länge velat byta jobb men har haft svårigheter att hitta något som inte har att göra med försäljning/marknadsföring. Att kunna mycket om data/statistik räcker inte för att bli analytiker inom ett annat område. Nyligen sa jag upp mig pga. att jag faktiskt hittade ett annat jobb. Detta insåg jag ganska fort var ett misstag, jag insåg att det nya skulle ha ännu mer fokus på marknadsföring och ännu mindre på de tekniska bitarna av data/statistik. Jag startar det nya jobbet efter semestern och mår riktigt dåligt. Prövotiden är 6 månader och chansen är minimal att jag fortsätter efter det. Två problem med det; 1. Jag tror inte att jag kommer kunna prestera på en acceptabel nivå under dessa månader och kommer sätta mig, min chef och kommande referenser i en dålig sits. 2. Jag vet inte vad jag ska sysselsätta mig med efter prövotiden.
Jag bor i en mellanstor stad där relevanta jobb knappt finns. Har tankar på att hoppa på en YH-utbildning inom något jag vet jag trivs och kommer vara bra på (programmering) men magkänslan är inte 100 i magkänslan (vilken jag lärt mig att lyssna på efter detta snedsteg).
Annan tanke är att jobba med något som känns meningsfullt men där jag är helt talanglös (hemtjänst). Dock kommer jag sänka min lön med -50% (ja, -50% är ingen överdrift, det kommer verkligen bli en halvering av lönen vilket är ganska sjukt).
Andra faktorer som spelar in är att jag är ganska gammal (30-35 år), har ett totalt meningslös fritid med få sociala kontakter och har viss missbruksproblematik.
Ville bara skriva av mig, men om någon har ett förslag på plan framåt (framförallt professionell) så är jag idel öra.
Jag bor i en mellanstor stad där relevanta jobb knappt finns. Har tankar på att hoppa på en YH-utbildning inom något jag vet jag trivs och kommer vara bra på (programmering) men magkänslan är inte 100 i magkänslan (vilken jag lärt mig att lyssna på efter detta snedsteg).
Annan tanke är att jobba med något som känns meningsfullt men där jag är helt talanglös (hemtjänst). Dock kommer jag sänka min lön med -50% (ja, -50% är ingen överdrift, det kommer verkligen bli en halvering av lönen vilket är ganska sjukt).
Andra faktorer som spelar in är att jag är ganska gammal (30-35 år), har ett totalt meningslös fritid med få sociala kontakter och har viss missbruksproblematik.
Ville bara skriva av mig, men om någon har ett förslag på plan framåt (framförallt professionell) så är jag idel öra.